Inlägg från: FrökenKanSjälv |Visa alla inlägg
  • FrökenKanSjälv

4 veckor utan en förälder, är jag ute och cyklar?

mammalovis skrev 2016-04-05 18:10:59 följande:

Tja, du kanske ändå skulle begränsat datumen, så du hann ha en veckas semester med barnet INNAN det åkte iväg. Nu blir det nog svårt att få pappan att ändra sig. Vad var hans motivering till tre veckor istället för fyra?

Det här tycker jag är ett bra förslag. Att du har barnet först och sedan flyger barnet ner till pappan. Det borde finnas information om hur det är för barnet att flyga själv som du och barnet kan titta på tillsammans för att göra barnet tryggare. I värsta fall kanske du kan flyga tillsammans med barnet och sedan hem igen.

Jag tänker att det är lättare för pappan att kompromissa om antal veckor med barnet om han själv får vara iväg så många veckor han vill. Det kanske går att lirka lite med honom och föreslå att pappan får de första två veckorna till att vila upp sig och umgås med släkt och vänner på egen hand innan barnet kommer ner. Dvs vrida på orden så att det låter som om pappan är vinnaren.
  • FrökenKanSjälv
    Malintbackstrom skrev 2016-04-06 10:37:04 följande:

Säger som de andra. Antingen litar du på pappan eller så gör du det inte. 3 eller 4 veckor är inte värt att strida om. Dvs välj dina strider. Skillnad om ditt barn säger att han inte vill. Vid 9 år vet han hur länge 4 veckor är. Uppmuntra och försök ha regelbunden kontakt när han är borta.

Jag vet hur det är, det är inte roligt att vara utan barnen så länge men du klarar det om du tror att han gör det.

Mvh en mamma vars 10 åring åker till pappa 5 veckor i sommar.

Men om barnet åker fyra veckor med pappan så får barnet ingen semester tillsammans med barnet.

Innebär ditt barns fem veckor med pappan att du och barnet inte får någon ledig tid tillsammans?
  • FrökenKanSjälv
    BioBonus skrev 2016-04-06 12:47:48 följande:
    Men TS var ju inställd på att tre av fyra juliveckor skulle "försvinna" så kanske går det att ta semester i slutet av juni och början av augusti. TS förlorar ju bara en vecka från ursprungsplanen.
    Hon har redan skrivit att hon får semester i juli vilket jag tolkar som att arbetsgivaren lagt ut semestern så.
Svar på tråden 4 veckor utan en förälder, är jag ute och cyklar?