Inlägg från: Anonym (Vet ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

molly50 skrev 2016-05-30 09:57:36 följande:
    Tycker du verkligen att du har en fin kvinna som försöker hindra dig att träffa dina barn och dina föräldrar?
    Och som kallar ditt ex,som du påstår dig fortfarande har känslor för,för en massa elaka saker?
    Varför säger du inte ifrån? Varför accepterar du det här?
    Om du låter din nya kvinna hindra dig från att ha kontakt med dina nära och kära så är du mer än lovligt mesig.

Jag tycker du ska lägga dina känslor åt sidan ett tag och fundera på vad som är viktigast för dig.
    Annars har du snart förlorat det finaste du har i ditt liv. Dina barn och din familj.
    Är det verkligen värt det för att du är kär?
    Har nog gjort bort mej för mycket för att jag ska kunna träffa barnen, föräldrarna, vet faktiskt inte hur jag ska bete mej om jag träffar dom.
    Och jo då de nya har inte varit snäll mot exet och tyvärr fått med mej på samma linje som hon har mot exet så vet inte vad jag skulle säga till exet heller känns inte som att det räcker med förlåt till någon :´(
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-05-30 11:24:19 följande:
    Men vad gjorde du för att stötta henne när hon förlorat sina släktingar? Fanns du där för henne och stöttade henne?
    Eller förväntade du dig bara att hon skulle fortsätta tillgodose dina behov fast hon mådde dåligt?

Och tycker du att din nya kvinna visar dig kärlek när hon försöker förhindra dig från att ha kontakt med din familj?
    Är det bara att ge dig sex när du vill ha det som är att visa kärlek för dig?
    Nej jag visste inte hur man skulle göra så jag flydde in i jobbet för hon var så vresig på mej.
    Kärlek och sex tycker jag man kan ha även om man förlorat släktingar för på den tiden hade hade ju mej, barnen och det var vi som var familjen då.
    Jag tycker också att ett kärleksfullt liv ihop med någon ska innehålla sex, det är en bit av själva förhållandet. 
  • Anonym (Vet ej)
    pyssel skrev 2016-05-30 17:46:41 följande:
    Åhej nu kom det ett till köttben flygande här. Ok jag tar den! "Oj, bara 1.70?"
    Skrev fel jag är 174 och väger 65
  • Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-05-30 17:38:17 följande:
    Nu har jag läst HELA tråden och alla DINA svar.

Denna bild GER du om DIG själv.

Du ger bilden av att en kvinna som är i djup sorg skall lämna sorgen åt sidan för DU orkar inte med "att hantera konflikter" som uppstår i sorg,

Du ser kvinnor enbart att vara som KNULLDOCKOR (madrasser med hål i) och anser att det finaste du kan göra för en kvinna som mår dåligt och är i djup sorg är att laga mat åt henne och KRÄVA att hon skall sluta och sörja och anser att hon skall ställa upp och vara "kärleksfull" ( läs agera KNULLDOCKA) åt dig.
    Får du inte "kärleksfull handling" (läs kvinna ställer upp som knulldocka för SEX är ju så viktigt för dig) när hon mår dåligt och sörjer så tar du dig rättigheter och letar upp en NY knulldocka och är otrogen, och vägrar att ta ansvar för dina handlingar du gjort och skyller i från dig på exet för att hon inte agerade knulldocka åt dig när hon var i djup sorg. 

Du sjunker så lågt med denna nya knulldocka som du till och med acceptera att bli "pussy whiped" av,  så att hon tvingar dig att lämna dina barn och att du är så otroligt stor konflikträdd mes att du acceptera det.

Kan samman fatta det i en mening:

Du är en konflikträdd och en helt omogen mes, som är ytlig med dessutom, som är "pussy whiped" (av din nya) och anser att det är värt att offra barnen för att bli "pussy whiped", allt för att få kunna att ha kvinna som en knulldocka..

