• molly50

Barnen eller den nya.

Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-08 16:23:16 följande:
    Än så länge har jag inte pratat om detta med den nya utan sa att jag behövde kolla på jobb och det ifred men det är väl en tidsfråga tills jag måste ta ett prat med henne.
    Du borde prata med henne på en gång och berätta att du vet.
    Vad är det ens att fundera på?
    Ska du gå på ditt barns student så är det lika bra att du berättar innan det.
    Har du vågat berätta att du inte har jobbet kvar så vågar du väl berätta att du vet om hennes otrohet också.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-08 17:35:28 följande:
    Jo hon ville att jag skulle lämna familjen, lämna in skilsmässan men för hennes del lämnade hon om skilsmässa först 1/2 efter att min var klar då räknar jag in min och exets betänketid i den tiden också, hon sa att hon ville ta det lugnt med sin skilsmässa fast ändå ville hon inte se sin Exman sa hon då hon erkände dock att hon haft sex med sitt ex för att få ett bra avslut dom emellan.

Vissa saker går inte ihop dvs hon ville inte se honom men hade ändå sex för att få ett bra avslut.

Jag fattar inte just i detta nu.
    Det var nog bara ytterligare ett sätt att ha kontroll över dig.
    Se om hon kunde styra dig,vilket hon uppenbarligen kunde.

Att ha sex för att få ett bra avslut låter som rent bullshit i mina öron.
    Hon har kanske inte tänkt lämna honom överhuvudtaget utan både ha kakan och äta den.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-08 20:08:32 följande:
    Jo hon kanske ville ha makten och hon lyckades men jag har felat jag också.

Dom är skilda men det har snurrar i huvudet och tankar som hur många män ligger hon med? Ville hon vara med mej bara för pengarna? Känns som att va skönt om någon kunde ringa henne och säga att den var min älskarinna men NEJ tänker inte be någon göra det.
    Ja,det har du absolut gjort. Och nu får du smaka på din egen medicin.
    Och det har du nog,ärligt talat,förtjänat.

Är du helt säker på att de är skilda? Har hon verkligen lämnat in skilsmässohandlingarna?
    Hon kanske har ljugit för dig om det med.
    Hon har säkert utnyttjat dig för pengarna,ja.
    Nej,jag tycker inte du ska sjunka till den låga nivån att du ber någon annan att spela din älskarinna.
    Då ställer du nog bara till med ännu mer problem.
    Var istället man nog att ställa henne mot väggen och berätta att du vet och sen kastar du ut henne.
    Sätt hårt mot hårt.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-08 22:14:05 följande:
    Har kollat på merinfo.se och jo dom är skilda. Nej då tänker inte sjunka till den nivån. Har hört nån stans att den bästa hämnden är att bli otroligt lycklig just nu känns lycka långt borta men den kommer. Ska försöka sova i natt, tog en liten whiskey tror inte det är så bra men jag behöver sova i natt
    Ok. Men de har uppenbarligen inte gjort slut helt om de fortfarande ligger med varandra.
    Hade de haft sex för att få ett bra avslut så hade de knappast fortsatt att ha sex flera gånger.

Ja,det är den bästa hämnden. Faktiskt.
    Men det 'r ju också svårt om man inte känner sig redo för det.
    Jag hoppas du fick sova inatt så du kan tänka klarare idag.
    Och jag hoppas du går på ditt barns student.
    Skulle hon då protestera så kan du bara säga som det är att hon inte har rätt att klaga som själv träffar sitt ex.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-08 22:16:00 följande:
    Och jo vet att jag förtjänat detta och det är ingen god medicin
    Det är bra att du inser det,i alla fall.
    Då kanske du har lärt dig något.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-10 20:57:12 följande:
    Pratat lite med henne och hon sa först att hon bara haft sex en gång med sitt ex men tillslut erkände hon att hon haft det flera gånger men inte haft det sen i februari och återigen tror hon att mitt ex ligger bakom och ljuger och skvallrar och för att skydda min exfru så har jag ingen kontakt med henne men kommer att återuppta kontakten bara det lugnat sig. Studenten har jag hyllat.
    Men varför tror hon att ditt ex ligger bakom det hela?
    Det din nya har gjort,det är helt och hållet hennes eget val. Det kan hon inte skylla på någon annan.
    Det är bara fult och lågt gjort.
    Jag hoppas att du har dumpat subban.

Jag tycker du ska återuppta kontakten med ditt ex ganska omgående och vis för din nya att du inte tänker tolerera att hon anklagar ditt ex för en massa saker.
    Det är att skydda.
    Du kan ju inte skydda ditt ex om ni inte ens har kontakt,eller hur.

