• Tom Araya

Barnen eller den nya.

Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 08:15:14 följande:

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

Behöver du verkligen välja om du tänker efter? Vad skulle det säga om dig som människa och pappa om du sviker dina barn, ditt eget kött och blod för en ny kvinna? Vad säger det om henne att hon försöker påverka dig till detta? Jag skulle helt tappa respekten.
  • Tom Araya
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 09:20:36 följande:

Nja tycker att när man är 18 och äldre då klarar man sig ganska bra själv och dom kan nå mej på mobilen om dom vill nått.

Om du nu är på riktigt oc h detta inte är en trolltråd (vilket jag tvivlar på), så verkar du inte tillhöra landets begåvningsreserv.

-Barn kan inte förväntas klara sig själva förrän de är färdiga i skolan, har fast jobb och egen bostad. I Sverige har man sagt att det är till minst 21 år fyllda, även om vissa barn flyttar hemifrån och är självförsörjande före det. Med dagens bostadsmarknad är det många barn som tvingas bo kvar hemma långt efter 21.
    Du har alltså fel i detta.

-Förhållandet barn-förälder är på livstid, även om barnen är stora nog att klara sig själva.

-Om man ska hårddra detta med att klara sig själv, varför klarar du dig inte utan den kvinna som inte vill veta av dina barn? Skulle hon dumpa sina barn för din skull?
  • Tom Araya
    sextiotalist skrev 2016-05-26 20:39:32 följande:
    Det är max 21, bara rättar upp så folk inte får för sig annat och detta under förutsättning att de fortfarande går i gymnasiet. Annars är det 18 år
    Jag skulle säga att det är till minst 21 och därför har man satt gränsen där för föräldrars försörjningsplikt. Många klarar sig inte heller själva efter 21 fyllda p.g.a. hur arbets- och bostadsmarknad ser ut. Skilj på regler och hur verkligehen ser ut.
  • Tom Araya
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-26 21:53:33 följande:
    Hur tycker du att jag verkar vara hjärntvättad?

Och hur vet du att det inte är någon fin kvinna?
    En bra/fin kvinna är inte så mot sin älskades barn och tvingar denne att välja.
  • Tom Araya

Ofattbart!

TS borde ha dumpat subban före denna tråds start för två år sedan och fortfarande har slanten inte trillat ner...
    Finns det något hopp för TS?

Svar på tråden Barnen eller den nya.