Inlägg från: Anonym (Vet ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

molly50 skrev 2016-06-26 23:30:04 följande:

Ja,det är klart att det är din nya som fått dig att bli sur på ditt ex.

Frågan är bara varför du lyssnar på hennes skitsnack och inte säger ifrån?

Man ska ändå ta det på allvar och lyssna på kroppens signaler.

Men du kanske ska undvika att berätta det för din nya. I så fall kanske hon tar chansen att göra det värre.

Ja,ni borde absolut komma fram till en lösning.

Och jag håller med din kompis.

Ni är fruktansvärt känslolösa mot både ditt ex,dina barn och dina föräldrar och du borde verkligen lämna din nya innan hon lämnar dig.

Att hon tar bort dig som kontakt på fb låter inte som någon som älskar dig,tycker jag.

Hon tar bort när vi grälat och sen lägger hon till mej igen har hänt några gånger fast det var några månader sen senast nu pga att jag inte har kontakt med exet som hon avskyr.
  • Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-06-26 23:40:31 följande:

Ursäkta men du skall nog inte yttra dig så tvärsäkert om stress. Läs på om vad stress kan göra för kroppen i stället.

Stress och leva  med stress under en längre tid kan visst vara farligt för kroppen i synnerhet för hjärtat. Jag känner flera som har fått hjärtinfarkt p.g.a stress. Den yngsta var bara 23 år gammal när han fick sin första hjärtinfarkt och det var p.g.a just stress.

Stress kan också leda till att man kan "gå in i väggen". Vi har nu den moderna sjukdomen "utmattad", det har just med att göra att det ställer onaturliga krav på människan som att människan skall vara "stresstålig" och "kunna ha många bollar i luften". Man lever också i dagens moderna samhälle under s.k "små stressad" också hela tiden med alla "krav och måsten", och att man skall vara "anträffbar" nästan hela tiden vilket gör att det ökar på stressen i kroppen.

Detta kan i sin tur göra att att man psykiskt går in i väggen och kroppen "stänger av" man blir fysiskt utmattad så man inte "orkar" göra något och är konstant trätt och har sömnsvårigheter vilket i sin tur kan leda till att immunförsvaret försätts ur spel och man har lättare att bli sjuk.

Och lever man under stress och så kan det resultera i att man kan få hjärtproblem. Så man skall inte var så ignorant och avfärda det med "stress är inte så farligt". Utan det kan upprepas att det blir återkommande och till slut så kan hjärtat fara riktigt illa och det kan leda som sagt till en infarkt om man har otur.

Så att säga; "...så det är nog av stress och det är som jag vet inte farligt..",  visar på direkt okunskap om vad stress kan göra för människokroppen rent medicinskt (fysiskt och psykiskt).

Ok men hon har pratat om detta förut ungefär som tyck synd om mej, hon blev undersökt och läkarna sa att det inte var någon fara visst överhoppade slag och det var för dom hon sökte tror hon var inne några gånger när dom utredde
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-27 16:28:44 följande:

Testa henne då.

Eller vågar du inte?

Det var inte flera hon låg med utan sin Exman.

Är väl feg för vet vad jag har inte vad jag kommer få men det går i vågor ibland vill jag bara vara med henne ibland själv och ibland längtar jag tillbaka till familjen jag hade. Nu är det så att jag inte kan ha min lägenhet kvar pga ekonomin så jag flyttar in till den nya helt o hållet från den sista helgen i juli men det är inte 100 säkert att jag blir kvar där men behöver tak över huvudet.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-27 16:27:53 följande:

Folk dör av hjärtfel även innan 50.

Har du generellt så här dålig koll på ALLT?

Nej har inte dålig koll på allt men som jag skrev i ett annat svar nyss så brukade hon klaga över div symtom när jag skulle ut och resa och så och jag tolkade det som att hon inte ville att jag skulle åka. Hon blev undersökt för några år sen och det fanns inget fel på hjärtat då utan det hon hade var uppehåll och extraslag.
  • Anonym (Vet ej)

Har läst det ni skriver. Exet är fortfarande inlagd tydligen för en tyst infarkt jag vet inte vad det betyder men det får ordna sig. Barnen har mat och annat dom behöver och det för att exet tydligen handlat och fyllt på innan detta inträffade.

