Inlägg från: Anonym (jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag)

Får skolan boka tid för remiss till ortoped utan mitt medgivande? Fadern har gett medgivande. Gemensam vårdnad

Anonym (mamma) skrev 2016-03-21 13:16:19 följande:

Om det ändå vore så enkelt att ett inlägg i skon skulle lösa allt! Tro mig - då hade jag tagit det! Alla gånger! Men jag ser inte att det finns något belägg för att ett inlägg skulle lösa något, utan bara ge min son känslan av att det är fel på honom.

Jag antar att sonen inte har några intellektuella problem och då vet han redan att det är något fel på honom och han är annorlunda än andra. Så länge du förnekar det för honom så får han istället dubbla budskap, du säger en sak men han själv upplever något annat.

Vad som först och främst gäller är att du måste acceptera att din son har en funktionsnedsättning och inte är det "A-barn" du önskar att han var. Sedan måste du hjälpa honom att förstå att oavsett hans funktionsnedsättning så är han lika bra och lika mycket värd som alla andra.
Svar på tråden Får skolan boka tid för remiss till ortoped utan mitt medgivande? Fadern har gett medgivande. Gemensam vårdnad