• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tussigullan

Hej! Hoppar in. Är i vecka 5 (4+1). Första barnet...har inte fattat det än...tar väl ett tag haha hoppas att den lilla knorren vill stanna kvar där inne o komma ut i mitten av december nångång :)

• Fian88
    Tussigullan skrev 2016-04-08 15:07:27 följande:

Hej! Hoppar in. Är i vecka 5 (4+1). Första barnet...har inte fattat det än...tar väl ett tag haha hoppas att den lilla knorren vill stanna kvar där inne o komma ut i mitten av december nångång :)

Grattis!:)
    Med första fattade jag nog först när han låg på bröstet haha;)
  • julon

Hoppar in här jag med, fick positivt på digitalt test tidigt imorse efter två negativa "vanliga" test, antar att jag är låghormonare (?) då testet sa 1-2 veckor men jag enligt barnmorskan när jag ringde BVC var i vecka 6 (5+3). Första barnet och har inte hållit koll med ägglossningstest eller liknande, inte heller säker på hur lång cykel jag har eller ens vad luteralfas är! 
    Killen fick lite chock imorse, men har nu lugnat sig och verkat landa i detta. Kollat upp och laddat ner appar tidigare än vad jag gjort. Själv är jag redan inställd på missfall och att det inte kommer bli något, vågar sällan hoppas på det bästa.. 

Redan på onsdag ska vi få komma till barnmorskan, blir BB stockholm Kungsholmen. Jag är 23 och killen snart 26. Fick beräknat 5 december :) 

• Helena 383

Eftersom det är så länge sedan jag väntade barn så har jag glömt vilken vecka man brukar ha inskrivning i?

Eftersom jag snart är 40 blir man inskriven tidigare då när man räknas som lite äldre?

Är fortfarande väldigt rädd för att få missfall:(

• peccavi

Hej, hoppas in här om det går bra
    Är gravid med tredje barnet, BF 14/12. Mår som vanligt än så länge. Mådde väldigt illa mina två senaste graviditeter så jag är glad så länge jag mår bra
    Försöker att inte glädja mig för mycket då jag fick MA i vecka 15 (fostret dog vecka 12) för ett halvår sen. Även haft ett tidigt MF (v 6) innan första barnet. 
    Har två barn födda -11 och -13. 
    Ska bli kul att följas åt med några andra

• peccavi
    Yilla skrev 2016-04-06 00:19:01 följande:
    Med ett barn, från Nyköping står det också
    Lade till dig som vän, vill gärna bli tillagd i BF December -gruppen Jeanette Laine
  • Arkiv

Hej. Jag har ansökt om att få gå med i fb gruppen är inte aktiv här.

• Cessan

Hur mår ni? Jag känner mycket mer illamående i denna graviditet än jag gjort förut, aldrig plussat så tidigt heller så kanske extra mycket hormoner denna gång.

Sen har jag så svårt att dra ner på kaffe, dom 3 rekommenderade kopparna per dag vill jag ju helst sätta i mig innan frukost :/ men det får gå.

Svar på tråden BF December 2016