Blomma73 skrev 2016-06-08 16:56:46 följande:
Det är väl ett inte helt ovanligt beteende när undran av otrohet tar sig uttryck i ett kontrollerande av den andra personen. Din nya ville ju att du skulle bryta kontakten med ditt tidigare liv, och varit väldigt mån om att du skulle göra det genom att ni båda var väldigt otrevliga mot ditt ex. Det är ju inte ett normalt beteende. Hon har inte velat att du ska träffa dina barn själva.
Personer som låter sin svartsjuka ta sådan extrem form är ju inte samma sak som att du undrade över om din fru hade någon annan när ert samliv minskade. Det är ju den människotypen som din nya är som ofta fungerar så. Att de har svårt att hålla sig till en partner själva och då får svartsjukan kraft hos dem.
Jo hon ville att jag skulle lämna familjen, lämna in skilsmässan men för hennes del lämnade hon om skilsmässa först 1/2 efter att min var klar då räknar jag in min och exets betänketid i den tiden också, hon sa att hon ville ta det lugnt med sin skilsmässa fast ändå ville hon inte se sin Exman sa hon då hon erkände dock att hon haft sex med sitt ex för att få ett bra avslut dom emellan.
Vissa saker går inte ihop dvs hon ville inte se honom men hade ändå sex för att få ett bra avslut.
Jag fattar inte just i detta nu.