• ally01

fler 90-talister som vill följas åt till +?

Loppalisa skrev 2016-04-08 10:07:10 följande:

Bara att ventilera på! Det är det vi är till för :) Jobbigt när man inte riktigt får kläm på vad som händer i ens kropp. 

Jag tror jag känner efter för mycket mest hela tiden ;P haft en hel del humörsvängningar men inser att det lika väl kan bero på stress, trötthet eller hunger. Haft känningar i ländryggen men det kan ju också ha med något annat att göra. Mått lite illa också men nu var det ett tag sedan. Så nä jag har nog egentligen inte haft några riktiga symptomer ännu.

Fick hem min termometer igår så tempade första gången idag. Kan blir intressant :)

Jag har ett CB-test (vanligt, inte digitalt) hemma som jag funderar på att använda. Eller vad säger ni? Hur lång tid efter uttag av p-staven bör man vänta på sin mens innan man testar? Jag har ingen aning om jag har haft ÄL eftersom jag inte tempat innan eller testast med stickor. Jag vet att chansen är liten men hoppet finns ju ändå där :)

Alltså mensen kan ju ta upp mot 6 månader innan den kommer vad jag förstått. Har den inte kommit efter 3 skulle jag nog ta kontakt med barnmorska och fråga om råd:) det svåra med gravtest är ju att man inte har någon aning om varken är eller bim efter uttag. Tycker du ska avvakta med att ta det fram tills dess att du vet att du haft äl eller att du fått symtom på graviditet:)

Men härligt att du börjat tempa! Då kommer du nog se då sin äl varit:) enligt min temp så verkar min äl varit för typ 3-4dgr sedan. Nackdelen är ju att man ser detta i efterhand och därmed inte lyckas tajma in samlaget:/
  • ally01

Äntligen har min första äl varit och from idag utsatt på NC diagram. Misstänker att det var en dag senare men om diagrammet stämmer kan vi ju lyckats tajma in ett samlag iaf:)

Hur går det för er andra?

Feliciaka: testat nått nytt digitaltest ännu?

• ally01
    Sandans skrev 2016-04-09 13:03:20 följande:

Wow måste också testa natural cykes. Hade varit skönt att ha koll på kroppen och inte noja. Jag är sån som nojar sönder annars. :) hade äl i onsdags och väntar nu spänt på om mensen kommer som den ska näst nästa vecka eller inte. Vi pratar mycket om det men har mer tänkt att satsa ordentligt med är tester och så efter sommaren så vi har resa och flytt inplanerad och tänkte njuta av vin i solen ordentligt en sista gång på ett tag :) men nu när vi väl bestämt oss för att köra så är det omöjligt ty inte räkan och hoppas. Vi är lika ivriga båda två.

För övrigt ser jag också ett plus F. Grattis! Ni måste vara i extas ????

Det tycker jag verkligen att du ska göra, man får som svart på vitt att saker sker som det ska:)

Jag förstår din känsla! Man blir lätt ivrig:) håller tummarna för att fröken lingon inte dyker upp för dig! Själv har jag inga stora förhoppningar men känns bra att vara igång:)
  • ally01
    Fridson skrev 2016-04-09 13:18:28 följande:

Igår fick jag ett vitt streck på ett test, det andra var dock negativt så jag misstänker att min ÄL hoppade över förra månaden eller blev mycket senare. Har konstant mensvärk och vattniga flytningar så mensen är nog på gång :/ alternativet (vilket jag hoppas på!) Är att jag är tidigt preggo.

Men nu kör vi på som vanligt (vi har ett mycket aktivt sexliv i alla fall) och blir det så blir det känner jag :)

Håller tummarna för tidigt gravtecken! Vattniga flytningar är ju fertila flytningar så de brukar man oftast inte ha innan mens:)
  • ally01
    Fridson skrev 2016-04-09 18:30:09 följande:

Tack, vad gullig du är! :) oj, det visste jag inte. Trodde det var tecken på mens :p

Nåt intressant (kanske lite äckligt) var att efter dagens.. mys ;) så när jag torkade mig kom det några tunna droppar blod (kände även att det var ömt vid livmodern) Men ingen mens än..

