Barnen eller den nya.
Talar av erfarenhet här. Min pappa gjorde precis samma sak som du funderar på att göra. Han hittade en ny, var otrogen och fick ultimatum på att välja henne eller oss. Trots att han hade tre barn på 6, 11 och 14 år så valde han henne. Vi har fortfarande ingen kontakt, jag skulle aldrig förlåta någon som bara kan lämna sina barn på det viset. Han försökte ta kontakt igen efter 20 år men jag vill inte vara något andrahandsval. Så gör inte samma misstag som han. Om hon inte kan acceptera dina barn så får du helt enkelt bita indet sura äpplet och hitta någon annan. Sånna personer som sätter ultimatum på det viset, speciellt när de själva har barn, har inte hjärtat på rätt plats! Du satte dina barn till världen och då får du faktiskt ta ditt ansvar som pappa och finnas där för dem - även om de är gamla. Min pappa har gått miste om 5 barn och nu det 6e som är på väg. Han vet att han har barnbarn men vet inte hur de ser ut eller nånting. Sluta vara självisk och tänk på din familj och dina barn som kanske vill ha kvar sin pappa. Förstår att de är besvikna på dig efter otrogenheten - du splittrar ju på deras familj. Men då får du seriöst "man up" och vinna tillbaka deras respekt istället för att ta den enkla vägen ut och totalt strunta i dem. Det kommer bara bita dig i röven sen tusen gånger om.
Att man ens ska behöva förklara sånna självklara saker som att inte strunta i sina barn - det förstår jag inte. Hur gamla dem än är så gör det jävligt ont att bli bortvald av en förälder!