Försöka skaffa barn efter 7 månader?
Har inte samma problematik med överstimulering som du. Men kan svara på den andra frågan.
Jag har barn sen innan med en kille, 5 och 8 år gamla. Hade väl tänkt att jag var klar och nöjd pga min ålder och hade gett upp tanken på ett barn till som jag eg skulle vilja uppleva...
MEN, så träffade jag min stora kärlek! Inga barn sen innan och mycket yngre...så barnfrågan kom upp rätt tidigt då jag inte ville frånta han chansen genom att bli tillsammans med en så mycket äldre tjej som sen kanske visar sig inte kan ge honom några egna barn...vi bestämde oss för att ta ut spiralen när vi hade vart ihop i 7 månader. För att inte tappa tid och gå miste om den ev lilla chans vi har på ett gemensamt barn...nu närmar vi oss försök nr 5, blev gravida på andra försöket, total lycka..men slutade i ett missfall efter en vecka
Så nu har vi vart ihop ett år och det kan ju ta tid, tiden är ju det vi har emot oss men vi kommer söka privat hjälp efter sommaren om det inte tagit sig till dess så det känns iaf skönt.