Bra att du gick på studenten i alla fall!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    knasigapappan skrev 2016-06-17 16:59:39 följande:
    Håller med dig :)

Man kan be om förlåtelse oxå, om man gjort och känner att man gjort fel. ...bara en tanke.

Tips, släpp prestigen om nån finns.
    Exakt! Att våga förlåta är också en styrka.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-17 21:51:17 följande:

Ja jag gör fel men det är mänskligt att fela.

Har sagt till barnet som tog studenten att han kan följa med oss på någon resa som komp men inte fått svar av honom, det kommer nog när han fått tänka.

Ja,det är mänskligt att fela,men inte att göra det gång på gång.
    Och det är definitivt inte mänskligt att strunta i sina barn!
    Och om du vet att du gör fel,varför gör du då inget åt det? Är inte dina barn viktigare än så?
    Och varför kan du inte förlåta ditt ex om du nu har åsikten att alla kan göra fel?

Vad får dig att tro att dina barn vill följa med på en resa? De vill ju inte ens träffa din nya.
    Kanske inte dig heller snart om du fortsätter så här.
    De blev nog väldigt besvikna på dig när du inte dök upp på studenten,om man ska tro det de skriver i deras tråd.
    Och om du nu måste sälja saker för att kunna åka på en resa så har du ju egentligen inte råd.
    Hur tänker du egentligen? Tänker du överhuvudtaget?
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-18 10:16:13 följande:
    Förlåta exet? Nä nu tar du fel, har förlåtit min nya för att jag älskar henne. Tror henne när hon säger att hon inte längre ligger med sitt ex.
    Du är inte så lite lite naiv om du tror på vad din nya säger.
    Många som varit otrogna påstår att de har slutat,men gör ändå om samma sak igen.
    Och det här är ju inte första gången som din nya har ljugit och hittat på saker.
    Och har hon kunnat ljuga om att hon ligger med sitt ex en gång så kan hon mycket väl göra det igen.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-18 21:26:06 följande:
    Blev lite fel där men det jag inte gillar är att dom tror på deras mamma om att hon inte gjort anmälan till min nya, vi dvs jag och min nya tror att det är exet som ligger bakom men barnen vill inte ta in det utan tror på sin mamma.
    Och då tycker du det är helt rätt att straffa dina barn pga något som ditt ex ev har gjort?
    Kan du klandra dem för att de ställer sig bakom in mamma efter hur du har behandlat dem?
    Tror du på fullaste allvar att det räcker med några sms och lite pengar då och då??

Du vet ju inte ens säkert om det är ditt ex som har gjort anmälan och ändå så beskyller du henne för det!
    Din nya har ju totalt vridit om din hjärna!
    Det är ju HON och ingen annan som har fått för sig att ditt ex ligger bakom anmälan och nu har hon alltså fått in dig på samma spår.
    Och tidigare skrev du att alla kan göra fel och att man kan förlåta.
    Varför kan du då inte förlåta ditt ex om det nu skulle vara hon som har gjort anmälan?
    Anmälan är väl dessutom nedlagd?
    Du är ju mer än lovligt korkad om du hellre tror på en sjukligt svartsjuk och otrogen idiot som ljuger mer än hon talar sanning, framför ditt ex och dina egna barn som aldrig har gjort dig illa.
    Hon har ju totalt manipulerat dig!

Jag trodde du skulle ta ditt förnuft till fånga och dumpa subban.
    Men jag hade visst fel.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-18 21:31:01 följande:
    Kan inte lämna inte nu utan nu försöker vi bygga upp förhållandet igen, vi får se hur det går och ensam vill jag inte vara, visst hon kostar men hon säger att hon gör naglar, bröst och sånt för min skull för att hon älskar mej.
    Hon utnyttjar ju bara dig för att du ger henne pengar! Fattar du inte det?
    Det är inte kärlek!
    Hon älskar bara den hon ser i spegeln varje dag. Sig själv!
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-18 21:38:27 följande:
    Vi får se hur det blir med någon resa jag håller inte med om att det är min nya som avskärmat mej från barnen utan det är exets inflytande på barnen som fått dom avskärmade.

Har inte läst den tråden och vill inte göra det i nuläget heller men om barnen inte vill att hon följer med då får dom stå för det.
    Och där skyller du återigen på ditt ex?
    Varför kan du inte förstå att det är dina och din nyas handlingar som har avskärmat dig från barnen?

Men hur kan du ens tro att dina barn ska vilja ha kontakt med din nya efter allt hon har gjort?
    Hon talar illa om deas mamma och kallar henne för en massa vidriga saker.
    Och du tar subban i försvar!
    Kan du verkligen klandra dem för att de inte vill ha kontakt med henne?
    Och snart kanske inte dig heller.

Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.