• Y o L o

BF December 2016

Det där med symptom alltså! Ätit lergigan några dagar nu och fungerar som människa igen. I morse när jag vaknade kände jag "shit har jag slutat må illa?" Så tog ingen lergigan direkt på morgonen... Det fick jag ju ångra, började må illa såklart. Blev lättad ändå :) men sjukt att jag blev orolig för att tabletterna hjälpte.

• Y o L o

Nej, inte nu längre sen jag började med lergigan. Är du? Äter du lergigan?

De5pojkarna skrev 2016-05-15 11:51:58 följande:

Är du också konstant hungrig?

• Y o L o

Spännande, då kanske du får en tjej nu då! :)

De5pojkarna skrev 2016-05-15 12:23:02 följande:

Ja jag är konstant hungrig och illamående.. Nej äter inget för det än, men bör väll köpa tror jag. :/ Aldrig mått såhär med pojkarna. så detta är helt nytt för mig.. 

• Y o L o

Tappat sötsuget men mer sugen på salta saker. Men min nya passion är mjukt bröd med ost, herregud jag måste ha det varje dag nu.

Ska snart iväg på ul. Nervöst o spännande. Ska bli så skönt att få veta om allt är ok och att det verkligen bor en guldklump därinne,

• Y o L o

Varit på ul nu. Allt såg bra och normalt ut, jag såg direkt hjärtat som slog :) kan inte riktigt ta in att det är på riktigt..

• Y o L o

Enligt appen är jag ju på 8+1 idag men eftersom jag hade 30 dagar cykel så stämmer ju 7+6 som ul visade!

Känns så märkligt, vill skrika ut min glädje men samtidigt känns det ju för tidigt att berätta. Så märklig känsla nu :)

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-16 10:35:42 följande:

Vilken vecka är du i nu? Stämde det med vad du trott?

• Y o L o

Haha jag tänkte säga att jag inte berättat för så många men så kom jag på hur många det var. Mamma, svärmor o ca 6 kompisar. Min chef frågade ju rakt ut om jag var gravid så han o två kollegor vet. Sen berättade jag för en på förskolan att vi skulle på ul så hon vet också :) haha så det blev ett litet gäng.

Mysigt att berätta på mors dag, bästa presenten till blivande mormor kanske!

Sofieeee skrev 2016-05-16 15:45:24 följande:

Har ni berättat för familj och släkt? Jag är i v.11+3 och har kub 27 maj. Tänkte berätta för familjen på morsdag om allt går som det ska!! Nervöös

• Y o L o

Min mage har lagt sig lite, den var enormt svullen förra veckan men det berodde nog mest på tarmarna för nu är tarmarna igång ordentligt o magen mindre :)

Miaairam skrev 2016-05-16 20:35:30 följande:

Har berättar för mina föräldrar, min syster, sambons syster, mina fyra närmsta kollegor och ca 10 vänner. Har varit i sammanhang där det varit ganska omöjligt att dölja pga att man ju inte äter och dricker som vanligt. Väntar med sambons föräldrar till efter kub. Första barnet väntade vi mycket längre med att berätta. De flesta fick veta efter rul i v 18 då. Nu kan jag knappt dölja magen, trots att jag bara är 11+6...

• Y o L o

V 9 nu.

Seaflower skrev 2016-05-16 22:00:54 följande:

Åh va skönt! Jag längtar dit jag med, galet jobbigt att vara svullen hela tiden :-/

Vilken vecka är du i nu?

• Y o L o

Härligt! Vilken vecka är du i enligt ul? Min guldklump var 14 mm och var alltså i 7+6 enligt bm.

M

Shhaw skrev 2016-05-16 22:03:51 följande:

Ååh måste berätta att allt gick så himla bra hjärtat slog jätte fint sa min läkare, den sitter på rättställe och den var 11mm från huvud till rumpa. Alltså vilken känsla stt kunna se sitt pyre med ett hjärta efter 3 misslyckande graviditeter helt otrolig känsla. Mannen fick massor med tårar var så himla glad. Herregud trodde aldrig det skulle kännas så bra även om risk finns fortfarande

Svar på tråden BF December 2016