Inlägg från: Anonym (lärare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lärare)

Får skolan boka tid för remiss till ortoped utan mitt medgivande? Fadern har gett medgivande. Gemensam vårdnad

Nu är jag osäker då jag inte stött på detta tidigare, men jag tror inte skolsköterskan får "utreda" (kan hon ens det?) sonen utan er tillåtelse, speciellt inte när det finns dokumenterat vilka problem han har.
    Däremot kan skolläkaren, om ni vill, få ta del av dokumentationen, och tillsammans med idrottsläraren komma fram till en individuell studieplan för hur din son ska klara målen.
    Det vill säga, mycket av detta ska gå att lösa på en nivå så att eleven inte känner sig utpekad för vad denne inte kan.

• Anonym (lärare)

Alla, även barn med större svårigheter än detta, till och med rullstolsburna, ska kunna få godkänt i idrott och hälsa.
    Jag tycker det låter som att idrottsläraren är lite lat (eller okunnig) om hen tolkar det som att alla barnen måste springa X meter på tid, kunna hoppa X högt och långt...

• Anonym (lärare)
    Anonym (Söndercurlade ungar!) skrev 2016-03-21 18:45:16 följande:
    Man kan naturligtvis inte anpassa betygskraven...
    Uttala dig inte om saker du inte har koll på.
Svar på tråden Får skolan boka tid för remiss till ortoped utan mitt medgivande? Fadern har gett medgivande. Gemensam vårdnad