• Anonym (Vet ej)
    Anonym (B) skrev 2016-07-01 10:41:45 följande:

Det betyder att hon fått en livshotande hjärtattack med otydliga symptom, förhoppningsvis fick hon hjälp i tid och kan bli frisk, men det är väldigt farligt och risken för fler finns.. hon kan dö

Men vad bryr du dig om de..

Självklart vill jag inte att hon ska dö. Så är en tyst värre än en vanlig eller? O kan man få en tyst efter/under stress eller varför drabbas man av det?
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (B) skrev 2016-07-01 11:09:29 följande:

Ja det är farligare då man ofta inte märker det förren det är för sent eller hjärtat blivit så skadat att hjärtat inte kan återhämta sig, sen behandling gör prognosen sämre

Hon har ju haft konstigheter med hjärtat förut och ja stress kan både utlösa och förvärra!

Kan även vara detta

"Emotionell stress kan utlösa hjärtchock, som i vissa fall kan leda till döden. Tillståndet kallas Takotsubo-kardiomyopati, ibland även "brustet hjärta". Det är ett tillstånd som karakteriseras av akut, ofta stressutlöst bröstsmärta och/eller andningssvårigheter, förändringar av ekg-kurvan, stegring av hjärtskademarkörer i blodet och uttalad nedsättning av funktionen i vänster kammare.

Tillståndet är snarlikt en akut hjärtinfarkt, men till skillnad från den typiska hjärtinfarkten hittar man vid kranskärlsröntgen inga kranskärlsförändringar ? kärlen brukar vara "rena". De flesta patienter brukar återhämta sig. Detta syndrom ses företrädesvis hos kvinnor."

Svårt att säga exakt varför det hänt, men ditt beteende har knappast hjälpt..

Tack för svaret. Trodde brustet hjärta var en myt.

Hoppas inte mitt beteende orsakat detta. Visst hon har haft det stressigt med student och så.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (I) skrev 2016-07-01 14:44:18 följande:

Jaha, så det har gått ända dit alltså, 

En person ligger  på sjukhus med en livsfarlig åkomma.

Dina barn lämnas ensamma med sin oro och sorg.

Och du, ja vad fan gör du för att underlätta.

Vad är det för fel på dig, när ska du vakna? 

Jag vet inte om jag vetat skulle jag göra något.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (I) skrev 2016-07-01 16:36:03 följande:

Kanske gett fan i att lägga sån press på ditt ex, det har ju säkert inte underlättatt hennes hälsa.

Skäms du inte för vad du gjort mot henne? 

Och vad tänker du göra för att kompensera?

Har du tagit kontakt med dina barn än, om jag vore ditt ex, skulle det allra viktigaste vara att veta att barnen har det bra med sin pappa, och jag kan koncentrera mig på att bli frisk.

Jo jag skäms för en del saker men inte för allt och som jag skrev från början dvs att om hon visat mej kärlek så hade vi inte skilt oss, hon hade haft jobbet kvar o så.

Kan i nuläget inte kompensera.

Smsar med barnen då och då men får mest svar som det går bra och OK men den nya och hennes barn tar all min lediga tid och det gäller att leva, äta och sova för mej också.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (I) skrev 2016-07-01 21:22:01 följande:

Skitsnack, klart du kan kompensera.

Du kan ta barnen till dig och ha dom hos dig, dom ska inte vara ensamma när deras mamma är livshotande sjuk.

Varför är du inte tillsammans med dom.

Du kan äta, leva och sova med dom också. 

Jag kan inte uttala mig om er skilsmässa, men det var då, nu är nu och nu om nånsin är det dags att du steppar upp och tar ditt föräldraansvar.

Vilket är långt mer än ett sms då och då. 

För att min nya aldrig skulle acceptera att jag bodde hos dom så om jag gör det kommer jag att stå utan att någon älskar mej och barnen vill inte komma till mej pga av den nya, barnen vill dessutom vara i närheten av sin mamma och jag bor ca 20 mil bort.

Skulle ha funderat denna vecka men inte hunnit och nu har den nya bestämt att jag ska göra mej av med lägenheten, uppsägningen av den är inlämnad och saker jag ägt ligger på blocket till försäljning i den nyas namn och hon min nya säljer också lite saker så vi ska få det bättre och börja på allvar med varandra får se om vi blir lyckliga det finns liksom ingen garanti för något. Det känns lite surt att sälja saker från ett långt äktenskap men den nya vill inte att det ska finnas ett spår från exet.
Svar på tråden Barnen eller den nya.