Inlägg från: Misscaswell |Visa alla inlägg
  • Misscaswell

Stolta över jättestora bebisar

Min 6-månaders väger 10 kg. Han får tutte när han tydligt ber om det. Jag har alltid varit medveten om hans höga vikt och testar allt annat tänkbart först, men vill han ha bröst - då får han det. Är annars en mycket aktiv bebis som sitter i princip själv, hasar på mage, etc. Har varit stadig sen födseln. Inget fel på den motoriska utvecklingen här, thank you very much. Stolt över hans storlek? Nja, men det har känts bra när han har varit sjuk att det inte är katastrof om han har kass aptit i ett par dagar. Bvc har aldrig varit bekymrade. Som så ofta: tänk först och generalisera sen.

• Misscaswell

När jag frågade på bvc om det var ett problem att bebisens vikt låg över snittet (och ökade snabbt i början - nu följer han sin kurva) sa hon att det var helt lugnt eftersom han helammas, men hade han ätit ersättning hade hon kanske bett mig dra ner. Men, sa hon, inte direkt för viktens skull utan för att ersättningsbarn kan få bekymmer med magen om de äter för mycket. All vårdpersonal som har träffat min glade michelingubbe till bebis har bara uttalat sig i positiva ordalag om hans vikt. Att det är bra att han har reserver, grattis till att amningen uppenbarligen fungerar bra, att han verkar frisk och välnärd, etc.

Svar på tråden Stolta över jättestora bebisar