Försöka skaffa barn efter 7 månader?
Jag skulle vänta. Alla är vansinnigt förälskade efter bara 7 månader. Ens partner känns nästan alltid som den rätte så tidigt. Jag hade inte velat riskera att dra ett litet barn genom en separation och jag skulle inte vilja att dom befintliga barnen skulle behöva gp igenom ytterligare separationer med vv-syskon osv.
För mig så väger ett barns rätt till en trygg och hel familj tyngre än min barnlängtan. Och chansen att familjen förblir hel är större om man känner varandra väl och är förbi förälskestadiet. Men om du känner att du bara måste ha fler barn och inte har något emot att eventuellt bli ensamstående och orkar med styvmammor och vv så kör på!
Som jag uppfattar det så är det snarare så att det står mellan 1) inte skaffa något gemensamt barn alls (med risk för att killen då väljer att lämna relationen eftersom han verkar vilja ha barn) och 2) att skaffa barn nu. Med dessa två alternativ så vet jag vad jag hade valt iaf - det sistnämnda.
Så, TS: Jag föreslår en liten kompromiss. Avvakta i tre månader och kör så igång. Det är ju inte säkert att du blir gravid direkt och kommer dessutom att vara gravid i 9 månader innan barnet kommer, så eran relation är då uppe på ungefär 2 år. Detta är inte för tidigt.