• Regnbågsdröm

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej. Jag hoppar in lite här också om det är okej? Gjorde ÄP idag, fick ut 8 ägg (svårt att tro att långt ifrån alla är mogna dock. Men får veta befruktning imorgon)

Historik.
    IVF 1: 7 ägg vid plock. 4 mogna, 3 befruktade. Inget delade sig som det skulle. Ingen återföring.
    IVF 2: 4 ägg vid plock. 3 befruktade. 1 tillbaka. De andra klarade sig inte längre.

Nu är vi på IVF 3. Resultatet hittills ser ni ovan. Förhoppningsvis blir det ET på söndag. Håll gärna tummarna!
    Hittills har det varit en krokig väg, misstänkt polyp i livmodern innan, men visade sig vara borta idag på ÄP. Så skönt! Så nu är hoppet tillbaka! Min problematik är att jag "har få ägg", så det är därför vi gör IVF. Sedan är vi samkönade och får donerade spermier.

Kram till alla här som kämpar!

• Regnbågsdröm
    finee skrev 2016-04-22 17:57:47 följande:

Marre22 - vad bra att mötet ändå gick bra. Synd att ni precis missade att få starta med bara någon dag :/ Men nu hinner ni ladda ordentligt i alla fall :) Hoppas att intralipiden biter. Vi ska också få det!

Regnbågsdröm - varmt välkommen hit. Vilken berg- och dalbana du verkar ha haft! Låter som att du är på en topp nu i alla fall med tanke på positiva besked vid äggplock. Håller tummarna för att du får stanna där uppe hela vägen in i föräldraskap :)

Stajlish - vi ska göra korta protokollet, glad att slippa nedregleringen. 150ie menopur, börjar om typ två veckor.

Tack fina du för de orden. Det hoppas jag också.
  • Regnbågsdröm
    Harvester skrev 2016-04-22 21:44:49 följande:

Fortfarande lite små blåsor. Fortsätta på den höjda dosen Menopur dvs 300IE. Nytt ultraljud på måndag.

Jobbet lite kinkigt. Har varit tvungen att berätta för chefen och schemaläggaren eftersom jag jobbar som veterinär och har bokade patienter, dvs ett extremt oflexibelt jobb.

Meddelade idag att jag måste vara borta ett par timmar på måndag, schemaläggaren: Jaha, när ska du ta ut äggen då? Jag måste veta eftersom du ska vara borta hela dagen...

Jadu, den som det visste.. Tur min chef iaf är medicinskt utbildad..

Sa bara att jag måste vara borta när jag måste och att det inte är något att göra åt och inget man kan påverka..

Har annars berättat för en del kollegor också, känner inte att det är så hemligt.

Hur många dagar brukar det vara från att blåsorna ser bra ut tills äggplock ni som varit med förr?

Jättekul att läsa om alla era olika resor..

Dum chef. Du får säga att du omöjligt kan veta. Det är liksom hela grejen med IVF. Man kan inte räkna ut det, för alla kroppar fungerar olika. Dessutom kan man själv fungera olika från försök till försök. Jag försökte räkna ut allting det här tredje försöket. Tog fel på i princip varenda dag. Det gäller att vara tydlig med sina chefer och få dem att förstå att det här är skittufft och att man inte kan veta någonting i förväg. Kram!
  • Regnbågsdröm

Av våra 8 plockade ägg var 4 mogna och 3 är nu befruktade Känns jättebra. Var fullt medveten (då vi är på tredje försöket) om att alla plockade inte kunde vara mogna. Så känns som att det här var bra! Och kan väl bara inse att jag inte kan producera mer än 4 mogna ägg Har haft samma varje gång.

Planerad återföring imorgon. Håll för guds skull tummarna för oss. Det här är mitt värsta moment, väntan på eventuell insättning.

• Regnbågsdröm
    FruA78 skrev 2016-04-23 09:50:37 följande:
    Håller tummarna så hårt jag kan. Tredje gången gillt nu för er <3
    Tack snälla du! Ja, nu ska vi fanimej lyckas!!
  • Regnbågsdröm
    finee skrev 2016-04-23 11:44:01 följande:
    Välkommen till tråden :)

Vi är också oförklarligt barnlösa. Men vi har aldrig uppnått graviditet, så inga missfall. Tufft för er med missfallen! Hoppas att IVF är svaret. Hoppas att din mens kommer nu så att ni får börja! Ska den inte komma så får det minsann ta och bero på en graviditet :) Går själv och väntar in mensen inför första ivf i maj, men någonstans hoppas jag ju att det mitakulöst ska ha tagit sig ändå denna månad på det "traditionella" sättet.
    Harvester skrev 2016-04-22 21:44:49 följande:

Fortfarande lite små blåsor. Fortsätta på den höjda dosen Menopur dvs 300IE. Nytt ultraljud på måndag.

Jobbet lite kinkigt. Har varit tvungen att berätta för chefen och schemaläggaren eftersom jag jobbar som veterinär och har bokade patienter, dvs ett extremt oflexibelt jobb.

Meddelade idag att jag måste vara borta ett par timmar på måndag, schemaläggaren: Jaha, när ska du ta ut äggen då? Jag måste veta eftersom du ska vara borta hela dagen...

Jadu, den som det visste.. Tur min chef iaf är medicinskt utbildad..

Sa bara att jag måste vara borta när jag måste och att det inte är något att göra åt och inget man kan påverka..

Har annars berättat för en del kollegor också, känner inte att det är så hemligt.

Hur många dagar brukar det vara från att blåsorna ser bra ut tills äggplock ni som varit med förr?

Jättekul att läsa om alla era olika resor..

Jobbigt set där med att det är svårkompatibelt med jobbet. Ändå bra att du kan berätta för din chef. Jag kan INTE berätta, har noll förtroende för honom :/Wow! Grattis! Hoppas att lyckan fortsätter och att insättningen går bra imorgon!
    Tack. Ja, jag hoppas så att vi får insättning imorgon. Ger inte upp hoppet
  • Regnbågsdröm
    stajlish skrev 2016-04-23 13:39:19 följande:
    Härliga nyheter! Håller tummarna för insättning imorgon och gärna även ägg till frysen! 
    Tack fina du! Vi hoppas på att få två ägg insatta. Vi har haft önskemål om det om två ägg skulle finnas. Skulle vi ha två ägg så beror allt på vilken läkare vi får imorgon. Så håll tummarna för allt! Så kan ju det sista komma till frysen då #drömläge
  • Regnbågsdröm

JAG RUVAR!!! Ett litet fyrcelligt fint embryo ska nu få gro inuti mig. Så lycklig! Sätter allt vårt hopp till den.

De andra två var inte tillräckligt bra, därav bara en tillbaka. Men jag är lycklig för den och hoppas så mycket nu. Håll tummarna alla!

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj