-
Det kan man absolut göra. Framförallt om man en partner som visar noll förståelse och bara tjatar om sex..Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-01 08:23:11 följande:Jo hon har ett stort hjärta men det som hände då var att jag gav och hjälpte till men fick inget tillbaka jo jag fick skäll och gnäll men det kanske är så man reagerar vid sorg?
-
Ja,men det kan man inte heller förvänta sig av någon som befinner sig i djup sorg.Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-01 10:14:55 följande:Det var inte bara sex jag ville ha utan närhet, kärlek i största allmänhet.
Kan mycket väl vara så som du skriver om detta med sorg, har själv ingen erfarenhet.
Den nya ställde ultimatum att om jag ville ha henne skulle jag bryta totalt med familjen, nu när skolavslutning närmar sig saknar jag faktiskt familjen men det känns inte som att jag bara kan dyka upp som gubben i lådan plus att min nya skulle bli vansinnig om jag åkte.
Jag trodde att allt skulle bli bra bara jag lämnade familjen och var med min nya men hon är inte riktigt som hon var i början, visst vi har roligt men ja ibland saknar jag ord.
I det läget så var det DIN uppgift att visa HENNE kärlek och uppskattning och stöd.
Och bara där ringer det varningsklockor.
Varför lät du henne bestämma det?
Hon är en mycket sjuk människa med sjukliga kontrollbehov.
Du är en mes som inte sätter ner foten och markerar för henne,en gång för alla,att din familj kommer i första hand. Och att om hon inte kan acceptera det så kan hon dra.
Det är vad du borde säga till henne.
Blir hon arg då så vet du ju vad hon går för. Då kan du bara be henne fara och flyga.
Jag tycker absolut att du ska åka på skolavslutningen.
Dina barn skulle säkert uppskatta det mer än om du uteblir.
Struntar du i att åka dit så kan du ha bränt dina broar.
Fundera på om det är värt att riskera att förlora hela din familj för en korkad bimbo. -
Och när du tänker på det nu. Var det värt att sumpa allt du hade för att få sex med en storbystad,korkad bimbo?Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-01 10:16:07 följande:Blev inte riktigt som jag trodde det skulle bli :'(
-
Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-01 15:21:54 följande:
Har läst det ni skriver.
Jag får kärlek och sex av den nya men hon ger mej också regler som att om jag ska på skolavslutningen så ska hon med och det funkar inte pga att barnen inte vill det. Och ja hon kostar därav lånen
Måste snart få ett jobb för jag kan inte ta fler lån.
Och med facit i handen så nej det var inte värt detta inte för mej, barnen, exet, föräldrar och vänner men är det som det är och det känns som att det är försent att backa nu.
Det behöver inte vara försent. Men du måste nog göra något åt saken nu.
Du kan nog inte fundera så länge till.
Börja med att gå på skolavslutningen. Ensam! Ta inte med dig din nya!
Hon har inget där att göra. Det är din familj och dina barn. Inte hennes!
Och försök att prata med ditt ex.
Föreslå att ni ska gå på parterapi och få prata igenom allt och sedan se om det överhuvudtaget skulle kunna funka mellan er igen.Du skriver att din nya ger dig kärlek och sex. Sex kanske hon ger dig.
Men tycker du verkligen att hon visar dig kärlek när hon försöker förhindra dig från att ha kontakt med din familj,
samtidigt som hon kräver av dig att du ska se henne och hennes dotter som din familj.?
Det är inte kärlek,det är ett sjukligt kontrollbehov.
Du tror dessutom att hon kommer att bli arg och lämna dig om du berätttar att du har blivit av med ditt jobb.
Och det säger en hel del. Hon älskar inte dig,bara din plånbok.
Verkar som ett riktigt kap,eller hur?
Så ta dig i kragen nu. Var en man,inte en mes,och sätt ner foten till din nya kvinna,en gång för alla.
Om hon vägrar acceptera att du vill ha kontakt med din familj så be henne fara och flyga.
Bli förbannad! Visa lite stake och börja kämpa för dina barn!
Innan det är försent! -
Varför inte städa ur den lägenheten så du kan åka dit och vara där ett tag och fundera?Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-01 17:37:57 följande:Jag har en etta som jag inte sagt upp än men den ligger nära där den nya bor så hon kommer säkert att springa där och då kan jag inte tänka så som jag skulle vilja tänka och i själva lägenheten är det kaos jag har bara ställt in kartonger där efter vi sålde huset, mitt ex har pratat förut om att hon vill att vi ska prata med någon men det känns sådär. Måste ta ett beslut och det snart. Känns att man lever :'(
Du kan nog inte fundera ordentligt med henne i närheten.
Och kommer hon dit så släpp inte in henne.
