• Fridson

fler 90-talister som vill följas åt till +?

Här hakar jag på!!

Jag och min sambo planerar bebis, vi har dock inte sagt något till någon än, men det gör det bara ännu mer spännande Oskyldig
    Jag har aldrig varit preggo tidigare utan klarat mig fint på p-piller. Slängde dem i mitten på februari (tror jag, har börjat fundera på när jag satte igång sista pillermensen..), väntar på mensen nu men den verkar vara 1 vecka sen.
    Har fått megapattar, illamående och halsbränna. Men jag försöker intala mig att jag är skenis. Alla test har visat neg, så min BM rekommenderade vänta 1 vecka till. Minst.. Obestämd

• Fridson
    201405 skrev 2016-04-06 13:00:49 följande:
    När jag slutade men min ppiller så fick jag jättemycket grav symptom och mensen var 1-2 veckor sen så var ju säker på att jag var gravid ;) Det är alltså jättevanligt att du får massa symptom och att mensen blir sen, för vissa tar det månader att få tillbaka mensen om de har ätit ppiller länge. Men sen är det inte omöjligt att bli gravid direkt heller så hoppas det är det senare för er :)
    Tack för svaret!! :)
    Ja jag har läst massor, både om sådana som plussar sent och som är skenisar. Jag önskar bara menshelvetet kunde komma om det nu ska det ;P
    Har haft mensvärk mer än en vecka... :(
  • Fridson

GRATTIS Feliciaka!! Vilken lycka :D

201405; jag vet faktiskt inte.. hehe. Har haft lite hugg i äggstockarna nån vecka sen. Vet inte om jag skrivit det; men har kollat ev cysta på vul för 1 vecka sedan men allt såg bara bra ut. Inga tecken på graviditet men det var för tidigt så sa min BM (har ju BIM +8-9 idag) :(

• Fridson

Det är ett streck! Åh vad kul, grattis igen! Skrattande

• Fridson

Hörrni, jag håller på att bli galen på min kropp!
    I natt vaknade jag och var 100 % att jag hade fått mens. Sprang upp på toa men det var bara en suuupervattnig flytning. Under gårdagen hade jag en extremt orolig mage och konstiga känningar i nedre delen av magen/mot äggstockarna (det gjorde faktiskt rätt ont mellanåt, var därför säker att mensen var på g). Självutnämnd google-doktor som man är har man givetvis googlat Obestämd Det som kommer fram är cysta som spruckit, gravid eller infektion. Har ju enligt vul ingen cysta som kan ha spruckit.

Kaffe mår jag illa av, förvisso är jag skapligt förkyld just nu.
    Test vill jag helst inte göra förens på måndag då jag har BIM +13-14.. Det roliga är att efter jag "gav upp" efter BM-samtalet i tisdags så har min kropp gått ännu mer banans. Skrikandes

SÅ. Nu har jag ventilerat lite iaf ;P
    Hur går det för er andra?

• Fridson
    Loppalisa skrev 2016-04-08 10:07:10 följande:

Bara att ventilera på! Det är det vi är till för :) Jobbigt när man inte riktigt får kläm på vad som händer i ens kropp. 

Jag tror jag känner efter för mycket mest hela tiden ;P haft en hel del humörsvängningar men inser att det lika väl kan bero på stress, trötthet eller hunger. Haft känningar i ländryggen men det kan ju också ha med något annat att göra. Mått lite illa också men nu var det ett tag sedan. Så nä jag har nog egentligen inte haft några riktiga symptomer ännu.

Fick hem min termometer igår så tempade första gången idag. Kan blir intressant :)

Jag har ett CB-test (vanligt, inte digitalt) hemma som jag funderar på att använda. Eller vad säger ni? Hur lång tid efter uttag av p-staven bör man vänta på sin mens innan man testar? Jag har ingen aning om jag har haft ÄL eftersom jag inte tempat innan eller testast med stickor. Jag vet att chansen är liten men hoppet finns ju ändå där :)

Jag är testoman OCH nybörjare på allt sånt här ;P 
    Men jag utgår att man kan testa från den beräknade BIM-dagen, även om man haft p-medel. Dock blir det ju dyrt om man (som jag) testar i "onödan".

