• molly50

Barnen eller den nya.

Ess skrev 2016-07-05 16:29:22 följande:
    Du har nog missförstått. Det handlade om huruvida man kan klippa kontakten med den andra föräldern. Furienna säger nej, jag säger ja.

Jag menade att när barnen blivit vuxna så är man fri från all kontakt med den andra FÖRÄLDERN, inte barnen.
    Ja,men man måste ju ändå ha viss kontakt när det handlar om barnen. Om något händer t ex.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Furienna skrev 2016-07-05 18:08:00 följande:
    Ja, och det är bra att man kan vara sams även vid trevliga tillfällen, som bröllop och dop och födelsedagar. Eller som i den här tråden, när ett barn tar studenten.
    Ja,precis! Det med.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-05 20:08:36 följande:
    Föräldrarna vet om henne och dom ville se vad det är för kvinna däremot vet dom inte att jag sagt upp min lägenhet men dom vet att vi "provbor" tillsammans.

Endera går jag själv eller så stannar jag där jag är för den nya är som sagt inte bjuden och jag tänker inte ta med henne, känns konstigt om jag nu åker att träffa exet igen har inte sett henne på snart ett halv år.

Exet har bett både mej och den nya om ursäkt om den så kallade anmälan för jag sa till ett av barnen att vi ville ha en ursäkt och det fick vi men har inte svarat henne om det än (exet ville som hon sa ha reda på vad/hur den nya är pga sms hon fått och det var den kvinnan hon pratade med om hur min nya är som gjorde anmälan) och det är pga att hon pratade med kvinnan som den nya tror att exet fortfarande ligger bakom anmälan.
    De borde väl redan veta vad hon är för en.

Jag tycker absolut att du ska gå dit. Utan din nya. Visa att du bryr dig om dina barn och din familj.

Men varför ska ditt ex be om ursäkt om hon inte hade gjort anmälan?
    Inser du hur sjukt det är?

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Ess skrev 2016-07-05 20:23:10 följande:
    Nej, varför då?

Är det något riktigt allvarligt så ringer de väl från sjukhuset eller polisen till de närmst anhöriga. 
    Både barnets sambo och barnet själv är fullt kapabla att använda en telefon. De gånger de skadat sig (inte speciellt många) så har de berättat själva om det efteråt.
    Jag tänkte t ex när det händer sådana saker som nu med TS ex.
    När hon hamnade på sjukhus med en allvarlig sjukdom.
    Är det då fel av TS att visa att han bryr sig genom att ringa och fråga hur det är eller att ta kontakt med barnen och visa att han dinns där för dem?
    Även om de är nästan vuxna så kan det kännas skönt att veta att de har sin andra förälder också.
    Sedan är det väl bra om man kan vara hövliga mot varandra om man träffas vid tillfällen som t ex barnens student.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-05 21:45:42 följande:
    Ok kändes både ironiskt skrivet tex att jag skulle vakna ännu mer osv men i nuläget vet jag inte hur det blir, jag och exet vi var vänner när vi gick isär, sålde huset osv trots att jag ljugit för både henne, barnen ja alla men sen har den nya fått mej att bli den jag är idag dvs arg, bitter osv och när jag tänker på vad jag sagt till barnen om deras mamma så blir jag mörkrädd.

Ursäkten är godtagen.
    Men visa då det för din familj genom att ta kontakt med dem,prata med dem och be om ursäkt. En gång för alla.
    Och lämna din nya!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-05 22:51:05 följande:
    Visst det är sjukt men nya ville verkligen ha ursäkter så det var därför jag bad ett av barnen om detta och den kvinnan som gjorde anmälan den vill den nya inte kontakta.

Mina föräldrar vet säkert lite för som jag förstått har dom barnen och exet nära kontakt och mina föräldrar tycker om exet, dom kanske bara vill kolla in henne även om dom är gamla och så.

Jo jag ska nog åka på det för barnen kommer också vara där men jag kan tänka mej att den nya inte kommer att bli glad över detta, det är en familjesamling och det utan henne.
    Klart hon inte vill kontakta kvinnan som gjorde anmälan eftersom det är ditt ex hon hatar och vill vända allt emot och ha ur vägen.
    Men du måste inte kräva en ursäkt av henne för det.
    Hon har inte gjort något fel!
    Det är din nya som är det stora felet här. Och du själv som inte inser det.

