Anonym (mamma) skrev 2016-03-23 10:39:48 följande:
Jag har inte läst alla svar, eftersom jag får erkänna att jag är en person som tar personangrepp alldeles för personligt. Jag mår dåligt när folk kallar mig för elaka saker, även när jag vet att de är helt befängda.
Jag började med att skriva ett långt svar där jag förtydligade det som de flesta verkar ha missuppfattat. Men nu har jag tagit bort det. Jag vill inte dela med mig mer, för att det missbrukas, och ännu fler använder mig och min son som slagträn i någon egen personlig agenda (kan jag bara anta, eftersom man utgår och fyller i eget avsevärt mer än man använder den fakta jag har gett).
Jag förstår att det är lite tabu att man ifrågasätter skolan och inte minst lärare här på forumet vilket jag tycker är konstigt. Ingen emotsätter sig att det kanske finns bra/mindre lastbilschafförer, bra/mindre bra programmerare, bra/mindre bra snickare, bra/mindre bra läkare osv. Men det är konstigt att man inte ens får ifrågasätta ifall det kan vara så att man här har en mindre bra lärare. Då är man istället antingen en gnällspik, eller en morsa som vägrar sitt barn vård, en allmän idiot eller allt annat jag har kallats och/eller insinuerats i den här tråden.
Nu verkar det som att tråden dock helt gått över till att diskutera en sakfråga som inte alls längre är kopplad till mig eller mitt barn, så det här är sista inlägget från mig i frågan.
Avslutningsvis: Självklart ska skolan ha rätt att skicka barn till skolsyster om det är direkt skada (omplåstring) eller om man misstänker att barnet far illa på något vis. Det finns dock inte grund för någon av de sakerna i vårt fall.
jag är ju lärare själv och i mina svar kan du inte utläsa att man inte ska få kritisera lärare eller skolan. Tvärtom! Jag har skrivit vad jag tycker du ska göra ganska tidigt i tråden och hoppas du fick nytta av det. (jag ska tex själv på möte i dag på mina barns skola för att vi är kritiska till hur de skött vissa saker, då är jag förälder och vill givetvis att mitt barn ska få det man har rätt till)
trådar urartar tyvärr ofta, det är problem med stora forum och jag hoppas du kan skaka av dig det irrelevanta och bara ta till dig de tips som jag och andra försökt ge dig.