Inlägg från: Anonym (Vet ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

LFF skrev 2016-07-20 13:38:26 följande:

Hur kan man vara en bra mamma om man vill hålla den andre föräldern borta från det gemensamma barnet?

Hon är en bra mamma helt enkelt, hon hittar på en massa aktiviteter som barnet kan gå på men detta med att hon inte vill att pappan ska ha barnet beror på att hon inte gillar pappan och hon har även sagt att hon är rädd för att om barnet är där att barnet då kanske kommer att föredra pappan framför henne, jag kan förstå hennes oro men tycker att pappan naturligtvis ska träffa barnet för jag känner inte att jag vill ta på mej papparollen till ett barn som inte är mitt. Och barnet är så pass stort så jag tycker barnet kan få välja själv om hon vill vara hos sin pappa eller inte men det kan man inte säga till den nya o jag har egentligen inget med deras förhållande dvs mamma, pappa o barn att göra utan vill att dom löser detta.
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-07-21 09:02:08 följande:
    Nej, man är inte en bra mamma om man är rädd för att barnet ska tycka om pappan bättre och därmed håller barnet ifrån pappan. Pappan ska, om möjligt, ha sitt barn 50% av tiden. Inte behöva vara beroende av om mamman tycker att det är lämpligt att barnet och pappan träffas.

Det kommer att bita henne i arlset sen när barnet växer upp och inser hur jävlig mamman är.
    Han kanske träffar sitt barn nån timme o det högst 1 gång i veckan och barnet tyr sig mer och mer till mej men det vill jag inte för jag är inte barnets pappa.
  • Anonym (Vet ej)
    Ess skrev 2016-07-21 09:21:55 följande:
    Ingen bra mamma, nej!
    Men det är inte alls säkert att det biter henne i rumpan sen, för då är rollerna redan etablerade. Vissa fortsätter även att köpa sina barn i vuxen ålder.........
    Köper sitt barn gör hon inte men gör så att barnet kommer på en massa evenemang osv.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-21 11:16:07 följande:
    Men det spelar ingen roll hur många aktiviteter hon hittar på med barnet så länge hon håller det borta från sin pappa!
    Hon är ingen bra mamma som gör så!
    Speciellt inte om det bara handlar om att hon inte gillar pappan och är rädd att barnet ska föredra honom framför henne.
    Men jag skulle inte klandra barnet om det föredrog sin pappa framför en så kass mamma.

Den enda vettiga ursäkten som finns att hålla sitt barn borta från den andre föräldern är om den andre föräldern på något sätt är skadlig för barnet.
    Har inte träffat pappan bara sett honom och han ser inte ett dugg farlig ut men det syns väl inte om man skulle vara det, tror inte han är farlig för om han vore det skulle inte hon ha levt med honom och barnet under tiden dom var gifta.
    Barnet ska med oss ut på varje resa visst barnet gillar att resa men det kan vara bra för barnet att få vara hos sin pappa vid vissa resor som tex nyårskryssningen.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-21 11:20:09 följande:
    Jag skulle vilja ge dig ett litet råd.
    Om du är rädd för att det ska bli bråk så tror jag du ska sluta fundera så mycket på att ha en plan och bara göra slag i saken och dumpa.
    Om du går och funderar längre så lär du bara må sämre och då kan det sluta med att du exploderar.
    Hur tror du att det kommer att sluta då?
    Bättre eller sämre än om du bara dumpar och säger sanningen till henne?
    Tyvärr är jag inte sån att jag bara rusar på eller jo gjorde ju det när exet kom på mej o den nya med att i ren panik ta ut skilsmässa o så.
    Jag hoppas på att inte explodera utan att det kommer att fixa sig för allas bästa.
    Så tyvärr behöver jag tänka lite.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-21 11:10:29 följande:
    Varför behöver du en plan för att göra slut?
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-20 13:37:04 följande:

Bra sex, hon är sexig/snygg smal fast stora bröst det är något jag inte är van vid, hon är intresserad av resor, dans, livets goda och ja hon säger att hon älskar mej och vill leva resten av sitt liv med mej hon är en bra mamma.
    Om kärlek för dig är att ge dig bra sex och hålla sig snygg så visar det bara hur fruktansvärt ytlig du är.
    Hennes intressen är väl inte heller att visa kärlek för dig.
    Och en bra mamma håller inte sina barn borta från sin pappa.
    Kan hända att jag är ytlig men jag gillar snygga o såna som håller sig i trim, tänder inte på överviktiga o så.
  • Anonym (Vet ej)
    Miia02 skrev 2016-07-21 18:44:28 följande:

Du behöver bryta problemet. Även om du älskar den nya kvinnan så uppvisar hon ett beteende som inte verkar friskt. Hon behöver terapi och reda ut sina problem. Visst kommer vinden ha hårda kalla vindar när du sätter ner foten men vad är bäst i längden? Hur skulle ditt liv med henne vara om du kunde slappna av utan att vara rädd för osunda reaktioner? Lycka till

Ja ett liv med henne om det var det du menade det skulle vara att hon kunde acceptera (har visserligen själv fått lite svårt att lita på tex exet och ärligt vet ej varför) men det skulle vara att jag, hon, barnen, föräldrarna, exet kunde samsas och föra en normal dialog utan påhopp ja såna saker.
  • Anonym (Vet ej)
    Ess skrev 2016-07-22 09:32:33 följande:

Varför drar du in exet?

Ni har separerat och behöver inte alls någon dialog. Är det så att du vill ha tillbaks exet i ditt liv, så agera därefter och gör slut med den nya och försök sen att kontakta henne.

Så länge barnen, föräldrarna och exet kommer som ett paket, så kommer din nya aldrig att acceptera dem.

Vet ej om jag vill ha tillbaka exet jag vacklar fram o tillbaka tyvärr.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-22 12:05:09 följande:

Det är svårt att se på en människa om h*n är farlig.

Men av det du har berättat att döma så tror inte jag heller att han är farlig utan din nya vill bara hålla honom borta från sitt barn för att hon är rädd att barnet ska tycka mer om honom osv.

Så jag tror att det handlar mer om att hon är en dålig mamma än att han är en dålig pappa.

Jag kan hålla med dig om att barnet behöver sin pappa också.

Och det borde du tala om för din nya.

Säg att du inte vill att barnet ska se dig som pappa då barnet redan har en pappa.

Du kan ha rätt i att barnet ska gilla sin pappa mera.

Det var ett bra tips dvs att säga att barnet redan har en pappa som tex kan köra, hämta, ta hand om m.m
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-22 12:07:15 följande:

Jo,men jag tror inte att du bara ska vänta och hoppas på att allt kommer att ordna sig ändå.

För det lär det inte göra.

För att det ska hända något så måste du ta tag i saken och det nu.

Vet att jag är velig.
Svar på tråden Barnen eller den nya.