• Nellan85

Hjälp min tolka gravtest please!

Hej girls!

Jag e superförvirrad så måste få lite kvinnlig hjälp! Jag har tagit tidiga gravtest som visat typ spökstreck, tagit typ fem test nu och alla har haft ett minisvagt positivt streck.

Jag gick till läkaren igår som tog test och de blev negativt, eftersom jag fått svaga positiva resultat så tog dom även blodprov.

Idag ringde dom och sa att de va negativt, eftersom jag känner mig jätte gravid med symtomen så tog jag ett test till precis efter dom sagt att de va negativt och då va testen positivt!!

Haha orka, kan man vara gravid trots att blodprovet va negativt eller varför visar alla test positivt? Nån som varit med om det??

Kram Tina

• Svar på tråden Hjälp min tolka gravtest please!
  • irrbloss_83

Om du inte har positivt blodprov så har du inte heller positiva gravtest, även om de kan se ut så. Blodprovet och graviditetstesten mäter ju samma hormon och nivån är högre i blod än i urinen. Så den här månaden är du inte gravid. Men kanske nästa månad? :)

• Nellan85

Tack för engagemanget, den här sidan e ju toppen:) (reggade mig igår)

Idag tog jag igen med digitalt och fick väldigt tydligt positivt så de e så himla konstigt att blodprovet inte gjorde de!

To be continued..:)

• Nellan85

TACK:))) Men fortfarande konstigt att blodprovet visade neg, dom sa att de va 99,9% säkert så vågar inte tro på det än..

• Anonym (nej)

Jag förstod inte att dina tester på bilden var från igår(?) Trodde dom var samma dag som blodprovet men om jag fattat det rätt nu så är testerna gjorda efter blodprovet? Om så är fallet så tror jag absolut att du är gravid!

• Nellan85

Det röda va från innan blodprovet, de blåa dagen efter blodet och de sista va idag.. Kanske e så då att de blivit mer hormoner på bara en dag så att de visade positivt både dagen efter och två dagar efter?

Hade som mensvärk idag så trodde jag hade fått missfall precis innan blodprovet, utan att börja blöda direkt och att de skulle komma idag men de har gått över nu och ingen som helst blödning så blev nog inte så..

• Anonym (nej)

Det är ju så himla svårt när ditt blodprov var negativt vilket det inte borde vara eftersom du får utslag på test. Men hur som helst är ju något tokigt, kanske ett missfall eller något. Så om jag var du skulle jag be om ett nytt blodprov nästa vecka för att se om ditt gravidtetshormon stiger och gör det inte det men du fortf får positivt så måste det ju vara en gravidtet som ej sitter på rätt ställe,missfall eller liknande och då vill du nog gärna ha hjälp.

• Snorhyveln

Hej!

Behöver hjälp, jag har bim idag (tror jag ?) och har testat sedan i tisdags som ev isf var bim-4.

Jag tror testen är positiva?! Började med rfsu test som visade oroligt svagt (får annars totalt blanka om ej gravid)

Och har nu fått svaga sträck på alla mina test, och tror se blivit starkare för var dag men inte skitmycket. Har sett sträcken inom tidsramen och har synts sen tydligare som torkade... vad tror ni? ???

Det senaste testet längst ner togs idag 16:00 efter att ha hållt mig i 3 timmar och testet näst sist imorse...

• Frida8787

Tycker absolut att du ser gravid ut. jag hade tagit det som positivt iaf. Testade med RFSU och kan inte bestämma mig om jag är gravid eller inte.

• Snorhyveln
    Frida8787 skrev 2017-04-24 18:30:36 följande:

Tycker absolut att du ser gravid ut. jag hade tagit det som positivt iaf. Testade med RFSU och kan inte bestämma mig om jag är gravid eller inte.

Tack men fick positivt på CB digital dagen efter men som sen avslutades tvärt med missfall ???? Men tack för att du svara!
Svar på tråden Hjälp min tolka gravtest please!