Snart 8 månader, vaknar 4-5 ggr per natt. Måste amma för att somna om...
Någon som fortfarande nattammat vid 7-8 månader? Min son på 7,5 månad vaknar fortfarande och äter ca fyra-fem ggr per natt (ibland fler ggr). Han kan inte somna om utan amningen, snuttis eller buff på rumpan hjälper inte. Napp totalvägras. Nappflaska med ersättning/välling går inte heller hem. Någon med tips? Just nu fungerar det ju att vakna fyra ggr per natt även om jag är rejält trött... På sikt går det ju inte när jag börjar jobba. Ibland sover han 3h innan han vaknad, ibland bara 40 min. Han kan inte heller somna utan amningen annars om han inte är i vagn eller bil. Ibland kan jag lossa taget så han somnar själv efter ett tag, men inte helt utan amning. Någon med erfarenhet och tips på hur jag kan hjälpa honom sova bättre? 5 minuters metoden vill jag inte använda då han har separationsångest. Tendensen är att sömnen blir sämre och sämre. För ett par månader sen vaknade han tre ggr per natt. Han kunde då även sova ca fem timmar utan mat ibland. Nu är både han och jag trötta när han vaknar. Dagtid sover han två gånger. När vi kör vagn kan han ibland sova 2h. Har vi otur är det bara 30-40 min.