P.S
    Om man tror på himmel och helvetet så har nog Djävulen en fin plats åt dig.. Demon
    Ja jag är konflikträdd, gillar inte bråk alls.
    Jag har inte sett någon dö men tycker att döden inte är nått konstigt.
    Barnen är stora nu så dom klarar sig bra, exet hon är vuxen så hon klarar sig bra också.
    Kommer ihåg att jag frågade henne om vi kunde vara vänner om vi hittar någon ny (nu hade ju jag redan gjort det men det visste inte exfrun) Hon ville att vi skulle vara vänner och det vi ända tills den nya kom på att jag hade kontakt med exet då var jag tvungen att ringa och säga upp all kontakt och det var vid det tillfället alla dumma ord kom och det ångrar jag en kan inget göra - eller vet inte om jag kan göra något för att rätta till det.
    Förstår om exet är arg över att bli kallad en vidrig hora som ingen vill ..... och andra saker.
    Nu gör jag och den nya mer än att ...... vi är ute och går, lagar mat, sköter om hennes barn (hon har ett) och jag är med och tar hand om det barnet för det känns som jag bränt alla chanser hos mina egna fast önskar att det inte var så - Har du nått tips på hur man ber alla om ursäkt?
  • Anonym (Vet ej)
    Furienna skrev 2016-05-30 18:07:49 följande:

Du kan ju börja med att verkligen be om ursäkt.

Jo men HUR???
    Känns lite fel att bara ta upp mobilen och ringa och säga ursäkta och dessutom om jag ringer blir min nya vansinnig.
  • Anonym (Vet ej)
    Furienna skrev 2016-05-30 18:31:13 följande:

Din nya måste lära sig att du vill prata med dina föräldrar och dina barn. Hon har ingen rätt att hindra dig från det. 

Har vid något tillfälle sagt det men det går hon inte med på utan nu är det vi som är familjen enligt henne.
    Tycker synd om både barnen, föräldrar och exet men å andra sidan om exet hade visat att hon var kär i mej hade inget av detta ha hänt, vet att jag kan få folk på mej för att jag tycker det.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (ryskan) skrev 2016-05-30 18:32:02 följande:
    Antingen skriver du brev till din exfru och dina barn där du berättar att du inser att du varit en idiot och ber uppriktigt om förlåtelse. Eller så tar du upp luren och ringer för att säga detsamma och skiter i ifall psykfallet du bor med tar illa upp. Är exfrun och barnen fortfarande arga på dig får du ta det då. Tycker du är skyldig dem en ursäkt för deras skull, inte för din egen.
    Jo nån gång måste jag be om ursäkt men jag ska tänka på hur jag ska formulera mej eller säga.
    Tackar för tipset om jag inte hade den nya att tänka på skulle jag ta upp mobilen idag men vill inte bli utkastad.
  • Anonym (Vet ej)

Min ålder är på dryga 50+ och jag är svensk ut i fingerspetsarna.

Varför kan man inte lämna sin familj nu liksom man kunde 1980?

Har aldrig varit med en liknade kvinna som denna exet hade nästan inga bröst och denna jag har nu har Stora och det är jag inte van men klagar inte (visst silikon så dom borde hålla formen) annars är jag inte för äkta stora bröst för har sett att det kan bli häng, det är inte snyggt eller sexigt sen är smaken olika.

Och Nej jag har inte blivit tappad när jag var liten + tycker att döden tillhör livet och att man inte ska sluta leva för att nån/några dör.

• Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-05-30 20:15:44 följande:

Vem fan har sagt att man "ska slutar och leva" för att någon dör? Ingen i denna tråden. Det är något du hittar på själv.

Det du vägra att fatta att sorg och saknad har sin tid för andra människor.

Du vägra ju att inse att människor är olika och du bevisar att du inte vill visa medkänsla för andra människor.

Varför är du så otroligt viktigt för dig att bevisa att du är emotionellt efterbliven och efterbliven när det kommer till medkänsla, upprepat.

Sedan så sitter du och bevisar allting skall kretsa kring utseendet och yta.

Du väljer ju att bli totalt "pussy whiped" bara för att hon är snygg din nya.

Säger en hel del om din karaktär som människa att du är en person som väljer yta i stället för innehåll och allting skall bara kretsa kring ytan och du skiter i innehållet.

