• Anonym (?)

Vad tycker du om en man som inte vill träffa sitt barn?

Vad tycker ni om en man som aldrig har träffat sitt barn och inte vill veta något från barnet? Spelar det någon roll om barnet varit önskat eller oönskat när det blivit till? Skulle ni vilja bli ihop med en sådan man? 

• Svar på tråden Vad tycker du om en man som inte vill träffa sitt barn?
  • Anonym (Rea)

Nej.

Man tar sitt ansvar. Punkt slut.

• Anonym (FRU)

Jag skulle inte bry mig ett dugg.

• Anonym (Nix)
    Anonym (?) skrev 2016-03-30 22:28:59 följande:
    Vad tycker ni om en man som aldrig har träffat sitt barn och inte vill veta något från barnet? Spelar det någon roll om barnet varit önskat eller oönskat när det blivit till? Skulle ni vilja bli ihop med en sådan man? 
    Aldrig.
    Det säger rätt mycket om en sån man som person.
  • Tow2Mater

Spermadonator till ett eller ett par barn är ok, men har han varit donator till kanske ett tiotal eller fler är det ganska avtändande.

• Drottningen70

Skulle förlora all respekt för en sådan "man"...

• Anonym (Fina)

Ingen man jag hade satsat på

• Anonym (No)

Byebye

Man tar ansvar för det man skapar och jag har inget intresse av en "man" som inte gör det.

• Meebo
    Anonym (FRU) skrev 2016-03-30 22:37:31 följande:
    Jag skulle inte bry mig ett dugg.
    Tycker samma.
  • Tow2Mater
    Anonym (No) skrev 2016-03-30 23:40:59 följande:

Byebye

Man tar ansvar för det man skapar och jag har inget intresse av en "man" som inte gör det.

Som en kvinna som gjort abort då?
  • Litet My

Skulle tyckt det var en riktigt tragisk person.

• Anonym (No)
    Tow2Mater skrev 2016-03-31 01:00:48 följande:

Abort är ett val, kvinnans val, som kan vara ett sätt att ta ansvar

Om hon väljer att behålla, för det är hennes val, då tar mannen även ansvar för barnet som blir.
  • TanganyikaIka

Inget att satsa på. Alla som inte tar ansvar är oattraktiva och oftast inte särskilt mycket att hänga i julgranen vare sig som vänner eller partners. 

• vampyria2

Efter att själv ha varit ensam med mina två äldsta barn pga att deras pappa inte ville träffa dem så skulle en sån man åka ut ur mitt liv fortare än vad han hinner blinka, man gör inte så mot barn helt enkelt.

• TeresB
    Tow2Mater skrev 2016-03-31 01:00:48 följande:

Det blir aldrig samma sak. Efter en abort finns det inget barn.

Nej en man som inte ens hade lite umgänge hade jag valt bort som partner och som vän också. Hade valt bort en kvinna som vän också om hon inte orkade träffa sina ev barn.

Är barnet/ barnen väl där tycker jag att man som vuxen får sätta barnet först
  • Anonym (C)

Nej, hade inte blivit ihop med en sån "man". Det är inte barnets fel att det blivit till.

• Anonym (Beror på)

Jag tycker att det är okej att en man varken träffar eller vill ha någon kontakt med ett barn som mamman behållit mot hans vilja. Jag har väldigt svårt att tycka att det vare sig är konstigt eller fel att välja bort ett barn man inte vill ha och som man aldrig har träffat. Har svårt att förstå de som tycker att mannen borde vilja träffa barnet och ha känslor för det bara för att han "donerat sina spermier", mer än så blir det ju inte för pappan om han helt avstår kontakt.

Däremot tycker jag helt annorlunda när det gäller barn båda föräldrarna vill behålla. Jag tycker alltså inte att det är okej att vilja ha ett barn halva graviditeten och sedan ändra sig och sedan inte vilja ha någon kontakt med barnet. Eventuellt kan jag tycka att det kan vara okej för en pappa att ändra sig tidigt i graviditeten, innan vecka 10-12 någon gång.

Den första typen av man tror jag inte att jag skulle ha några problem med att vara tillsammans med medan jag inte alls skulle vilja vara med någon som betett sig som i det senare fallet. 

Allra värst tycker jag dock att det är med pappor som överger redan födda barn som de faktiskt träffat och haft kontakt med, men det var väl inte riktigt det beteendet du undrade kring.

Svar på tråden Vad tycker du om en man som inte vill träffa sitt barn?