• Ess

Barnen eller den nya.

Anonym (Vet ej) skrev 2016-04-16 20:01:53 följande:
    OK, låter inte bra. Jag bor hos den nya (har bara bott där i 1 månad) tyvärr har hon ett humör jag inte sett förut så vet inte vad exakt jag ska göra. Tankarna går till barnen trots att dom är stora och även till ex frun men också till den nya. Kan en kvinna bli helt förvandlad när man flyttat ihop? Får skäll bara jag säger något om ex frun.
    Varför ska du tvunget prata om exfrun, finns ju liksom ingen anledning.
    Prata om och med barnen istället, är de så stora som du skriver så kan du ha kontakt med dem utan att blanda in ditt ex.
  • Ess

Äh, efter att ha skrivit i den andra tråden -Buhu, snyft, pappa kom inte.
    Så fick denna tråden ett lyft med fler inlägg.

• Ess
    Anonym (B) skrev 2016-06-27 23:36:38 följande:
    Menar du att uppehåll och extraslag inte är något fel på hjärtat!?

För jo de är fel, kan bli riktigt allvarligt dessutom..
    Nej, jag har samma sak och det är inget.
  • Ess
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-28 15:38:41 följande:
    Har du blivit inlagd för det som TS ex?
    Jag gjorde olika undersökningar.

Men det spelar egentligen ingen roll huruvida hon är inlagd, döende eller fullt frisk. Han har dumpat henne och hon är av noll betydelse för honom. Han borde ha tätare kontakt med sina barn dock. Fast samtidigt så verkar det som om barnen, föräldrarna och exet är ett paket, så länge dom är det så kan dom nog räkna med att bli bortvalda. 
  • Ess
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-28 17:03:27 följande:
    Men varför uttalar du dig när du inte alls lider av samma grad som exet?
    Känner du exet?
    Eftersom du tydligen har koll på hur dålig hon är.
  • Ess
    Anonym (B) skrev 2016-06-28 17:36:19 följande:
    Min moster hade samma sak, hon är död nu.. så jo tjena att det är inget, för alla!?
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-28 17:03:27 följande:
    Men varför uttalar du dig när du inte alls lider av samma grad som exet?
    Men vad har det för betydelse för ts om hon är frisk eller sjuk?

Ts behöver inte bry sig ett dugg om henne, eller ens plocka hem barnen till sig, för de är ju vuxna och klarar sig själva när hon är inlagd. Även om det värsta skulle inträffa så är det fortfarande inget som angår ts och som han behöver engagera sig i.

• Ess

Vad har det egentligen för betydelse om det är farligt eller ej. För som sagt så gäller det vuxna barn som kan ta hand om sig själva, så han behöver inte åka dit för att hämta hem dem.

• Ess
    LFF skrev 2016-06-29 16:35:28 följande:
    Eller så är pappan en normalt funtad människa som ställer upp för sina barn och kommer till dem. Men det är väl något som kan vara svårt att förstå när man har den synen du har på din mans barn. 
    Det finns ju absolut ingen anledning till det efter vad ts skrev. 
    Sonen ringde och berättade att hon var inlagd, sen skulle han ut och gå en runda. Jag tycker inte att det låter speciellt alarmerande, och definitivt ingen anledning till att sätta sig i bilen och köra en massa mil för att ta hand om personer som inte behöver tas omhand. Behöver de hjälp så hör de väl av sig igen.

Vad har min syn på makens barn med saken att göra?
  • Ess
    LFF skrev 2016-06-29 16:35:28 följande:
    Eller så är pappan en normalt funtad människa som ställer upp för sina barn och kommer till dem. Men det är väl något som kan vara svårt att förstå när man har den synen du har på din mans barn. 
    Rent praktiskt så är det barnen som får komma hem till honom om de skulle behöva det. Han har inget i sitt ex bostad att göra.
Svar på tråden Barnen eller den nya.