• Blomma73

Barnen eller den nya.

Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-08 16:20:16 följande:

Jag har haft kontakt med en hel del kvinnor på arbetsplatser, inga jag haft sex eller imgänge med. I tonåren hade jag några tjejer tills jag träffade min exfru och vi var ett par i över 30 år och efter henne är det bara min nya jag haft.

Men du menar att om man är otrogen så är det ett normalt bettende att man tror att den andra är det också?

Visst jag trodde att mitt ex var otrogen men det för att hon inte visade mej nått inte för att jag gick bakom hennes rygg.

Det är väl ett inte helt ovanligt beteende när undran av otrohet tar sig uttryck i ett kontrollerande av den andra personen. Din nya ville ju att du skulle bryta kontakten med ditt tidigare liv, och varit väldigt mån om att du skulle göra det genom att ni båda var väldigt otrevliga mot ditt ex. Det är ju inte ett normalt beteende. Hon har inte velat att du ska träffa dina barn själva.

Personer som låter sin svartsjuka ta sådan extrem form är ju inte samma sak som att du undrade över om din fru hade någon annan när ert samliv minskade. Det är ju den människotypen som din nya är som ofta fungerar så. Att de har svårt att hålla sig till en partner själva och då får svartsjukan kraft hos dem.
  • Blomma73
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-10 20:57:12 följande:

Pratat lite med henne och hon sa först att hon bara haft sex en gång med sitt ex men tillslut erkände hon att hon haft det flera gånger men inte haft det sen i februari och återigen tror hon att mitt ex ligger bakom och ljuger och skvallrar och för att skydda min exfru så har jag ingen kontakt med henne men kommer att återuppta kontakten bara det lugnat sig. Studenten har jag hyllat.

Lite osäker på om du menar att du inte har kontakt med ditt ex för att skydda henne från din nya, eller om du menar att du inte har kontakt med den nya för att skydda ditt ex. Lite oklart om du menar att det är ditt ex eller din nya som du ska återuppta kontakten med. Meningen kan tolkas på flera olika sätt.

På vilket sett har du hyllat studenten? Gått dit själv? Ringt din dotter? Hur var det att prata/träffa dina barn?
  • Blomma73

Att du känner att du måste ljuga om saker för din nya säger ju allt. Så ska inte en välmående relation se ut. Och nu trasslar du in dig i lögner i relationen till dina barn också.

• Blomma73

Suck, utseendet är verkligen det enda du bryr dig om... Och att du får sex.. För de flesta människor har inte attraktivitet enbart ihop med utseendet. En människa som beter sig kallt och elak blir oattraktiv och äcklig även om de råkar ha fotomodellutseende. Och tvärtom så klart. Så funkar de flesta faktiskt.

Du har i tråden inte nämnt något positivt om den nya förutom att du får sex och att hon är snygg. Om hon skulle råka ut för något, exempelvis brännskada ansiktet. Skulle hon vara värd någonting för dig då?

• Blomma73
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-11 22:44:18 följande:

Visst alla åldras vi och hur den nya kommer att se ut som gammal ingen aning men hon har inga tendenser mer än lite selluliter på benen med att vara drygt 45

Folk åldras på olika sätt. Vissa åldras lite grand hela tiden, andra gör plötsligt stora hopp. Det kan hända med den nya.

Om man opererar sig eller använder fillers så är det ju också något som konstant behöver göras om. Har ni då ekonomi till det? Annars kommer det bli ett stort glapp när brösten "sviker" och behöver göras om, eller när ni inte har råd att fylla på med botox. Då blir ju skillnaden mellan hennes naturliga åldrande och det fixade utseendet mycket större än om hon åldrats naturligt.

Är det så att den nya upplever ett krav på sig att hon måste se snygg ut? Har du pratat mycket om ditt ex utseende? Då kan ju det vara en anledning till varför hon tycker du ska bekosta allt detta. Och att du måste visa att hon är viktigast? Vilket skapar ilska och frustration? Hon kanske upplever att det är med ditt utseende hon måste vinna över ditt ex?

Jag är egentligen inte ute efter att försvars din nya som jag tycker beter sig helt fel. Men ditt synsätt på saker får mig ändå att undra.

Och du har inte kommenterat något om vad du uppskattar hos din nya förutom utseende och sex?
  • Blomma73
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-12 11:20:33 följande:

Visst hon har gjort det några gånger, menar du att man behöver fylla på silikon i brösten för att dom ska hålla formen, jag är inte intresserad av några som hänger och nej jag har inte ekonomi för att hon ska göra detta ofta..

Jo har sagt nått om exet som att hon är rynkig för att hon röker och att exet gjort ett bra jobb med att gå ner i vikt men inte så mycket mer än, inte vad jag kommer ihåg.

Den nya är inte bara bra på sakerna du skriver om utan är bra på att träna, dansa o såna saker.

Ja bröstimplantat behöver bytas ut med jämna mellanrum. Dels för att de plattas ut, dels för att kroppen åldras och förändras. Kan handla om 10-20 års intervaller. Men även tidigare om exempelvis brösten blir för hårda eller annat händer som bidrar till kroppsliga besvär.

