Mycket känsligt bonusbarn
Mitt bonusbarn, en pojke är 9 år, bor med oss varannan vecka, funkar bra, går bra i skolan, har fina vänner i klassen och är en jättefin och snäll storebror till pappans och mina biobarn. ( 6 och 2 1/2 år gamla ) Jag har varit gift/ihop med pappan sen 2008
Och just nu gråter pojken varje kväll om det mesta, spelar egentligen ingen roll vad det handlar om. Tar maten som en tröst, äter för mycket ( ett sett att dämpa känslor skulle jag gissa)
Han frågar sin pappa varje vecka nu om varför de skiljde sig, att vi ska flytta närmare hans mamma, gnäller/gråter när han ska duscha, klä på sig, när läxor ska göras, gråten är nära många gånger. Är extremt mörkrädd, har svårt att komma till ro vid läggning. Är jätteledsen när det är dags för "mammavecka"
Jag föreslog till pappan att man kanske ska fråga skolsköterskan hur man kan få hjälp med detta. För uppenbarligen sörjer han sin livssituation väldigt mycket.
Pappan tycker, att " han behöver prata med sin mamma och pappa" så blir det bra.
Men jag ser hur han mår, dåligt självförtroende och dålig självkänsla.
Har ni tips på hur vi kan hjälpa honom i hans "sorg"? Finns det fler med samma erfarenhet?