BF December 2016
När brukar illamåendet gå över? Minns inte, typ v 10-12 nånting eller? V 8 i morgon och nu är det värre än tidigare. Jag orkade knappt jobba igår. Skulle behöva semester redan nu :)
När brukar illamåendet gå över? Minns inte, typ v 10-12 nånting eller? V 8 i morgon och nu är det värre än tidigare. Jag orkade knappt jobba igår. Skulle behöva semester redan nu :)
Ja just ja, så var det ja. Hade förträngt att man skulle göra test några veckor efter cytotek för att se så det inte fortfarande gav utslag.
Hej!
Tyvärr bara falsk trygghet.
Jag fick MA i höstas och fick pos utslag på gravtest i 8! Veckor efteråt.
Det enda man kan göra är att vänta alt boka vul.
Lycka till!
Samma här efter MA i december. Jag har berättar för de närmaste som jag även vill ha stöd av om det händer något tråkigt. Jag kommer inte berätta för fler förrän efter kub.
Hello tjejer!
När berättar ni för omgivningen?
Jag känner mig kluven denna gång efter MA i höstas. Är lixom inte lika "glad och gravid" denna gång... Om ni fattar?
Vore kul å höra hur ni gör? :)
Åh vad jag hoppas att du får njuta av graviditeten framöver. Som en sån grej att känna sparkar tex. Då hoppas jag du kan få njuta av det :) vi måste bara ta oss igenom dessa första hemska veckorna, sen kommer belöningen :)
Vi har berättat för de närmaste också, just för att vi försökt så himla länge och mer eller mindre räknar med att det inte ska gå vägen nu heller,då är det skönare att slippa ev. Bortförklaringar om det blir ett mf när vi träffar nån av de... Jättetråkigt för man förlorar ju helt det där att kunna "överraska", men vi är överlyckliga bara det blir en bebis av det hela,hela graviditeten känns bara jättejobbig och ångestfylld, jag önskar verkligen att det kunde kännas så fantastiskt och spännande som det är men jag vågar inte tro på det, då är det lättare att försöka att inte "ta till sig"graviditeten även om det är jättetråkigt <3
Har tänkt på en sak. I media brukar de stå att folk inte pratar om MF pga att man skäms eller liknande. Jag tror att anledningen till att många inte pratar om MF är för att man inte vill att folk ska veta att man försöker få barn, för att slippa få frågor sen om hur det går osv. Så kunde jag känna de månaderna mellan MA och nu, att det var skönt att kollegorna inte visste så de inte tänker på att jag nu är så trött och småäter hela tiden.
Det var lite tankar från mig en sen lördagskväll. God natt! :)
Jo sant, jag har också fått en del kommentarer iofs. Är också -78 :)
Senast för någon vecka sen sa en kollega faktiskt "jaha blir det fler barn då?". Jag blev lite överrumplad och svarade "det skulle jag gärna ha men det är ju inget man bara beställer, det är ju mycket som ska stämma".
Svårt nu när någon frågar en rak fråga, tex "är du gravid"... Vet inte om jag skulle klara att säga nej, så försöker undvika ämnet så långt det går.
Ja, kan förstå att det är skönt att slippa frågor. För min del känns som att alla ändå går och undrar om det inte är dags för tvåan snart när man har en treåring och är i min ålder (född -78)... Har fått utforskande blickar på min runda mage några gånger de senaste året.
Första graviditeten väntade jag mycket längre med att berätta - tills det inte längre var möjligt att dölja alls. Familjen efter v 12 och de flesta andra efter rul (gjorde inget KUB den gången).
Jag mår så jävla illa att jag har svårt att fungera som människa :( ska ju på inskrivning på tisdag, osäker om jag kan jobba innan dess, måste få tabletter mot illamåendet känner jag.
Härligt med vul så snart för din del, själv väntar ul först nästa vecka då jag är 8 hela veckor gången.
Det hoppas jag också! Nu är det inte långt kvar tills nästa VUL i alla fall, gud vad jag hoppas att det finns ett litet liv där om 4 dagar! <3 Men gravidsymtomen envisas med att hålla sig borta :( Hur känns det för dig?? <3
Åh nej va jobbigt, håller tummarna för dig och kycklingen. Man läser ju överallt att en blödning kan vara helt normalt men man är ju hellre utan för det skapar ju mycket oro.
Usch nu är jag nervös! Fick en blödning(fint klart blod) för ca 30-40 min sen och ont som attsingens.. Nu sitter jag på gyn akuten och väntar på läkare. Inget mer blod nu men ont gör det.. :( usch så rädd jag är! Vecka 10 är jag i. Vill bara ha kvar den lille kycklingen(arb namnet)
Underbart :) heja kycklingen haha. Har inte kommit på något bra arbetsnamn ännu, guldklumpen möjligen. Fd cellklumpen
Allt såg så himla bra ut!!:D jag är så glad och lycklig nu!
Alla privata gynekologer gör säkert det. Fick tips om Liljeholmens gyn, tror de skulle kosta 350kr. Att boka privat ul (från v 8+0) kostar 600 kr i har jag för mig (hos ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen).
Vart vänder man sig efter vul i Stockholmsområdet? Är det dyrt överallt?