• molly50

Barnen eller den nya.

Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-02 18:17:56 följande:
    Det får du välja själv.

Känns ändå som att jag saboterar allt för en framtid med exet, barnen osv och om jag kunde gjort något annorlunda så hade jag gjort det och ja jag är ärlig med det. Vet visserligen att exet är väldigt förlåtande men är rädd att hon aldrig kommer förlåta och glömma. Skulle vilja ta upp mobilen och ringa henne nu men det går inte pga omständigheterna. Fy ... va velig jag känner mej trodde inte det skulle bli så här överhuvudet taget och den nya ställde ultimatum och dom var just skilsmässa, säga upp exet, sälja exets och mitt drömhus jag är ledsen över hur mycket jag sårat henne, vi kunde haft det jättebra med barnen, varandra jobb och så.
    I nuläget är det viktigare att du tar kontakt med dina barn,tycker jag.
    Vad din nya subba tycker om det ska du strunta högaktningsfullt i,tycker jag.
    Om hon hotar med att lämna dig så låt henne då.
    Då slipper du ju den häxan i ditt liv sen.

Sen om ditt ex är så förlåtande så är det väl bara att ta chansen att höra av dig till henne.
    Nu är ett bra tillfälle.
    Var inte så förbannat mesig! Var en man!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-03 11:28:24 följande:
    Har varit i kontakt med barnen och deras mamma kommer hem i morgon och det känns bra.
    Ja,men du borde fortsätta ha kontakt med dina barn. Detta kan hända igen.
    I synnerhet om du fortsätter så här.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-03 14:58:23 följande:
    Det är sant ska försöka hålla kontakten med dom är lite orolig bara hur den nya tar det för enligt henne är det vi som är en familj nu (hur länge det nu varar) och att det liv jag hade förut ska raderas ut.
    Men hur kan du ens vilja fortsätta leva tillsammans med någon som säger något sådant?
    Är dina barn verkligen inte viktigare än henne?
    Du vill ha kärlek,skriver du.
    Men ¨ändå så fortsätter du hålla ihop med en subba som gång på gång visar allt annat än kärlek för dig.
    Hon inte bara är otrogen utan hon kräver dessutom att du ska radera din riktiga familj och lämna den för henne.
    Tycker du verkligen att det är kärleksfullt?
    Hon om någon borde ju raderas ur ditt liv för alltid!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-03 18:13:47 följande:
    Nej hennes barn är inte viktigare för mej egentligen, hennes dotter kräver att jag jag ska skjutsa, hämta henne från olika aktiviteter och jag hinner inte riktigt tänka på hur, vad osv vill egentligen den nya har bil men det är min bil som ska användas (hennes Exman liksom min exfru har ingen bil) Jag får skylla mej själv också för jag sa till den nya att jag inte tänker ha kontakt med min så kallade familj och att det var vi som var en familj, det ångrar jag plus ångrar att jag sa till exet att inte hon tillhörde min familj, hon frågade då vad jag menade och då sa jag att hon inte tillhör mina föräldrar och övrig släkt bara det att det är exet som har kontakt med mina föräldrar och syskon inte jag.
    Nu var det dina egna barn jag syftade på. Inte din nyas.
    Den nyas barn behöver du inte göra något alls för om du inte vill Det är inte din skyldighet.

Ja,du får verkligen skylla dig själv som har försatt dig i den här situationen.
    Men än är det inte försent att vända på saken,lämna häxan du är ihop med och gå tillbaka till din riktiga familj.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-03 18:18:51 följande:
    Jo om det vore så enkelt ändå. Har än så länge kontakt med barnen via sms men hoppas på att det kommer att bli bättre. Trodde inte alls att det skulle bli så här. Har fått höra att hon inte varit så snäll mot sin Exman och att han sagt att han fick henne för alla sina synder men också hört att han vill ha henne tillbaka.
    Men det säger väl en del om hur hon är,om hennes ex säger så om henne.
    Men om han vill ha henne tillbaka så är han ju bara dum.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-04 17:13:12 följande:
    Har fått reda på att mina gamla föräldrar kommer och besöker oss om några veckor, dom får skjuts hit för kan inte åka med buss eller tåg, hoppas att hon inte säger något sårande till dom. Får se hur det kommer att gå för dom har kontakt med mina barn och exfrun. Dom vet inte att jag håller på att göra mej av med lägenheten. 
    När är det alldeles försent att gå tillbaka till sin "riktiga familj"? 
    Men hur kan du vilja vara ihop med den här subban om du vet att det finns risk för att hon kan säga något sårande till dina föräldrar?
    Jag hoppas att du,i så fall,är man nog att be henne fara och flyga och kasta ut henne med huvudet före.
    Eller att dina föräldrar gör det om du inte är man nog att göra det.
    Jag tycker inte du ska göra dig av med din lägenhet.
    Du ska göra dig av med subban du är ihop med. En gång för alla!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-04 17:19:00 följande:
    Jo visst men nu har det fixat sig med nytt jobb.
    Kan förstå henne att hon inte vill att jag ska prata eller ta upp det förflutna och att jag inte ska ha saker som jag och exet hade gemensamt fast det smärtar också.
    Mina föräldrar kommer på besök om några veckor och jag hoppas att barnen vill komma om ett litet tag.
    Nej det kanske är så att hon inte hade hamnat på sjukhuset.
    Den nya vill att vi förlovar oss men om vi gör det är det inga garantier för att det håller. Och kärlek ja jag vet inte.
    Men du måste väl ändå få prata om det som rör din familj??
    Det har hon inte ett skit med att göra!
    Om hon inte kan acceptera att du har ett förflutet så borde hon inte ha inlett något med dig.

