• Kvinna84a

IVF-start slutet på april/början på maj

malre skrev 2016-05-10 18:01:24 följande:

Härligt! Grattis!

Hur kommer det sig att ni får två tillbaka?

Tack :)

Eftersom kvalitén på spermierna har varit sådär vill man öka chanserna att ett embryo stannar kvar iaf.. Fick det förra gången också.. Dom frågar först om man tycker att det är ok eftersom det också ökar chansen för tvillingar.

Hoppas bara nu de delar sig som de ska tills insättningen.
  • Kvinna84a

Sådär nu är jag en ruvare :P Två embryon ligger nu här inne hos mig. Läkaren såg positivt på delningen så lite hopp finns nu. Vågar bara inte hoppas för mkt, vet hur ledsen jag blir sen om det inte går vägen. Nu ska jag ta hand om kropp och knopp lite tills testdagen!

• Kvinna84a
    halfmoon skrev 2016-05-12 16:36:17 följande:

Grattis! Håller tummarna för att det är guldäggen som ligger på plats nu! :)

Hoppas du får ett fint resultat med dina 9ägg!
  • Kvinna84a
    daisy80 skrev 2016-05-12 17:34:40 följande:

Grattis och välkommen till ruvargänget! Vad bra att delningen verkade ha gått bra, fick ni veta hur många celler embryona bestod av?

8celler idag på dag3.. Ditt/dina?
  • Kvinna84a
    KaosArt skrev 2016-05-12 19:27:39 följande:

Åh vad härligt! Grattis :) fint att läkaren såg bra på det hela, men förstår att du inte vågar hoppas för mycket. Jag hoppas lite mer åt dig :)

Tack.. Känns bra att du hoppas lite extra ;)
  • Kvinna84a
    provi87 skrev 2016-05-15 10:08:29 följande:

Ruvardag 11 för mig! Det är otroligt spännande allting; vakna, gå på toa, för att se om det finns blod. Varje kväll googlar jag på kommande ruvardag och hittar alltid de som får mens då och känner mig glad att det inte hänt nåt än, men det kan ändras så fort, varje timma är spännande nu. Och vad jobbigt detta är! Vågar inte testa innan testdagen (tors), vill ha ett sanningsenligt svar.

Hur går det för er andra som ruvar?? 

Förstår känslan! Starkt av dig att vänta till testdagen. Jag är bara på ruvdag4 och tycker tiden går sååå långsamt!

Igår hade jag ont men idag har det känts ok. Sen kommer väl alla gravsymtomen med hormonerna snart ;)
  • Kvinna84a

Är det någon som känner igen eller har hört att man får äl sekret av lutinus eller progesteron? Ruvdag 4 och blev lite förvånad :)

• Kvinna84a
    Marre22 skrev 2016-05-15 21:53:16 följande:

Lutinus har gett mig rätt rejält med flytningar!

Ok då är allt som det ska :)
  • Kvinna84a
    provi87 skrev 2016-05-16 08:26:33 följande:

Jag har fått det, på RD 8, 10 och 11 iallafall. Men kanske fler dagar eftersom det kommer ut väldiga mängder gegga av lutinus som jag inte studerat :) Men också förvånad! I nån blogg läste jag sen att det är ett bra tecken, men det verkar inte helt vedertaget. 

Vi får hoppas att det är något positivt :)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj