Inlägg från: Anonym (Vet ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

molly50 skrev 2016-10-16 21:24:55 följande:

Men du kan ju inte utgå ifrån att alla tänker som du och enbart går efter utseendet.

Och jo,du är korkad om du tar tillbaka din nya.

Och självkänslan kan inte heller vara särskilt bra om du låter dig hunsas och övertalas av henne.

Det är inte självkänslan det är fel på utan att jag inte gillar konflikter av något slag.

Beroende på att jag även är skuldsatt skulle jag inte kunna köpa något fint till en ny heller det allra bästa skulle vara om jag och exet blev tillsammans igen, är inte tokkär i henne men det finns vissa känslor kvar trots allt om jag visste säkert att hon är singel skulle jag ta kontakt jag har hört mej för sen igår o vissa säger att hon inte har någon och andra säger att dom sett henne vid någon mans bil och även klivit in i den men den hade inte sett något pussande eller kramande mellan dom.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-10-18 09:35:43 följande:

Och anledningen till att du är skuldsatt är ju din nya.

Så tar di tillbaka henne och börjar köpa saker åt henne så lär inte dina skulder bli mindre.

Har du tänkt på det?

Nej,då tycker jag att du hellre ska prata med ditt ex om du nu inte vill vara ensam.

Har hon några känslor kvar för dig så lär hon uppskatta att du tar kontakt med henne.

Har tänkt på det och gör allt jag kan för att få bort skulderna så fort det går och det går liksom inte ihop med den nya.

Hörde också att exet har problem med sin ekonomi och tagit lån så inte så bra kanske att vi blir tillsammans är rädd för att allt rasar ännu mera om vi blir tillsammans men visst hon är inte en person som skulle ta lån för att göra ingrepp och så hon kanske behövt tagit lån för att ha råd med boende och mat till sig och barnen men vet inte vet bara att ett av barnen är bekymrad och jag kan inte hjälpa till med ekonomin.

Ska försöka igen att på något sätt få kontakt med henne var inga trevliga mess hon skickade till mej senats men hon har troligen all anledning till att vara bitter på mej av vissa anledningar. Förr förra gången var hon väldigt trevlig på messen.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-10-18 17:41:05 följande:

Nej,vill du ha bättre ekonomi och inte större skulder så är din nya inget alternativ.

Hon tänker bara på sig själv och att hon ska ha det bra.

Och hon kan ju tjäna pengar på att fortsätta prostituera sig.

Kanske kan du och ditt ex hjälpa varandra och få ordning på ekonomin?

Ja,klart hon är bitter efter allt hon har gått igenom.

Men om du visar henne att du verkligen menar allvar,att du vill försöka igen,så kanske hon ändrar sig?

Det kan ju vara något annat som gjort att hon verkade ledsen också.

Men eftersom hon var bitter så är jag orolig för att hon inte gillar mej längre och som sagt hon har all rätt i att vara bitter för jag försökte sälja lite saker som var hennes nu stoppade hon det genom att anmäla det vilket inte känns ok och jag vet inte ett dugg om vad dom händer efter man blivit anmäld jag skulle sälja för att få in pengar så frågan är hur man ska kunna hitta tillbaka till varandra efter en sån här sak? Jag skrev till henne att jag behövde pengarna men hon ville ha sina ting.

Hon exet menar jag nu sa vid något tillfälle att vi kunde gå till skuldrådgivare men jag trodde inte hon behövde det.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-10-18 19:49:11 följande:

Ja,men det kan jag faktiskt förstå att hon blev sur på.

För det hade du ingen rätt att göra.

Sen var det väl dessutom din nya som fick dig att göra det,om jag inte minns fel.

Om du inte kan ge henne hennes saker tillbaka så är det minsta man kan begära att du åtminstone ger henne de pengar sakerna var värda.

Men för henne hade kanske sakerna ett affektionsvärde också. Har du tänkt på det?

Jag förstår att hon gjorde en anmälan,för du hade ingen rätt att sälja hennes saker utan att ens prata med henne först. Än mindre din nya!

Där borde du verkligen ha satt ner foten!

Jag förstår om du tycker det känns konstigt att komma till henne och börja prata känslor i det läget.

Men försök åtminstone visa att du bryr dig om henne och att du verkligen vill be om förlåtelse för allt du har gjort så får du väl se vart det leder sen.

En skuldrådgivare vore kanske inte så dumt för er.

Det var den nya som fick mej att göra det och visst det finns affektionsvärde i sakerna för henne men då tänkte jag inte på det och eftersom anmälan kom har jag dom

mesta sakerna kvar och jag vill se hur det går med anmälan innan jag återgäldar detta.

Du har verkligen rätt i att det känns konstigt att möta henne nu och som sagt jag får se hur jag resonerar efter att detta med denna anmälan är klar men visst jag är ledsen över att göra henne ledsen, ibland är jag både rädd och ledsen över allt och rädd för att hon och barnen aldrig tar mej tillbaka fast inners inne tror jag att dom kommer göra det men rädd är jag det sticker jag inte under stol med och ibland vill jag likt strutsen bara gömma huvudet i sanden.

Och jo skuldrådgivare kanske inte är en sån dum idé.
  • Anonym (Vet ej)

Kan tillägga att den nya inte har något nu utan jag har allt och nu behöver jag sova så jag orkar jobba i morgon.

• Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-10-19 00:07:16 följande:

Försökte du sälja exets saker utan att ens kontakta henne om det först?!

Har du bett om ursäkt? Fattar du ens hur fel du gjort?

Är så att hon inte på länge frågat om sakerna så jag trodde inte hon ville ha dom men så här i efterhand förstår jag att det var fel gjort av mej.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-10-19 14:58:38 följande:

Har du bett om ursäkt?

Inte än men ska göra det hur har jag inte kommit fram till hur om jag ska åka dit, skriva ett sms sen är frågan vad som kommer hända med anmälan? Har ont i magen av detta.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-10-19 16:58:10 följande:

Vad som händer med anmälan är oväsentligt, du ska ju be om ursäkt för att du ångrar vad du gjorde.

Jo då hon ska få en ursäkt på något vis. Angående anmälan är jag orolig för att hamna i nått mer trubbel och i något register men vet också att jag har mej själv att skylla.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-10-20 09:29:54 följande:

Ja,det är ju en av anledningarna till att man ska tänka efter före innan man gör något dumt.

Om du ber ditt ex om ursäkt och visar att du verkligen menar det så kanske hon tar tillbaka anmälan,om du har tur.

Anmälningarna hon pratat om tidigare har hon dragit tillbaka så ja chansen finns att hon gör det denna gång också när jag bett om ursäkt, sitter och skissar på ett brev nu.
  • Anonym (Vet ej)
    Regndamen skrev 2016-10-20 10:26:34 följande:

Men snälla, låt din exfru vara.

Vi har ett långt förflutet och hon har varit min stora kärlek och mitt allt. Vet att jag sabbade men ingen vet hur framtiden kommer att bli.
Svar på tråden Barnen eller den nya.