Jag tror inte att du ska räkna med att dina barn kommer på besök så länge du är tillsammans med den där häxan.
    Och jag tycker verkligen inte att du ska förlova dig med den f***an!
    Då har hon bara ännu en hållhake på dig sen.
    Hon vill inte förlova sig med dig av kärlek utan för att hålla fast dig.
    Hon älskar inte dig utan bara din plånbok!
    Tänk på det!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-04 18:34:19 följande:
    Uppsägningen av lägenheten är redan klar så har den fram till 1/8.
    Tror nog inte mina föräldrar kommer säga nått till henne och hon kan skärpa sig det hoppas jag hon gör då.
    Du kan skaffa dig en annan lägenhet så det är inte alls försent.
    Men om du vet att det finns en risk för att hon kan fälla en dräpande kommentar som sårar dina föräldrar,varför inte hälsa på dem själv,utan henne?
    Varför vill du vara ihop med någon som gör din familj så illa?
    För att hon ger dig sex?
    Är det viktigare för dig än din familj?
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-04 18:40:52 följande:
    Nja får väl prata om barnen ibland men inte så mycket annat.
    Hoppas du har fel med att barnen inte kommer men du har tyvärr kanske rätt.
    Jo hon kanske vill ha hållhakar på mej och om jag inte gillar någon bild hon lägger ut på FB då blir det inga roliga samtal men har lärt mej nu att kolla FB några gånger per dygn och då gå in och gilla allt hon lägger ut + hennes nya profilbilder gång på gång på gång.
    Men borde det inte ringa några varningsklockor här,tycker du?
    Hon bestämmer ju allt vad du får och inte får göra och du går henne till mötes!
    Är du så fruktansvärt rädd för att bli ensam och utan sex att du hellre håller ihop med den här f***an och går henne till mötes i allt än att ta chansen att få tillbaka din riktiga familj?
    Du försöker ju inte ens med din familj!

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Ess skrev 2016-07-04 19:16:14 följande:
    När barnen är vuxna så är man fri. Kontakten kan egentligen börja dras ner redan när barnen är i tonåren och kan svara för sig själva.
    Men spelar det ingen roll,tycker du,vad barnen själva tycker och känner?
    Om de vill ha kontakt med sin pappa?
    Och om de sedan får egna barn,ska de då inte ha rätten att få träffa sin farfar?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-05 14:53:22 följande:
    Visst det går att skaffa en annan lägenhet men i nuläget är det lite problem med det.
    Och jag kommer att hälsa på mina föräldrar så småningom men dom vill komma och titta hur och vart jag bor, dom ville se lägenheten och när dom kommer får jag ta och tala om att den är uppsagd om inte min nya hinner säga det först för hon vill hänga med när jag visar runt mina föräldrar.
    Hon har inte gjort min gamla familj illa på sista tiden så det har lugnat sig får se hur det blir för jag är bjuden på en sak som även exet är bjuden till men den nya är inte välkommen men det är om en månad får se hur den nya kommer att ta det.
    Och ja jag är rädd för att vara ensam fast ibland är det skönt men lite egentid fast det är inte ofta det händer i nuläget. 
    Så de kommer alltså och hälsar på i tron om att du befinner dig i din lägenhet? Det vet alltså inte att din nya kommer att vara med?
    Det spelar ingen roll att din nya inte har gjort något mot din familj nu. Det räcker mer än väl med allt hon redan har gjort.

Jag tycker absolut att du ska gå på det du är bjuden till oavsett vad din nya tycker om det.
    Hon har inte med det att göra.
    Det är ett bra tillfälle att markera vad du tycker om hennes beteende.
    Och då borde du passa på att prata med ditt ex och be om ursäkt för allt du har gjort också.

Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.