Inlägg från: Anonym (Vet ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Furienna skrev 2016-06-07 23:58:07 följande:

Nu har du din chans att frigöra dig från subban och återuppta kontakten med dina föräldrar och dina barn. Hoppas att den som skulle ta studenten inte har gjort det redan, så du kan vara med i alla fall. 

Vet ej om dom vill ha kontakt med mej? Har knappt sovit något natten som var skriver inte det för att nån ska tycka synd om mej.

Men är det vanligt att en kvinna begär och verkar lycklig bara hon får presenter, att man betslar, ordnar resor, mat, presenter ja allt tills ens pengar är slut?
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-08 08:54:43 följande:

Ofta är det så. Inte alltid.

Jag har själv levt med en person som var sjukligt svartsjuk och som ständigt anklagade mig för att vara otrogen.

Det visade sig senare att han var den som bedrog mig.

Så det är min erfarenhet.

Nej,det förstår jag. Men jag tycker du ska ta den här chansen nu och ta kontakt med dina barn och din familj och lasta ut bitchen.

Du har ju din lägenhet som du kan flytta till och fundera igenom allt utan någon som pressar dig.

Det är vad du borde göra nu.

Om du inte tycker att det är värt att satsa på någon som så uppenbart utnyttjat dig,förstås?

OK men jag har inte fått anklagelser om att vara otrogen inte så mycket bara frågor om jag ligger med exet

Jag är i lägenheten nu och som det känns nu kommer jag att stanna i den ett tag måste bara hämta några saker.
  • Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-06-08 09:08:18 följande:

DEN kvinna du valde att knulla och hade otrohetsaffär med när du var gift gör det. Det får stå för henne.

Men innan DU gnäller på DEN kvinnan du valde före din fru och hennes beteende. Så skall du knappast gnälla på henne att hon inte vill ha dig nu när det är kris (penga kris).

Du klara ju inte av att leva i "nöd" du heller du övergav ju din fru när hon genomgick en emotionell kris och var otrogen. 

Det är knappast kvinnornas fel, egentligen, att du sitter och gräver din egna grav.

Känns som att gropen är djup just nu :'( men jag fattar att jag har mej själv att skylla.
  • Anonym (Vet ej)
    Blomma73 skrev 2016-06-08 09:40:47 följande:

Nej, skulle inte säga att det var vanligt. Alla har ju i tråden påpekat att kvinnan absolut inte betett sig på ett vanligt eller bra sätt. Men att du sett förbi det bara för att du får sex och en snygg kvinna.

Vet att jag blivit varnad.

Sen igår kväll har jag åter tänkt på vad starkt exet måste vara som orkat med allt, tagit hand om barnen och mina föräldrar och nu studenten allt på egen hand.
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-06-08 14:59:29 följande:

Alltså, hur få kvinnor har du haft kontakt med genom åren med tanke på att du genom hela tiden har trott att denna kvinna betett sig normalt? Att du näst intill verkar chockad över att alla påpekar att hon inte är normal och ändå kommer frågor om sådant beteende som hon uppvisar är normalt.Som man känner sig själv känner man andra som det så fint heter. Hon har legat med exet och förutsätter därmed att du gör det. Plätt lätt.

Jag har haft kontakt med en hel del kvinnor på arbetsplatser, inga jag haft sex eller imgänge med. I tonåren hade jag några tjejer tills jag träffade min exfru och vi var ett par i över 30 år och efter henne är det bara min nya jag haft.

Men du menar att om man är otrogen så är det ett normalt bettende att man tror att den andra är det också?

Visst jag trodde att mitt ex var otrogen men det för att hon inte visade mej nått inte för att jag gick bakom hennes rygg.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-08 15:19:20 följande:

Men det är ju också en sådan sak. Hon tror att du ligger med ditt ex bara för att hon gör det själv.

Ok. Det är bra. Släpp inte in henne där nu om hon kommer dit utan se nu till att vara för dig själv ett tag nu och samla dina tankar och fundera igenom allt ordentligt.

Och gå på ditt barns student också,tycker jag.

Nu finns det ingen anledning att gå på ditt bonusbarns avslutning.

