• frestelsen

Hur många omgångar Letrozol

Hej jag tog min första kur letrozol denna månad. Va inne på vul igår cd13 och då fanns 2 äggblåsor på 17mm och 18mm. Hade jättesvagt äl test igår men nästan positivt idag:) vi har försökt i 2 år med 2 tidiga mf och ett ma i v.10. Så hoppas nu att detta går. Hört mycket bra om letrozol:)

• frestelsen
    Lilla_lou skrev 2016-05-04 08:06:48 följande:

Jag skrev för ett tag sedan, tänkte komma med en uppdatering. 

Förra veckan, onsdag, cykeldag 12 gjorde jag ultraljud. Jag hade gått på en trippelkur letrozol. Ultraljudet visade två äggblåsor, en på ca 14-15mm och en på ca 12 mm. Läkaren tyckte att det såg bra ut. Nästa steg var att ta ägglossningstest resten av veckan och återkomma om jag inte fått något positivt på måndag.

I måndags hade jag fortfarande inte fått något positivt, så jag ringde och bokade en ny tid till ultraljud. Ca 2 timmar efter bokningen fick jag ganska ont i höger äggstock, tog ett nytt ägglossningstest bara för att, det va positivt! Äntligen! Jag tog tre på raken, för tänk om det första visade fel ;), men inte, alla tre blev positiva. Känns otroligt skönt, ett steg i rätt riktning =)! 

Nu till min fråga, kanske en ganska dum fråga. När man får ett positivt ägglossningstest, då detekteras LH. Har man ägglossning då, eller kommer man få det närmsta dygnet? Är det den positiva dagen och dagen efter som är viktigast för att lyckas? Någon som vet? =). 

Lycka till alla andra!

Velicious01, tråkigt att du fick missfall, beklagar.

Ägglossning sker inom 48 h:) så ligg på varje dag. Vissa släpper ägget samma dag som testen är pos o andra inte förens 48 h senare.
  • frestelsen
    Lilla_lou skrev 2016-05-05 08:44:05 följande:

Tack för svaren =), då vet jag när man ska vara som mest aktiv :P. Tänk att en ägglossning kan göra en så glad .

Ja:) till typ äl+1 sen är jobbiga väntan på bim:)

Är själv på äl+11 o fick några svaga från testlagret men tog ett clearblue idag som inte va lika kul:(

Hoppas bara jag är för tidigt ute:)
  • frestelsen
    vildalee skrev 2016-05-09 07:05:36 följande:

Åååå fy men nya tag även om de är lättare sagt än gjort.

Ja ligger på bim + 3 om ja vågar att gå efter Ägglossningstesten då läkaren missade om ha haft ägglossning eller inte då besöket va en måndag och ägglossning troligen fredagkväll.

Blir så ledsen för oss allas skull att de tar en så jäköa tid!

Ja tid tar det:(

Hoppas det tog sig för dig nu:)
  • frestelsen
    vildalee skrev 2016-05-10 14:17:32 följande:

Mens idag, så blir 2 tabletter torsdag i fem dagar

Bajsmens!

Börjar med letrozolen på torsdag med:)
  • frestelsen
    vildalee skrev 2016-05-10 15:59:38 följande:

Ja nya tag för oss då, roligt att de blir samma dag.

En lite privat fråga kanske men min läkare har sagt att vi ska ha sex var tredje dag eller varannan men hur gör ni om man ägglossar på en dag som är inte sex dag?

Oj sex varje dag hela månaden?

Vi får sexförbud fram till vul så läkaren ser först att inte jag har för många äggblåsor.

Sen vid ok ska vi ligga varje dag. Vet de är jobbigt med kommanoligg.

Tror inte de är nån fara om ni har sex dan innan äl o sen dan efter. Då finns ju alltid spermier där.

Jag tänkte fråga läkaren om ev stätta makens spermier o insemination. Kanske större chans så.

Denna månad ska vi testa sån spruta som ska göra att ägget släpper då lär man ju veta äl på dagen tycker jag:)

När ska du på vul?
  • frestelsen
    vildalee skrev 2016-05-11 14:09:44 följande:

Ja ska dit på morgonen nästa torsdag alltså den 19/5 lite tidigare än ja gick sisst eftersom vi nu ökar dosen.

Ja mycket ligga blir de och inte så att man är sugen är mera ett måste så de förstör sexlivet de här enligt mig.

Ibland har vi fått ställa klockan på 5 på morgonen då ja ska med tåget hahah.

Hur menar du att sätta Makens spermier? IVF?

Får du tabletter och sedan spruta? Vad är de för spruta?

Oj tvätta skulle de stå:) så man får ut de bra:)

Ja tar letrozol cd 5-9. Fick två mogna äggblåsor förra månaden så verkar funka så långt iaf:)

Vet inte riktigt med sprutan, tror de heter otrivelle eller så.
  • frestelsen
    vildalee skrev 2016-05-11 16:03:29 följande:

Ok då ska ja md kolla upp det!

När skulle ni dit nästa gång?

Vet inte, läkaren har inte ringt än. Men troligt runt cd 13.

Ja gör de:) man försöker med allt känns de som.

Är så otroligt trött på att göra barn när det bara blir mens och missfall av det. Blä!! Känns som man inte gör något annat än försöker skaffa barn.
  • frestelsen
    vildalee skrev 2016-05-11 17:50:22 följande:

[quote=76615465][quote-nick]frestelsen skrev 2016-05-11 16:41:46 följande:[/quote-nick]Vet inte, läkaren har inte ringt än. Men troligt runt cd 13.

Ja gör de:) man försöker med allt känns de som.

Är så otroligt trött på att göra barn när det bara blir mens och missfall av det. Blä!! Känns som man inte gör något annat än försöker skaffa barn.[/

Ja de är ju så påfrestande varje månad, MSN blir ju som besatt och försöker verkligen släppa det men de går inte.

Sedan att ja ALLTID köper massa saker som ligger där och hånar mig när mensen kommer...

Ja kan inte ens sätta mig in i hur de känns att få missfall då ja aldrig blivit gravid men tror ja skulle gå sönder inombords.

Så nu hoppas man på att bli gravid och efter det vara rädd för missfall.... Vi har de inte lätt vi .

Men ja håller tummarna för er!

Du ska inte va rädd för missfall sånt sker av en anledning. Då är de inte som de ska liksom. Men klart jobbigt:( sista va ett ma i v.10 typ.

Håller tummar för er mer. Hoppas de funkar med dubbel dos nu:)
Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol