Inlägg från: sebbejonte |Visa alla inlägg
  • sebbejonte

BF December 2016

Fian88 skrev 2016-03-27 12:33:43 följande:

Tack:)

Ja det känns helt overkligt!

Ja samma här :)
  • sebbejonte
    MyL skrev 2016-03-27 13:22:44 följande:

Just det ömma bröst har jag också börjat få sen jag plussade. Idag mår jag dock ganska bra och blir nästan orolig när jag inte känner något. Är rädd för att få missfall :(

Försök tänka att du väntar barn och inte missfall. :)

Njut så länge du mår bra.

Jag har två barn sedan tidigare och första barnet kändes jag ingenting...det var först när han började röra sig o magen växte jag faktiskt fattade att jag var gravid
  • sebbejonte
    Helena 383 skrev 2016-03-31 09:57:46 följande:

Eftersom det var så pass länge sedan jag var gravid och har glömt lite symtom så undrar jag om det är normalt att känna sig varmare rent generellt i kroppen? Vill även säga Grattis till alla som blivit gravida! Jag kan fortfarande inte tro detta är sant efter så lång väntan men jag försöker tänka positivt och inte tänka på MF men det är lättare sagt än gjort...

Kroppstemperaturen stiger ju med 0,5 grader när man är gravid har jag för mig så det är nog absolut normalt. Jag har värmeslag på nätterna fast vi har runt 20 grader inne eller strax under
  • sebbejonte
    Lo22is skrev 2016-04-18 22:07:33 följande:

Är det ok att färga håret? Tänker på kemikalier som kan gå över i blodet.. *nojig*

Jag frågade min frisör för knappt en vecka sen och det var ingen fara, inte under amning heller. Däremot kan hormonerna göra att färgen inte tar lila bra eller inte alls.
  • sebbejonte
    Tess1990 skrev 2016-04-19 18:35:06 följande:

För att jag inte gjort de förut

Fått två kallelser men något har alltid kommit i vägen, bäst att få de gjort

Är inte heller vaccinerad med gardasil

Får man förändringar som är elakartade så märker man ju oftast inte det förren det nästan är för sent :/

Cellprov gör man väl inte när man är gravid??
  • sebbejonte
    LyCKa55 skrev 2016-04-25 17:42:05 följande:

Föresten har vi berättat för sonen. Han är precis 2år o förstår inte. Så han har redan glömt det tror jag;)

Ringde till BM idag påtal om annat. Mina smärtor trodde hon va växtvärk. Kunde inte få nån kontroll iaf innan första ultraljudet ändå. Blir det missfall så blir det typ. Kändes ju sådär

Hej såg att du också bor i kalmar län. Det gör jag också. Jag var på hälsosamtal idag.
  • sebbejonte
    LyCKa55 skrev 2016-05-12 22:07:56 följande:

Tänkte fråga vad ni andra tar för vitaminer o liknande? Jag äter folsyra o har gjort sen en månad innan ägglossningen skedde ungefär. Hur länge ska man fortsätta med den? Minns att jag med sonen gick över på en gravidtablett med vitaminer i mitten av grav ungefär..

Jag äter folsyra, magnesium, omega3 och aco gravidtabletter. Folsyra har jag ätit sen vi började försöka så tänkte sluta när burken är slut. Magnesium har jag ätit i några år till o från för min rygg men tänkte ta ett uppehåll när den är slut också då allt finns i aco's tabletter.
  • sebbejonte
    Shhaw skrev 2016-05-24 17:58:59 följande:

Jag får nog ringa imorgon och fråga henne, det är såå jobbigt jag typ hör mina tarmar jobba och draaa, får samtidigt ont i magen men sen kan man inte sköta magen. Jag har börjat dricka mycket vatten men ingenting händer förutom att jag måste upp på natten och kissa 3-4 ggr

Jag är också väldigt trög i magen. Jag dricker ett glas Friggs katrinplommonjuice varje morgon och det har fått min mage att komma igång igen. Det tog någon dag innan det gav effekt men nu är det nästan som innan jag blev gravid. Jag tycker dessutom den är god, smakar nyponsoppa
  • sebbejonte
    LyCKa55 skrev 2016-05-29 14:20:18 följande:

Nån annan än jag som tror sig ha kännt fosterrörelser? Är ju inte helt säkert men jag tror nästan det. Vet att det är möjligt för min kompis kände sin son i v.12 o jag är i v.13 nu.