Spännande det här med kroppen!

Började äta p-piller 2010 för att få koll på mensen, då var jag 19. Den har aldrig krånglat innan dess. Kommer verkligen inte ihåg hur länge det var förut. Förutom att vissa gånger i högstadiet kunde jag blöda 9 (!) Dagar.

Sett att vissa skrivit att sådana småblödningar även kan va tecken på graviditet så det låter ju lovande! När ska du göra ett nytt test?:) när var det du misstänkte att du hade äl/bim?

Eller hur, samma för mig. Har nog inte haft vanlig mens på typ 6-7 år.. men vet att även jag hade måååånga dagar med mens:/
  • ally01
    feliciaka skrev 2016-04-11 09:31:05 följande:

Hej allesammans!

Hur går det för er alla nu? Har inte varit aktiv på några dagar då jag varit i Stockholm och jobbat! 

Jag plussade svagt förra veckan men fick "inte gravid" på CB digital, tog ett sådant idag och fick "gravid 1-2" så nu känns det mer verkligt! Jag är såååå glad och hoppas allt går bra!!!

Grattis till er!????

Jag har Bim 16/17 april så vi får väl se:)
  • ally01
    Loppalisa skrev 2016-04-11 10:15:15 följande:

Då håller vi tummarna! :) visst är det ert första försök eller blandar jag ihop dig med någon annan?

Det stämmer bra, bra koll:) första äl efter pstav, lite osäker om vi lyckades pricka in samlag men borde ha fått till ett dagen före, samma dag eller dagen efter beroende på när nu äl varit. Inte så stora förhoppningar denna gång utan känns mer skönt att börja komma igång:)
  • ally01

Här har det de två senaste dagarna varit en tempdipp så förväntar mig mensen idag eller imorgon. Verkar ha kortare mellan äl och Bim än jag trott. Hur går det för er andra?:)

• ally01
    Loppalisa skrev 2016-04-14 09:32:19 följande:

Ja då kanske den är på väg? Min mens håller i sig och tempen bara fortsätter att gå ner. Första gå gången jag tempade, några dagar innan mens så låg jag på 36,61 och idag låg jag på 36,28. Men det kanske är normalt med så stor skillnad? Det verkar ju som att jag hade ägglossning i alla fall så det är ju bra. Vi hade däremot aldrig sex runt de dagarna som ÄL borde ha varit så inte jättekonstigt att det inte tog sig denna gången.

Men nu när mensen kommit blir det iaf lättare för oss att träffa in och beräkna äl nästa gång:) tror tempskillnaden är vanlig:)
  • ally01
    PMEH skrev 2016-04-14 09:30:56 följande:

Här väntar jag på bim, men är bara på äl +5 idag :) hur pass mycket har din temp dippat? Har du en bild?

En bit kvar för dig då:)

Javisst! Såhär ser det ut nu.

• ally01
    ally01 skrev 2016-04-14 09:41:18 följande:

En bit kvar för dig då:)

Javisst! Såhär ser det ut nu.

Fel bild!!!

• ally01
    PMEH skrev 2016-04-14 09:51:18 följande:

Ja den har ju sjunkit rätt mycket men har du några känningar av att mensen är på G?

Fick precis rejäla menssmätror så den bör komma när som helst:)
  • ally01

[quote=76533294][quote-nick]Loppalisa skrev 2016-04-14 09:46:39 följande:[/quote-nick]Precis! Jag provade några ÄL stickor förra månaden och såg stegringen men fick inte helt positivt. Sen kom vi på att vi helst inte ville ha ett decemberbarn så bestämde oss för att avvakta med stickor och mys någon vecka. Men jag håller tummarna för denna månaden. Hade varit kul om det gick fort. Däremot ska vi utomlands med svärisarna i slutet på maj och jag vet att det kommer trugas drinkar och vin. Vill ju inte dricka om det skulle vara så att det går vägen :/ Det lär inte bli helt lätt att dölja för svärmor i 2

Haha nä det kommer nog vara omöjligt att dölja, men kan ju vara värt det om du nu blir gravid innan dess:)

Svar på tråden fler 90-talister som vill följas åt till +?