När jag eftersöker vad du gillar hos den nya så handlar det om vilka egenskaper och vilka delar av hennes personlighet du tycker om. Du har inte nämnt något. Vad är det som gör att du vill dela ditt liv med henne?
  • Blomma73

Blir inte helt rättvisande att använda just den bilden. Som jag förstått det så har just den kvinnan opererat sig massa gånger för att påminna om ett kattdjur då mannen tycker om stora katter. Och hon är nöjd med hur hon ser ut. Har lagt ut runt 10 miljoner tror jag.

Däremot är det kostsamt att underhålla ett utseende. Och det ser verkligen konstigt ut med kombinationen äldre och tydligt opererat utseende. Exempelvis rynkiga händer och armar till ett barnsligt ansikte med putläppar - ser enbart groteskt och oproportionerligt ut tycker jag. Dessutom kan ju alla former av operationer ta bort känsel.

• Blomma73
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-17 21:15:19 följande:

Det är hon som insisterar på att hon ska vara med och att hon ska bli presenterad för barnen av mej. Därav att jag inte får åka på träffen för dom som bjudit in nämligen mina föräldrar vill inte att hon kommer utan vill att mitt ex och att barnen ska vara med "som den gamla familjen"

Jag tar kontakt m barnen med dom backar och när vi skriver något då är det väldigt få ord tillbaka från dom om dom ens svarar jag hoppas att det kommer att bli bättre.

Jag tycker du ska be de dina barn att träffa dig ensam på en neutral plats. Utan ex, föräldrar och den nya. Barnen måste få lov att få ställa sina frågor till dig utan andras öron och ögon som granskar. Tror inte du har en chans att återupprätta relationen till dina barn om den nya måste vara med vid "första träffen".
  • Blomma73
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-18 19:36:51 följande:

Jag har läst iallafall det mesta som ni skrivit idag orkar inte svara på allt för har haft så ont i magen under dagen.

Tror att jag kanske har känslor kvar för exet men kommer ej loss från den nya.

Det är mina föräldrar som bjudit in till träffen och dom har träffat den nya och tyckte hon var trevlig men vill inte att den nya kommer utan att mitt ex kommer JA den ursprungliga familjen.

Har funderat i eftermiddag på om någon skulle kunna kontakta ev ringa den nya "ungefär som att den kvinnan som ringer henne är min älskarinna" tror att det är det enda sättet jag kan komma ifrån henne, visst jag älskar henne och vill henne inget ont men detta har pågått för länge på bekostnad av hela familjen.

Sen har jag lust att skicka ett mail till mitt ex och be om en ny chans så jag, hon, barnen och mina föräldrar slipper detta vet inte om exet skulle vara intresserad.

Skulle skriva nått i typ med. Jag är ledsen för allt och jag har fortfarande känslor för dej, trodde inte det men har det. Jag är ledsen för att jag försvann från familjen att jag tog bort jobbet att jag tvingade dej att sälja huset och ledsen för att jag lät dej ta hand om barnen helt själv jag vet att jag varit en egoistisk jävel. Jag är villig att göra allt bra igen om du fortfarande vill ha mej. Jag vill inte att vi springer på för fort utan att vi tar den tid som behövs. Älskar dej.

Vad tror ni?

Det här två sista styckena tycker jag du ska köra på. Det tror jag är enda chansen du har till försoning med ex och barnen.
  • Blomma73

Lite out om The question, men har själv dansat magdans/orientalisk/egyptiska dansformer flertal år och det är inte detsamma som att göra en lapdance. Barn älskar att se mig dansa och jag blir vänner med dem direkt och de vill lära sig.

Hade ni reagerat likadant om de hade dansat flamenco eller hiphop på färgan tillsammans? Det är ju sammanhanget som styr om det blir sexuellt eller inte och om det blir till något olämpligt för barn. Gjorde de en separat dans för en utvald man/flera män eller hade de kul tillsammans och dansade med orientaliska rörelser för att det spelades musik på ett allmänt disco på färgan? Det är väl det som är det viktiga...

• Blomma73
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-16 17:27:15 följande:

Tycker också om dans och inget fel att titta på magdans men att uppträda när man är runt 7 år tycker jag känns udda. Och nej hade inte reagerat om det varit hiphop.

Det var ett uppträdande dom gjorde i någon av färjans barer och det var ganska lättklätt om man säger men magdans är väl lättklätt.

Det kan vara lättklätt men behöver inte vara det, man kan ha helklänning på sig beroende på danstradition. Man kan dansa med käppar, ljuskronor mm.

Jämförde med kvinnliga hiphoprörelser eftersom den dansen är mycket mer höftrörelsekoncentrerad och mer likt ex. poledance än vad orientalisk dans är.

Vid hiphop är det mycket framåtrörelser med höften exempelvis medan orientalisk dans kan innebära runda cirklar med höften som blir till genom benens rörelser. De gånger jag uppträtt så är som sagt kvinnor och barn eld och lågor, medan män blir mer osäkra vid vissa typer av danser.

Jag ser magdans som en konstform som gör sig bäst på en stor scen då dansen blir mest varierad. Kolla in lite olika bilder på Suraya Hilal så kan du se några varianter av klädsel.

Men det här var offert topic så ska inte skriva något mer i ämnet, men är tröttsamt när folk blandar ihop magdans/orientalisk dans med prostitution...
Svar på tråden Barnen eller den nya.