Inlägg från: Anonym (annan anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (annan anna)

Får skolan boka tid för remiss till ortoped utan mitt medgivande? Fadern har gett medgivande. Gemensam vårdnad

Anonym (-) skrev 2016-03-22 08:46:58 följande:

Gympaläraren kan ju ha sett att han gör nåt konstigt med ena foten. Det är väl bra att kolla en gång för mycket än en gång för lite.

Det troliga är att ortopeden inte accepterar en remiss på någon som redan är utredd.
  • Anonym (annan anna)

[quote=76464099][quote-nick]K med lilla E skrev 2016-03-22 09:01:34 följande:[/quote-nick]Eller så har det gått så pass lång tid sen barnet var hos ortopeden och blev bedömd och det kan finnas saker att göra nu som inte fanns då? Ibland räcker det med att en annan läkare på samma enhet tittar på patienten för att göra en annan bedömning än den tidigare.[/quote

Hur lång tid det är eller om killen faktiskt har en uppföljande läkare skrivet ts inget om.

Mitt svar var generellt att vården inte utreder patienter som redan är utredda och troligen har en läkare som är pal.

Problemet här verkar inte vara btist på utredning utan kommunikation mellan skola och föräldrar

Svar på tråden Får skolan boka tid för remiss till ortoped utan mitt medgivande? Fadern har gett medgivande. Gemensam vårdnad