Barnen eller den nya.
Något är det iaf som felar eller saknas dig.
Hon insåg väl att du inte var något att vänta på, så som du behandlat henne kan du knappast klandra henne.
Något är det iaf som felar eller saknas dig.
Hon insåg väl att du inte var något att vänta på, så som du behandlat henne kan du knappast klandra henne.
Jag tror att du har mer känslor för ditt ex än vad du vill kännas vid.
Det här är första gången sen du skapade tråden som jag sett det minsta tillstymmelse till känslor hos dig.
Du verkar för första gången vara upprörd över något.
Jag tror,som sagt,att du har mer känslor kvar för henne än vad du vill erkänna.
Du är väl dessutom livrädd för vad din nya skulle göra om hon fick veta att du tänker gå tillbaka till ditt ex.
Men du har själv försatt dig i den här situationen som du uppenbarligen har svårt att ta dig ur.
Så du har bara dig själv att skylla.
Och ändå så hatar hon henne så mycket. Inser du verkligen inte hur sjukt det är?
Hon behöver verkligen hjälp!
Jo,men känslor kan svalna och du kan inte kräva att hon ska vänta ett helt liv på dig när du förmodligen ändå aldrig kommer att lämna skatan du är ihop med.
Speciellt inte när du har behandlat henne som du har gjort.
Du har dig själv att skylla.
Ja,men då borde du kanske göra det då och visa henne hur det kan gå när man är så svartsjuk som hon är.
Risken är att man driver sin partner rakt in i armarna på någon annan.
Ja,du har som sagt dig själv att skylla som valde en svartsjuk ragata framför ditt ex.
Karman har bitit dig i arslet.
Pga att du har sagt fel namn? Hur kan man hata någon pga det?
Jag tycker inte du ska ursäkta hennes svartsjuka utan se till att hon får hjälp istället.
Vägrar hon det så är det väl bara att lämna.
Om dina känslor för exet svalnat,varför är du då så svartsjuk nu när hon har träffat en ny?
Nej,du har¨kanske inte drivit exet till att träffa en ny.
Men din nya kan ju driva dig rakt in i armarna på ditt ex om hon fortsätter så här.
Ja,de har väl inte sett hennes dåliga sidor än.
Brukar ju vara ganska typiskt för psykopater att de kan visa upp en charmig sida när det behövs för att sedan gå tillbaka till sitt vanliga jag igen.
Karma,ja det är väl ungefär samma sak som orsak och verkan.
Du har behandlat ditt ex som skit och får nu smaka på konsekvenserna av det.
Men det är svårt att tycka synd om dig eftersom det är du själv som har försatt dig i den här situationen.
Men om någon är en svag looser så är det väl ändå hon som inte ens klarar av att du har ett förflutet!
Det kanske bara är som du önskar att de ska vara bara vänner.
Ja,och det är det jag menar med att visa upp en charmig sida när det behövs. Ganska typiskt för psykopater,vilket din nya verkar vara.
Ja,antingen det eller att du får må dåligt.
Men om någon är en svag looser så är det väl ändå hon som inte ens klarar av att du har ett förflutet!
Det kanske bara är som du önskar att de ska vara bara vänner.
Ja,och det är det jag menar med att visa upp en charmig sida när det behövs. Ganska typiskt för psykopater,vilket din nya verkar vara.
Ja,antingen det eller att du får må dåligt.
Jo,det är hon med tanke på hur hon beter sig mot ditt ex.
Ja,men är det konstigt,tycker du,att de backar? Med tanke på hur ni,du och din nya,har betett er mot deras mamma?
De vill ju inte ha med din nya att göra så som hon beter sig.
Och det kan man knappast klandra dem för.
Och du kan inte kräva att de ska träffa din nya om de inte vill.
De är stora nog att bestämma det själva.
De behöver inte träffa henne om de inte vill.
Om du vill att barnen ska ha en pappa så får du väl börja visa dig och ta kontakt då!
Annars får du väl finna dig i att de kanske tyr sig till ditt ex nya.
Jag har aldrig påstått att hennes släktingar är psykopater. Men att din nya beter sig som en.
Jag tycker du ska be de dina barn att träffa dig ensam på en neutral plats. Utan ex, föräldrar och den nya. Barnen måste få lov att få ställa sina frågor till dig utan andras öron och ögon som granskar. Tror inte du har en chans att återupprätta relationen till dina barn om den nya måste vara med vid "första träffen".
Vad kul att höra att ditt ex träffat någon, det förtjänar hon verkligen!
Varför det, när du behandlar henne som skit och tillåter din nya att trakassera henne?
Unnar du inte henne att vara lycklig?