Barnen eller den nya.
[quote=76464484][quote-nick]sextiotalist skrev 2016-03-22 11:04:49 följande:[/quote-nick]TS, lite tips till dig.
Börja med att lämna den nya kvinnan, för hade du mått bra i ert förhållande, så hade du inte startat tråden och inget i tråden som du skrivit, visar att hon är en kvinna som du kommer bli lycklig med.
När du lämnat kvinnan, så ska du bo själv, du ska aktivt söka efter ett proffs eller coach som kan hjälpa dig att komma till rätta med ditt sätt att hantera relationer.
Därefter så tycker jag det är dags för familjeterapi med ditt ex, det primära är att ni båda kan prata med varandra, har du tur så kanske det blir en nystart för er båda.
Men då måste du inse att ett förhållande är mycket mer än antalet gånger sex i veckan. Att grunden för ett bra sexliv är att allt annat fungerar bra.
Sexlusten kan variera och har, i ett bra förhållande, inte något med hur mycket eller lite man älskar varandra.
Sexlivet ska kännas bra för båda, att ha sex mot sin vilja är döden för sexlusten.
Jag tror faktiskt att när det sexlivet så är kvalitet betydligt viktigare än kvantitet.[/
Det kanske är det bästa att lämna henne fast vi har väldigt roligt och även bra sex. Vill helst inte bo själv och att lämna ut sig hos någon rådgivare det är inte beredd på och det kanske för att Ja jag erkänner jag är konflikträdd och tar helst inte konflikter så det kanske är både bra sex och konflikträdslan som gör att jag inte lämnat.