Har du pratat med din nya om det här och berättat att du vet vad hon håller på med eller har du bara stuckit?

Än så länge har jag inte pratat om detta med den nya utan sa att jag behövde kolla på jobb och det ifred men det är väl en tidsfråga tills jag måste ta ett prat med henne.
  • Anonym (Vet ej)
    Blomma73 skrev 2016-06-08 16:56:46 följande:

Det är väl ett inte helt ovanligt beteende när undran av otrohet tar sig uttryck i ett kontrollerande av den andra personen. Din nya ville ju att du skulle bryta kontakten med ditt tidigare liv, och varit väldigt mån om att du skulle göra det genom att ni båda var väldigt otrevliga mot ditt ex. Det är ju inte ett normalt beteende. Hon har inte velat att du ska träffa dina barn själva.

Personer som låter sin svartsjuka ta sådan extrem form är ju inte samma sak som att du undrade över om din fru hade någon annan när ert samliv minskade. Det är ju den människotypen som din nya är som ofta fungerar så. Att de har svårt att hålla sig till en partner själva och då får svartsjukan kraft hos dem.

Jo hon ville att jag skulle lämna familjen, lämna in skilsmässan men för hennes del lämnade hon om skilsmässa först 1/2 efter att min var klar då räknar jag in min och exets betänketid i den tiden också, hon sa att hon ville ta det lugnt med sin skilsmässa fast ändå ville hon inte se sin Exman sa hon då hon erkände dock att hon haft sex med sitt ex för att få ett bra avslut dom emellan.

Vissa saker går inte ihop dvs hon ville inte se honom men hade ändå sex för att få ett bra avslut.

Jag fattar inte just i detta nu.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-08 19:58:40 följande:

Det var nog bara ytterligare ett sätt att ha kontroll över dig.

Se om hon kunde styra dig,vilket hon uppenbarligen kunde.

Att ha sex för att få ett bra avslut låter som rent bullshit i mina öron.

Hon har kanske inte tänkt lämna honom överhuvudtaget utan både ha kakan och äta den.

Jo hon kanske ville ha makten och hon lyckades men jag har felat jag också.

Dom är skilda men det har snurrar i huvudet och tankar som hur många män ligger hon med? Ville hon vara med mej bara för pengarna? Känns som att va skönt om någon kunde ringa henne och säga att den var min älskarinna men NEJ tänker inte be någon göra det.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-08 20:48:45 följande:

Ja,det har du absolut gjort. Och nu får du smaka på din egen medicin.

Och det har du nog,ärligt talat,förtjänat.

Är du helt säker på att de är skilda? Har hon verkligen lämnat in skilsmässohandlingarna?

Hon kanske har ljugit för dig om det med.

Hon har säkert utnyttjat dig för pengarna,ja.

Nej,jag tycker inte du ska sjunka till den låga nivån att du ber någon annan att spela din älskarinna.

Då ställer du nog bara till med ännu mer problem.

Var istället man nog att ställa henne mot väggen och berätta att du vet och sen kastar du ut henne.

Sätt hårt mot hårt.

Har kollat på merinfo.se och jo dom är skilda. Nej då tänker inte sjunka till den nivån. Har hört nån stans att den bästa hämnden är att bli otroligt lycklig just nu känns lycka långt borta men den kommer. Ska försöka sova i natt, tog en liten whiskey tror inte det är så bra men jag behöver sova i natt
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-08 20:48:45 följande:

Ja,det har du absolut gjort. Och nu får du smaka på din egen medicin.

Och det har du nog,ärligt talat,förtjänat.

Är du helt säker på att de är skilda? Har hon verkligen lämnat in skilsmässohandlingarna?

Hon kanske har ljugit för dig om det med.

Hon har säkert utnyttjat dig för pengarna,ja.

Nej,jag tycker inte du ska sjunka till den låga nivån att du ber någon annan att spela din älskarinna.

Då ställer du nog bara till med ännu mer problem.

Var istället man nog att ställa henne mot väggen och berätta att du vet och sen kastar du ut henne.

Sätt hårt mot hårt.

Och jo vet att jag förtjänat detta och det är ingen god medicin
Svar på tråden Barnen eller den nya.