Inlägg från: Anonym (soc sekr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (soc sekr)

Någon från soc som kan svara på en fråga om drogtest hos ungdomar?!

Anledningen till att man drogtestar en ungdom är för att det finns misstanke om missbruk. Att man "råkar" ha en fiskkniv i jackfickan är inte en sådan koppling vad jag kan se, borde finnas annat som ger misstanke tycker jag. De ungdomar jag har handlar om t ex skolan anmäler för de misstänker missbruk, polisen anmäler då de påträffat ungdomen ute påverkad eller att förälder ansökt om hjälp och tror att ungdomen missbrukar.

• Anonym (soc sekr)
    Anonym (Frågande) skrev 2016-03-22 13:58:19 följande:
    Tack för att du delar med dig av din kunskap, jag är inte så bevandrad inom detta område nämligen. Tyckte bara att anledningen verkade underlig. Jag tror dock inte att skolan har anmält i det här läget, och det verkar märkligt om polisen anmält utan att meddela föräldrarna?
    Ja, det var bara exempel, finns säkert flera olika anledningar men jag tror inte att det bara är den glömda kniven, det låter för långsökt. Det kostar ju dessutom att drogtesta så det gör man ju inte om det inte finns anledning
Svar på tråden Någon från soc som kan svara på en fråga om drogtest hos ungdomar?!