Vad tycker du om en man som inte vill träffa sitt barn?
Jag tycker att det är okej att en man varken träffar eller vill ha någon kontakt med ett barn som mamman behållit mot hans vilja. Jag har väldigt svårt att tycka att det vare sig är konstigt eller fel att välja bort ett barn man inte vill ha och som man aldrig har träffat. Har svårt att förstå de som tycker att mannen borde vilja träffa barnet och ha känslor för det bara för att han "donerat sina spermier", mer än så blir det ju inte för pappan om han helt avstår kontakt.
Däremot tycker jag helt annorlunda när det gäller barn båda föräldrarna vill behålla. Jag tycker alltså inte att det är okej att vilja ha ett barn halva graviditeten och sedan ändra sig och sedan inte vilja ha någon kontakt med barnet. Eventuellt kan jag tycka att det kan vara okej för en pappa att ändra sig tidigt i graviditeten, innan vecka 10-12 någon gång.
Den första typen av man tror jag inte att jag skulle ha några problem med att vara tillsammans med medan jag inte alls skulle vilja vara med någon som betett sig som i det senare fallet.
Allra värst tycker jag dock att det är med pappor som överger redan födda barn som de faktiskt träffat och haft kontakt med, men det var väl inte riktigt det beteendet du undrade kring.