Jag tycker synd om din exfru att hon hade så dåligt smak att bli i hop med med dig.

Jag vill också ha medkänsla, mitt ex gav mej egentid och det var bra den nya gör det inte.

Exet är inte en ful kvinna och den sista tiden vi var tillsammans väldigt ofta typ sex minst 4 ggr i veckan och ibland mer bara det att jag hade den nya vid sidan om och den nya hotade och hotade tills jag lämnade exet om inte den nya hade funnits då hade jag och exet varit tillsammans för vi hade verkligen ett enormt bra sexliv men jag var rädd för den nya för vad hon skulle kunna ställa till med och jag gav mej.

Barnen, exet och mina föräldrar har önskat att jag ska komma tillbaka till den familjen men vet i sjutton hur det skulle gå till idag och det tär, det tär även att den nya ville att jag skulle köpa en sak till hennes barn för drygt 6000:- när hen fyllde år samtidigt som jag ger mina barn 250 när dom fyller år för jag har inte råd att ge dom mera pga omständigheter :'(
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-05-31 09:31:44 följande:
    Om du verkligen vill gå tillbaka till ditt ex och dina barn så var bara dig själv.
    Inte den din nya kvinna har gjort dig till.
    Säg förlåt och visa att du verkligen menar det och förklara att din nya kvinna totalt har vridit om huvudet på dig.
    För det är vad som har hänt här,tror jag.
    Sen är det upp till dem om de vill förlåta dig eller ej.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-30 17:49:57 följande:
    Nej jag visste inte hur man skulle göra så jag flydde in i jobbet för hon var så vresig på mej.
    Kärlek och sex tycker jag man kan ha även om man förlorat släktingar för på den tiden hade hade ju mej, barnen och det var vi som var familjen då.
    Jag tycker också att ett kärleksfullt liv ihop med någon ska innehålla sex, det är en bit av själva förhållandet. 
    Men du tror inte att hon hade nog med sig själv då?
    Och varför skulle hon ställa upp på att ge dig sex när du inte stöttade och fanns dör för henne när hon behövde det?

Jag förlorade min pappa när jag var yngre.
    Jag blev uppvaktad av en kille precis efter att det hade hänt och var för svag för att orka stå emot hans uppvaktningar.
    Och 3 veckor efter min pappas död så ansåg han att jag skulle sluta sörja och ägna mig åt honom och ge honom det han ville ha.
    Tycker du verkligen att det är rätt att göra så? Att utnyttja en kvinna i sorg?
    Jag tror att du behöver lära dig litegrann om sorgearbete och dess olika faser och hur det kan te sig innan du ens försöker gå tillbaka till ditt ex.
    Har du ingen förståelse för att hon kan vara ledsen när hon har förlorat en anhörig så kan du heller inte förvänta dig att hon ska ge dig något tillbaka.
    Det orkar man inte alltid i det tillståndet.

Det var inte så att exets släktingar dog bara sådär, dom var sjuka i många år och då tycker jag att döden är en befrielse.
    Om det hade varit plötsliga dödsfall så skulle jag ha varit mera förstående men att ligga hos varandra, ha sex och sånt det tycker jag inte är något konstigt.
    Exet har vid något tillfälle sagt att jag borde söka hjälp på någon mansjour men det känns överflödigt och tar bara en massa tid från annat.
    Det enda jag just nu skäms över var att jag uttalade dom elaka orden till henne sist vi hade pratade för ja det var fel att säga att hon var en vidrig lögnerska och så vidare men den nya satt med och sa typ vad jag skulle säga och tyvärr hörde ett av barnen detta samtal för att exet blev upprörd och då tog ett av barnen telefonen men jag hörde tyvärr inte det först det var senare i samtalet som jag hörde och då var jag upprörd så jag sa till barnet att mamma ljuger och ljuger men egentligen vet jag att hon inte ljuger men va fasen skulle jag säga då för då var allt igång + att den nya satt och lyssnade, hade högtalaren på. SUCK.
Svar på tråden Barnen eller den nya.