• Tess1990

BF December 2016

Jag plussade i förmiddags! :D

Bim-2 idag, har haft pms som jag inte haft på länge, och fått svamp, tänkte att det var nå konstigt men trodde de skulle bli negativt, testade inte ens på morgonen utan senare

Det blev två streck direkt! Tog ett till direkt efter och det visade samma :D

Tror jag har BF 8e Dec

Har ett barn sen innan som just fyllt 2år :)

Samma pappa.

• Tess1990

Illamåendet slog till igår precis innan lunch, fick släppa allt jag gjorde (planterade örter) och slänga i mig sambons matlåda ^^

Och nu på morgonen är jag helt skakis och illamående.. välbekant känsla!

Bild från idag, starkare än iförrgår, Bim idag

• Tess1990
    Helena 383 skrev 2016-03-31 09:57:46 följande:

Eftersom det var så pass länge sedan jag var gravid och har glömt lite symtom så undrar jag om det är normalt att känna sig varmare rent generellt i kroppen? Vill även säga Grattis till alla som blivit gravida! Jag kan fortfarande inte tro detta är sant efter så lång väntan men jag försöker tänka positivt och inte tänka på MF men det är lättare sagt än gjort...

Gu ja!

Jag blir jättevarm på en gång och förra gången höll de i sig till 3-4 månader efter födseln ^^

Haha mitt i vintern när jag var typ 7 månader så gick jag runt med tunn kortärmad klänning, tunna leggings och uggs när alla andra hade vinterjacka, mössa, halsduk, vantar, tjocka kläder och allt! Jag var så jäkla varm så jag kunde bara inte ha på mig jackan eller nåt ^^ det snöade till och med
  • Tess1990
    Cessan skrev 2016-04-09 07:18:21 följande:

Hur mår ni? Jag känner mycket mer illamående i denna graviditet än jag gjort förut, aldrig plussat så tidigt heller så kanske extra mycket hormoner denna gång.

Sen har jag så svårt att dra ner på kaffe, dom 3 rekommenderade kopparna per dag vill jag ju helst sätta i mig innan frukost :/ men det får gå.

Illamående! Och orolig mage

Dricker inte kaffe men varit "beroende" av att dricka minst 1 energidryck varje dag i över 1år men slutade samma dag jag plussade

Börjar känna av de nu, sakna kicken

Drack en liten burk coca cola till middagen för nån dag sen och min mage strejkade totalt så tror inte jag tål koffein alls längre

Vilket väl är bra men usch vad trött man är!

Inte börjat spy än iaf! Första gången började jag spy i v.7 (och hela graviditeten) och andra gången 2 dagar efter plusset och nu borde jag vara i 5+5 men inget än

Ska ut på en lång bilresa i dag dock så får se hur de går ^^
  • Tess1990

Är det någon annan som upplevt lite "negativa" tankar om att få just i december?

Missförstå mig inte!

Är glad att jag är gravid, det var ingen självklarhet att det skulle hända igen, men det tog sig så otroligt fort!

Är nervös för amningen, det funkade inte förra gången så vill verkligen att den funkar nu! Men kommer ju vara kallt och sen bli kallare, rädd för mjölkstockning eller problem med att amma när vi är ute, vill inte sitta hemma hela vintern

Och sen de att släkten kommer ge kombinerad födelsedagspresent/julklapp och bara komma på besök en gång, rädd för att barnet kommer tycka de suger att fylla så nära julafton

• Tess1990

Spydde för första gången igår

Kräktes 8 månader förra gången så får se om de blir samma sak nu, mår illa hela tiden och enda lindringen är att äta, vilket är svårt då det mesta smakar konstigt och jag vill inte börja gå upp i vikt än!

• Tess1990
    Nicoolina skrev 2016-04-16 14:41:10 följande:

Är nu i vecka 7 (6+3) och allting känns bara fantastiskt!

Visst, illamående, skitont i brösten, huvudvärk på morgonen, trött, svullen, sötsug och risig i magen, men är så glad åt det lilla knytet därinne :D

Hälsosamtal nästa vecka och inskrivning 11 maj, men funderar på att försöka få tidigare inskrivning då jag dels är GBP-opererad men också har en smärtproblematik och har fått sluta med alla mediciner, så tidigare och lite fler kontroller skulle nog behövas för min del..

Hur tidigt brukar man få göra första UL?

Om du inte har någon särskild anledning eller gör kub i v.12-13 det så brukar man inte göra förren RUL i v.18-20

Men ja tror du kommer få både tidigare inskrivning och UL tidigare! Tror man gör TUL innan v.8 och sen försöker UL efter de
  • Tess1990
    lilsis skrev 2016-04-16 15:33:31 följande:

VUL

TUL = tillväxtultraljud och det brukar vara senare i graviditeten.

Yes vet, gravidhjärna ^^ skrev fel

Jag gjorde 3 UL/RUL, 1 UL och 1 TUL förra gången :P
  • Tess1990
    linnea91 skrev 2016-04-16 17:10:05 följande:

V 5 (4+5) idag. Brösten har blivit större men de ena har blivit mycket större än de andra. Någon mer som varit med om detta??

Ett av mina första gravidtecken första gången var att ena bröstvårtan var konstant hård, och senare växte även det bröstet en del medans andra var något mindre hela tiden, och den bröstvårtan fick jag problem med sen vid amningen :/ den blev typ platt och sonen fick dåligt grepp (och han hade redan problem med taget för han sög in överläppen och så) provade tyvärr aldrig amningsnapp och visste inte om hamburgargreppet, men tror de hade hjälpt!

Brösten jämnade ut sig sen när jag slutade amma och har inte blivit så nu

Tror de är normalt att brösten växer och ojämnt, men de brukar nog jämna ut sig senare, annars har ju dom flesta liiite olika storlek på brösten normalt också
  • Tess1990
    lilsis skrev 2016-04-16 17:33:22 följande:

Njäe det var två nattbindor på två timmar. Färskt och med slemhinna.

Dvs precis som förra missfallet.

Men det finns ju de som blöder mycket till och från hela graviditeten.

Slutade blödningen sen alltså?

Med sonen började jag blöda rätt mycket med klumpar när jag var i v.8-9 (trodde v.9 då men blev sen tillbakaflyttad 1 vecka sen) höll på 2-3 timmar innan de avtog

Graviditetsymptomen var kvar och några veckor senare på inskrivningen kollade dom hormonerna och dom var höga och stämde, men inte förren i v.15 fick vi bekräftat att han var kvar helt säkert när dom bokade in ett för tidigt RUL

Jag är övertygad om att det var en tvilling som lämnade även om jag aldrig kommer kunna vara säker.

Så om dina hormoner stigit så kanske det fortfarande finns hopp!
Svar på tråden BF December 2016