Jsg hoppas det är det jag känt för jag har varit så orolig att det inte skulle va nåt därinne. Har inte fått KUB-tid förrän 10juni

Om du är i v.13 nu har du inte passerat 13+6 då den 10/6?
  • sebbejonte
    LyCKa55 skrev 2016-05-30 18:14:22 följande:

Jag tycker själv det är sent. Ville först ringa o ändra men sambon kan inte nån annan dag. Jag är i v.13+6 den dagen.

Då får vi hoppas ni inte blir flyttad framåt för vad jag har förstått så är 13+6 sista dagen man kan göra det på. Vi ska göra imorgon o jag tycker det är sent, går in i 13+0 imorgon
  • sebbejonte
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-31 18:02:32 följande:

Är det ngn som vet vart gränsen går (vilka siffror man ska ha för att få nipt.)

1:200 eller sämre är det.

Jag gjorde kub idag och fick 1:9000
  • sebbejonte
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-31 18:27:28 följande:

Tänk om man skulle få 1:205 å då får avslag :/

Jag tror det, jag har hört att dom är hårda med den gränsen. Men tänk om man lägger 200 bebisar bredvid varann, du blundar och tar en, vad är oddsen att du tar just den bebisen som är sjuk?
  • sebbejonte
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-31 18:28:54 följande:

Vilka bra värden då kan du pusta ut då! Var det häftigt att se lilla bebisen såg du mycket? :)

Jag hade nog inte räknat med dåligt, jag är "bara" 33 år. Men blev erbjuden gratis och tackade därför ja.

Det var så mysigt. Bebis låg och sov med ansiktet mot min rygg. Vi försökte väcka den, då vände den sig en liten stund o sparkade och viftade med armarna sen vände den sig tillbaka och somnade igen haha.

Fick inte så bra bilder men allt såg bra ut o det är huvudsaken. Fick tid för rul den 13/7
  • sebbejonte
    BIX skrev 2016-05-31 18:47:28 följande:

Och om man vänder på det och räknar ut procenten blir det ju ruskigt lågt. Bra övning för att få lite perspektiv på siffrorna!

Precis :D det kanske låter dåligt men procent mässigt blir det inte det
  • sebbejonte
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-31 19:10:09 följande:

Jag var bara 2 år äldre alltså 35 och fick 1:187 så man behöver inte vara över 40 för att få hög risk.

Är du rökare?
  • sebbejonte
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-31 19:10:09 följande:

Jag var bara 2 år äldre alltså 35 och fick 1:187 så man behöver inte vara över 40 för att få hög risk.

Eller har ni kromosom avvikelser i släkten? För det försämrar ju svaret
  • sebbejonte
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-31 20:07:52 följande:

Jag röker inte dricker nästan aldrig och vi har inte kromosomavvikelser i släkten.

Däremot är jag kraftigt överviktig och de frågar ju vad man väger vet inte om det spelar in stort.

Hade störst risk på trisomi 13 & 18 och läkaren sa att har fostret det så överlever inte barnet så det känns ju jätteläskigt hade gärna tagit ett nipt test om jag fått.

Jag har inte hört att övervikt skulle spela roll. Konstigt att en del får dåligt fast unga år och en del bra trots äldre ålder.

Jag har ju två friska barn sen innan så är ganska lugn, tror inte jag bär på ett barn med kromosomavvikelser men hade vi fått ett dåligt svar hade vi valt att göra fostervattenprov
Svar på tråden BF December 2016