Håller tummarna för att det är riktiga symptom du haft och inte inbillning. Tycker det är så spännande att följa alla här!! (Sitter på jobbet, kan inte slita mig härifrån. kryssar ner såfort någon kommer därav mina eventuellt babbliga svar... ;P)

slutade ju med mina neovletta för 1,5 månad sen. Det skumma är att jag alltid fått "pillermens" regelbundet (alltså på DAGEN även om jag försökt skjuta upp) men nu är den sen. Fattar inget. Måste sluta spekulera, min sambo blir galen! ;P

• Fridson

Igår fick jag ett vitt streck på ett test, det andra var dock negativt så jag misstänker att min ÄL hoppade över förra månaden eller blev mycket senare. Har konstant mensvärk och vattniga flytningar så mensen är nog på gång :/ alternativet (vilket jag hoppas på!) Är att jag är tidigt preggo.

Men nu kör vi på som vanligt (vi har ett mycket aktivt sexliv i alla fall) och blir det så blir det känner jag :)

• Fridson
    ally01 skrev 2016-04-09 14:13:20 följande:

Håller tummarna för tidigt gravtecken! Vattniga flytningar är ju fertila flytningar så de brukar man oftast inte ha innan mens:)

Tack, vad gullig du är! :) oj, det visste jag inte. Trodde det var tecken på mens :p

Nåt intressant (kanske lite äckligt) var att efter dagens.. mys ;) så när jag torkade mig kom det några tunna droppar blod (kände även att det var ömt vid livmodern) Men ingen mens än..

Spännande det här med kroppen!

Började äta p-piller 2010 för att få koll på mensen, då var jag 19. Den har aldrig krånglat innan dess. Kommer verkligen inte ihåg hur länge det var förut. Förutom att vissa gånger i högstadiet kunde jag blöda 9 (!) Dagar.
  • Fridson
    ally01 skrev 2016-04-09 20:17:53 följande:

Sett att vissa skrivit att sådana småblödningar även kan va tecken på graviditet så det låter ju lovande! När ska du göra ett nytt test?:) när var det du misstänkte att du hade äl/bim?

Eller hur, samma för mig. Har nog inte haft vanlig mens på typ 6-7 år.. men vet att även jag hade måååånga dagar med mens:/

Enligt beräkningar skulle den ha kommit 28/3.. men utgår att jag blev utan den här månaden så att säga. Så jag borde haft äl runt 7/4 va?

Har fått testförbud från min sambo :p så jag lär vänta nån vecka i alla fall. Om jag kan!

Ja, det var hemskt!! Efter p pillrena hade jag 5-7 dagar och det var ju drömmen mot 9 superblödande dagar. Då med binda... :/
  • Fridson
    Sandans skrev 2016-04-10 14:27:56 följande:
    Det är svårt att inte testa. Man känner helt plötsligt exakt allt som pågår i kroppen.

Har inte haft äl alls på 15 månader (aldrig mer p-spruta) men ändå haft regelbunden mens. Känner mig lurad av min kropp på något vis. Vågar inte kolla med äl tester heller för är rädd att bli besviken men så hade jag "beräknad äl" i veckan och vi körde på. Nu kan man liksom inte sluta hålla tummarna i smyg :)
    Precis så känner jag med!! Lurad av min egen kropp.. Jag tror att om man bara "kör på" så blir det nog lättare. Fastän man hoppas.
    Är så trött på att bli besviken på minuset.. Tänk att för bara några månader sen var jag överlycklig för ett sånt ;P
  • Fridson
    linnea91 skrev 2016-04-11 13:39:33 följande:
    Grattis till er också!

Jag gjorde ett predictor early-test i torsdags för att se om de kunde visa +, vilken de inte gjorde. Så jag gav helt och hållet upp hoppet om att vi hade lyckats. Men jag besluta mig för att göra ytterligare ett test(cb-digital) idag på BIM eftersom min sambo åker bort och jobbar under veckorna så ville att han skulle vara med ifall de skulle visa sig vara positivt. Vilket de var. Glädjetårarna rann både för mig och sambon!!
    Stort grattis !! Vad underbart !! Kyss 

• Fridson

Igår upptäckte jag att jag hade en liten brunaktig flytning, var säker på att nu kommer mensen. Men inget mer idag. Så himla skumt, min kropp måste sluta jävlas nu, jag blir ju crazy Skrikandes

Svar på tråden fler 90-talister som vill följas åt till +?