Det gör de säkert med tanke på att de tycker att du ska dumpa henne.
    Vilket jag håller med dem om.

Ja,men strunta i vad din nya tycker om det!
    Hon har ingenting med det att göra!
    Hon har ingen rätt att kräva att du ska klippa banden med dem och hon har ingen rätt att kräva att få vara med på era familjesammankomster då hon inte hör till familjen.
    De är din riktiga familj! Inte hon och hennes barn!

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-06 09:49:34 följande:
    Det var ett av barnen som ringde mej och frågade om mamman fick prata med mej och då sa jag nej inte utan att vi fått en ursäkt. Barnet ville att detta med elaka ord skulle sluta för han tyckte det var jobbigt att vi anklagade hans mamma, så visst jag har sagt onödiga och dumma saker och både jag och exet har blandat in barnen, exet för att barnet ringde mej och jag för det jag sa då.
    Men ditt ex har väl i så fall haft större anledning att förmedla sig genom barnen då hon vet att hon aldrig skulle få prata med dig om hon ringde själv.
    Du däremot hade ingen som helst anledning.
    Det finns ingen anledning överhuvudtaget att kräva en ursäkt av ditt ex för något hon inte har gjort. Det är bara sjukt!
    Och ännu sjukare är det att dra in barnen i en personlig vendetta som subban (din nya) har mot ditt ex!
    Hon verkar ju vara totalt sinnesrubbad,din nya!
    Och du är inte långt därefter som går med på allt det här utan att protestera det minsta!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-06 10:32:42 följande:
    För att hon pratade med kvinnan som anmälde för pga att hon pratade med henne så gjorde den kvinnan en anmälan så har jag fattat det. Fast exet har sagt att hon pratade med kvinnan för att få reda på hur den nya är och det pga att den nya har skickat sms med inte så snälla ord till exet men egentligen har inte exet något att göra med vad den nya är för slags kvinna.
    Det är fortfarande inget som ditt ex ska behöva be om ursäkt för!
    Att hon pratade med en annan kvinna som sen gjorde en anmälan mot din nya är inget som ditt ex ska lastas för.
    Det var den andra kvinnans val.
    Och med tanke på hur din nya beter dig så finns det inget att be om ursäkt för från den andra kvinnan heller.
    Din nya förtjänade den anmälan efter allt hon har gjort!
    att du inte begriper det utan går din nya till mötes och kräver ursäkter av ditt ex för saker hon är oskyldig till säger en hel del om dig.
    De enda som borde be om ursäkt här är du och din nya! Till ditt ex! På era bara knän!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-06 13:51:09 följande:
    Men vi tycker att exet har snokat när hon tog kontakt med den kvinnan som gjorde anmälan.
    Jag tycker inte att någon ska behöva bli anmäld.
    Min nya kommer med största sannolikheten inte att be om ursäkt, jag kan tänka mej att göra det så småningom. 
    Men snokat? Hon har väl kanske en anledning att få veta varför du vägrar att ha kontakt med era gemensamma barn? Tycker du inte det?
    Din nya har betett sig så illa att hon faktiskt förtjänar en anmälan.
    Man beter sig inte så som hon har gjort och talar illa om en annan människa och kallar henne för en massa vidriga saker. Dessutom så att barnen hör!
    Det måste väl t om du förstå?

Jag tycker att ni båda är skyldiga ditt ex,dina barn och dina föräldrar en ursäkt. Och inte så småningom utan nu!
    Ingen av dem har gjort något för att förtjäna det här!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-06 20:02:33 följande:
    Jo då det känns som att allt bara blivit värre men jag hoppas att det kommer att lösa sig.
    Men det är ju du själv som har ställt till med det här.
    Och för att det ska ordna sig så är det du som måste göra något åt det.
    Du kan ju inte bara sitta och vänta och hoppas på att allt ska ordna sig. Då är det snart försent.
    Förstår du verkligen inte det?
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.