BF December 2016
Tack:)
Ja det känns helt overkligt!
Tack:)
Ja det känns helt overkligt!
Just det ömma bröst har jag också börjat få sen jag plussade. Idag mår jag dock ganska bra och blir nästan orolig när jag inte känner något. Är rädd för att få missfall :(
Välkomna :)
Kul att läsa om allas symtom, de flesta har väldigt lika symtom.
Jag vill också vara med i fb gruppen :)
Grattis allihop :)
Eftersom det var så pass länge sedan jag var gravid och har glömt lite symtom så undrar jag om det är normalt att känna sig varmare rent generellt i kroppen? Vill även säga Grattis till alla som blivit gravida! Jag kan fortfarande inte tro detta är sant efter så lång väntan men jag försöker tänka positivt och inte tänka på MF men det är lättare sagt än gjort...
Är det ok att färga håret? Tänker på kemikalier som kan gå över i blodet.. *nojig*
För att jag inte gjort de förut
Fått två kallelser men något har alltid kommit i vägen, bäst att få de gjort
Är inte heller vaccinerad med gardasil
Får man förändringar som är elakartade så märker man ju oftast inte det förren det nästan är för sent :/
Föresten har vi berättat för sonen. Han är precis 2år o förstår inte. Så han har redan glömt det tror jag;)
Ringde till BM idag påtal om annat. Mina smärtor trodde hon va växtvärk. Kunde inte få nån kontroll iaf innan första ultraljudet ändå. Blir det missfall så blir det typ. Kändes ju sådär
Tänkte fråga vad ni andra tar för vitaminer o liknande? Jag äter folsyra o har gjort sen en månad innan ägglossningen skedde ungefär. Hur länge ska man fortsätta med den? Minns att jag med sonen gick över på en gravidtablett med vitaminer i mitten av grav ungefär..
Jag får nog ringa imorgon och fråga henne, det är såå jobbigt jag typ hör mina tarmar jobba och draaa, får samtidigt ont i magen men sen kan man inte sköta magen. Jag har börjat dricka mycket vatten men ingenting händer förutom att jag måste upp på natten och kissa 3-4 ggr
Nån annan än jag som tror sig ha kännt fosterrörelser? Är ju inte helt säkert men jag tror nästan det. Vet att det är möjligt för min kompis kände sin son i v.12 o jag är i v.13 nu.
Jsg hoppas det är det jag känt för jag har varit så orolig att det inte skulle va nåt därinne. Har inte fått KUB-tid förrän 10juni
Jag tycker själv det är sent. Ville först ringa o ändra men sambon kan inte nån annan dag. Jag är i v.13+6 den dagen.
Är det ngn som vet vart gränsen går (vilka siffror man ska ha för att få nipt.)
Tänk om man skulle få 1:205 å då får avslag :/
Vilka bra värden då kan du pusta ut då! Var det häftigt att se lilla bebisen såg du mycket? :)
Och om man vänder på det och räknar ut procenten blir det ju ruskigt lågt. Bra övning för att få lite perspektiv på siffrorna!
Jag var bara 2 år äldre alltså 35 och fick 1:187 så man behöver inte vara över 40 för att få hög risk.
Jag var bara 2 år äldre alltså 35 och fick 1:187 så man behöver inte vara över 40 för att få hög risk.
Jag röker inte dricker nästan aldrig och vi har inte kromosomavvikelser i släkten.
Däremot är jag kraftigt överviktig och de frågar ju vad man väger vet inte om det spelar in stort.
Hade störst risk på trisomi 13 & 18 och läkaren sa att har fostret det så överlever inte barnet så det känns ju jätteläskigt hade gärna tagit ett nipt test om jag fått.