• LFF

Barnen eller den nya.

Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:30:55 följande:
    Hon gnällde så mycket just då så jag hade inget val än att söka mej utåt och det för att överleva själv
    Du har inte ens stake nog att lämna din fru utan att doppa kuken någon annanstans först och sen har du mage att säga att det är hennes fel för att hon är i sorg och "gnällde för mycket" så du inte hade något annat val? 

Vilken tidsaspekt pratar vi här? Pratar vi ÅR kanske jag möjligen skulle kunna ha en liten gnutta förståelse (men inte för beslutet att dumpa dina barn till förmån för din nya och hennes barn), men annars, stick tillbaks till din lilla grotta och stanna där som den grottmänniska du verkar vara.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:30:55 följande:
    Hon gnällde så mycket just då så jag hade inget val än att söka mej utåt och det för att överleva själv
    Vad "gnällde" hon över då? Din brist på förståelse?
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 14:47:12 följande:
    Nja jag vet faktisk inte, vet bara att vi har bra sex.
    Den andra sidan hon visat den har hon visat ganska nyligen och jag tänker att det kanske går över.
    Ja, och sex är ju viktigare än allt annat. Det har du ju redan visat i denna tråd.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 14:52:31 följande:

Är det inte ganska naturligt att en ny kvinna säger att man ska ta bort sitt ex som vän eller?

För mig är det onaturligt, i synnerhet om man har barn ihop (även om dessa råkar vara vuxna). Men, jag är inte så osäker i mig själv att jag kräver att min partner inte ska ha vänner av motsatt kön. Svartsjuka är så fruktansvärt oattraktivt så det finns inte.
  • LFF
    sextiotalist skrev 2016-03-22 15:36:13 följande:
    Och nu ser du vad dina krav rörande sex har kostat dig.
    Dina föräldrar, som du skriver inte vill ha kontakt med dig, dina barn, troligen en hel del vänner och nu är du nästan som gisslan hos en rabiat kvinna som arbetar för fullt för att dina relationer ska vara borta. Detta för att du inte fick sex tillräckligt ofta med din fru. Det är värt priset eller hur?
    Men han får ju sex när han vill och det är ju det viktiga....
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-24 10:03:28 följande:

Vet fortfarande inte om jag vill bryta med den nya, hon är den enda jag har i nuläget. Exet hon är inte elak alls men vill inte att hon kontaktar mej för då blir den nya vansinnig. Barnen och föräldrarna vet jag inte vad jag ska säga till för dom står på exets sida.

Det kanske är på tiden då att du lever ensam ett tag istället för att hellre vara med en dåre än att vara ensam.

Det är väl inte så konstigt att dina föräldrar och barn står på ditt ex sida eftersom du betett dig som ett svin.

Det är dags att bli vuxen nu, ta ansvar för dina handlingar och stå för konsekvenserna och börja tänka med något annat än den lilla hjärnan som dinglar mellan benen.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-24 10:50:57 följande:
    Jag är vuxen. Att dumpa är inte så enkelt nu då. Och ja barnen och föräldrarna skulle jag kunna be om ursäkt till men vet inte hur jag ska lägga fram det men inte be exet om ursäkt inte i nuläget för det är ju pga henne som jag skaffade denna kvinna och stack om bara exet hade varit kärleksfull hade inget av detta hänt.
    Och så var vi tillbaks till att inte ta ansvar för sina egna beslut utan skylla allting på exet... MAN UP! Stå för vad du gjort och sluta skylla dina kassa beslut på andra. Om du inte varit en fullblodsegoist och bara tänkt på dig själv och dina egna behov och tänkt med något annat än den där lilla ärtan som dinglar mellan benen hade du inte varit i den här sitsen. Det är DU som betett dig illa, det är DU som tagit fel beslut, det är DU som måste stå för det du gjort.

Frågar åter igen. Vad hände med det du lovade när du gifte dig? Att ni skulle stå vid varandras sida BÅDE i nöd och lust, inte bara i lust?
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-24 11:07:26 följande:
    Vi gifte oss i nöd och lust men när nöden tar det mesta av tiden under en tid då försvinner lusten så var det för mej därav sökte jag lust från annat håll för enligt mej är lust ett mänskligt behov.
    Och då ställer jag ytterligare en fråga som jag ställt tidigare. Hur länge varade "nöden" innan du begav dig ut på jag för att tillfredsställa dina lustar? 
  • LFF
    Anonym (fy) skrev 2016-03-28 20:15:17 följande:
    Eller så bryter du bara med nya. Jobbar på dina relationer med barn och föräldrar. Är singel ett tag och reder ut vad du egentligen känner och vill.
    Det går ju inte att vara singel... då får man ju inget sex ju och det är ju det absolut viktigaste av allt. Jag menar, lämnar man en person för att man "bara" får sex en gång i veckan för en ragata som styr ens liv med järnhand, men man får iaf sex så ofta man vill så är det ju klart och tydligt med vilken hjärna man tänker.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 20:25:42 följande:
    Vill helst inte vara singel för är man 50+ är det inte det enklaste att hitta någon ny
    Pappa gifte om sig vid 57 år ålder med en kvinna han träffat något år tidigare. 
Svar på tråden Barnen eller den nya.