IVF-start slutet på april/början på maj
Hej!
Hoppar in här. Påbörjat försök nr3 med ivf efter en tids väntan. Började med gonal-f i torsdags. Hoppas det kan gå tredje gången gilt :) Lycka till alla!
Hej!
Hoppar in här. Påbörjat försök nr3 med ivf efter en tids väntan. Började med gonal-f i torsdags. Hoppas det kan gå tredje gången gilt :) Lycka till alla!
Hej igen! Då får vi följas åt åter en gång! Lycka till!!!
Provi87 - lycka till imorgon! Hoppas det går bra för dig.
Daisy80 - spännande för dig på tisdag, lycka till! Då tar du ägglossningsprutan ikväll va?
Stajlish- härligt att du snart ska komma igång! Hur länge brukar man sprayat ungefär?
Kvinna84a - Hej och välkommen! Vad är orsaken till er barnlöshet? Skriv gärna in dig på listan om du vill. Den ligger någon sida bak kanske :) ska du på blodprov eller ul i veckan då?
Harvester - hoppas att du få bra besked i morgon! Kommer hålla tummarna för dig.
De två senaste sprutorna har gått mycket bättre, det är ju verkligen inte kul. Men tror vi har får in bättre teknik så det gör inte lika ont som i början. Imorgon börjar nästa steg, blodprov och start med orgalutran, lite orolig för den sprutan men ja de måste gå bra!
Har blivit jätte känslig, tror jag grät halva dan igår. Skitjobbigt! Bara jag inte börjar gråta på jobbet imorgon. Känslig och ledsen hela tiden typ. Någon annan som känner samma? Har även känt av lite från äggstockarna, lite små värk ibland, men inte så mycket. Brukar man känna av mycket efter fyra sprutor? Är lite orolig att jag inte reagerar tillräckligt på dosen. Hur kan de se på blodprov om man har rätt dos, behöver de inte kolla på hur äggblåsorna växer också?
Ska börja spraya med Suprecur på tisdag! =) Du då?
Ja då ligger vi nog nog ganska lika :) är på femte sprutdagen, du då? Blodprov imorgon som sagt, sedan vet jag inte vilken dag det blir vul. Kanske onsdag kan jag tänka mig, får se vad de säger imorgon!
Nej ingen konkret orsak till varför det inte fungerar för oss, det är frustrerande.
Ja jag är lite orolig att jag känner för lite i äggstockarna, men får som sagt se vad provet säger imorgon.
Ni får gärna lägga till mig också :)
Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång.
Vad är det för behandling? Vi har samma problem men de sa att det inte finns något att göra, men när jag hämtade ut gonal-f så stod det att den används bl.a. för att öka spermieproduktionen. Ganska sur över detta, läkarna sa att IVF är det man gör vid manlig infertilitet.
Imorn är det dags för äggplock. Sitter här med svullen och öm mage. Sista sprutorna hade jag med till restaurangen igår ;)
Hoppas vi får flera mogna ägg denna gång.
Hur många ägg fick ni sist? Hur många blåsor hade du på vul nu senast?[/quote]
Första ivf fick vi ut 6mogna och 3 blev befruktade 1 återfördes
Andra ivf fick vi ut 8mogna och 4 blev befruktade och 2 återfördes
Denna gång: gjorde vul i tisdags då hade jag endast 3stora blåser vänster men 6stora på höger tror jag. Sen flera små som dom hoppades skulle växa tills imorn. Så det är bara att vänta och se imorn :)
Hur går det för er?