Anonym (?) skrev 2016-03-31 12:52:27 följande:
Vi hade sex nyss, var tvungen att säga till för att det gjorde ont. Tänkte inte säga till först och låta honom köra på och komma, viktigt att han kommer tycker jag. Killar behöver ju tömma och så. Men sen gjorde det lite väl ont, så var tvungen att säga till =( jag kan "ställa upp" så länge det inte gör ont.
Hur tänker du att kärleken bleknar pga sexlivet? Hade för mig att killar tycker det är bra att man "ställer upp" på sex? Läst det nånstans att killar hatar sexvägrande tjejer typ
Problemet grundar sig ofta i att man har helt olika grundnivå eller grundsyn på sex. En del (som jag själv) är väldigt sexuella, gillar nakenhet, sexuell beröring, erotisk "laddning". För oss är den sexuella biten väldigt viktig och det är HELA spannet, inte bara själva knullet som många här tycks tro. Det är känslan att få vara den som faktiskt får vara intim med sin partner. Att få ligga naken bredvid och njuta av beröringen, att smeka varandra intimt under dagen som en del av förspelet, att hålla igång en erotisk låga. När allt det där finns och det är en ömsesidig vilja.
Sen har vi det som ofta händer när man inte alls är på samma plan eller en i samma universum när det gäller sex. Det verkar vara så i TS fall. Då finns inte den här underliggande laddningen av sex och erotik. Det blir istället en belastning. Den sexuelle känner sig som en översexuell kåtbock och känslan förstärks av att läsa på forum som FL där vi blir itutade att "sex är inte allt". Sant, men det är jäkligt mycket. Den som inte vill känner sig i sin tur säkert pressad på att ställa upp fast denne inte vill och denna vilja infinner sig väldigt sällan, just för att personen inte njuter av sex på samma sätt. Den som vill ha sex känner sig åsidosatt, kanske t o m hånad för att man har en hög sexdrift. Försöker man ta upp det till diskussion så blir det väldigt ensidigt. Den med lägre sexdrift ser ingen mening med att diskutera något eftersom den inte lider av det och inte kan förstå att partnern kanske tycker annorlunda.
Så slutresultatet är ofta en separation som kommer som en blixt från klar himmel "Va?! Vi som har det så bra tillsammans!?" eller i värsta fall otrohet.
Den springande punkten är att den som vill ha sex väldigt ofta känner att man inte får ventilera sin frustration för det
finns ingen vilja att lösa problemet.
Jag är själv i situationen som jag beskrivit. Bor med en tjej som inte är intresserad, inte vill diskutera om det och blir mest bara irriterad. Jag överväger faktiskt att separera för jag vet att jag aldrig någonsin kommer att uppnå det sexliv jag önskar med den jag lever med idag.