Ganska enkelt. -
Det kan jag förstå. Men vad är det du tror att hon kan ställa till med,om du säger ifrån på skarpen åt henne?Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-01 20:08:48 följande:Jo men hon är inte enkel att ha att göra med och ibland önskar jag att jag aldrig träffade henne, hennes Exman sa vid ett tillfälle att han hade fått henne för sina synder. Och även om jag är över 50 är jag orolig för vad hon kan ställa till med och det med tanke på vad hon sa till mitt ex också. Och ja exet måste få en eloge för att hon varit så stark och orkat med all skit hon fått höra osv
Varför vågar du inte säga ifrån?
Om hon gör dig eller din familj illa så är det väl bara att anmäla henne.
Var inte så feg!
Det här måste få ett slut!
Någon gång måste din nya få känna på att det finns gränser för hur man får bete sig.
Hon har redan gått långt över den gränsen,tycker jag.
Ja,ditt ex måste vara en väldigt stark människa som fått ta så mycket och ändå tagit sig igenom allt med äran i behåll. -
Det tycker jag låter som äkta kärlek.Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-01 20:14:09 följande:
Det är även så att barnen, föräldrarna och exet inte heller vet att jag inte har mitt jobb kvar och det vet jag inte hur jag ska förklara för dom, exet har visserligen sagt att det spelar ingen roll om jag är chef eller städare och även att det inte spelar någon roll om vi bor i hus eller i en grotta utan att huvudsaken är att vi är tillsammans och är en familj.
Jag tror att du vågar berätta det för dem. -
Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-02 18:55:34 följande:Ja kanske.
Hade ingen lust att skriva något idag för har en enorm ångest.
Det har visat sig att exet pratat med en kvinna som känner den nya, exet ville höra vad det var för någon jag är tillsammans med för att den nya skickat inte så snälla sms till henne. Kvinnan som exet pratade med har barn tillsammans med den nyas exman sen tidigare och hade tydligen varit på G att anmäla nån gång tidigare.
Iallafall efter att exet hade pratat med den kvinnan så gjorde den kvinnan en orosanmälan till soc om min nya och nu tror den nya att det är exet som ligger bakom anmälan och verkligen hatar exet.
Det snackas också på den nyas arbetsplats om anmälan vilket inte är roligt och detta var det den nya som sa till mej.
Igår kväll fick jag meddela barnen att jag inte kan närvara vid studenten nästa vecka pga att deras mamma (exet) kommer att vara där, det var inte ett dugg roligt nu vet jag vet inte vem jag ska tro på känns som jag står mellan två hötappar och inte vet vem jag ska tro på.
F. F... Vilken soppa.Men varför säger du inte bara som det är till din nya? Att du vet vem det är som har gjort anmälan?
Varför visar du inte för din nya att hennes beteende inte är ok?
Tycker du verkligen att det är rätt att ditt ex ska få ta skulden för vad någon annan har gjort bara för att din nya hatar henne?Och varför tänker du inte gå på ditt barns studentexamen? Du kan väl gå dit utan din nya?
Återigen,var en man och inte en mes. Säg till din nya att du inte vill ha henne med dig eftersom hon inte kan bete sig som folk.
Du inser väl att det är fel att straffa dina barn pga att din nya inte kommer överens med dina barns mamma?
För det är exakt vad du gör om du inte går på ditt barns studentexamen. -
Men du skrev ju att det var kvinnan som ditt ex pratade med som hade gjort anmälan.Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-02 19:51:14 följande:Vet inte om det är exet som ligger bakom soc anmälan, vet inte vad jag ska tro men tror ingen mår bra nu.
Har du ändrat dig nu?
-
Men det är ju just det du gör när du låter din nyas och ditt ex hat gentemot varandra få komma ivägen för ditt barns studentexamen.Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-02 19:54:36 följande:Jag straffar inte barnen det är så att just i detta nu kan jag inte vara där mitt ex är. Jag kommer att gottgöra barnet som tar studenten vid ett senare tillfälle.
Förstår du verkligen inte det?Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-04 17:54:51 följande:Nr 1 det är jag som skrivit tråden inte barnens mamma.
Nr 2 jo hon kanske är ett psyko men inte värre än exet.
Nr 3 jo jag funderar fortfarande men är just nu säker på att inte närvara vid sonens student pga sonens mamma men vet ej om det är hon som anmält till soc, skit samma det är iallafall inget roligt för min nya att bli anmäld.Varför är ditt ex ett psyko? För att hon sörjde sina släktingar som gick bort?Men du vet ju inte ens säkert om det är ditt ex som har gjort en anmälan.
Så varför straffa dina barn då,utan att ens veta säkert?
Och oavsett vem som har gjort anmälan mot din nya så finns det säkert en bra anledning till det.
Med tanke på vad du har berättat om henne och hennes beteende så är nog en anmälan på sin plats.