• Brumma

Behöver andras input om hur hantera detta

Anonym (a) skrev 2016-03-21 09:41:27 följande:

jag tycker ni kan låta det vara och sen försöka ha lite koll på hur barnet beter sig nästa gång han kommer. Kommer det upp liknade saker en gång till, då ska pappan ta det med barnets mamma, inte du. 

Fast om mamman och pappan inte KAN föra ett normalt samtal och mamman och TS kan det - varför måste det då vara så svart o vitt?

Ett tag efter att jag träffat mamman till min mans dotter började vi sköta all kommunikation istället. Föräldrarna klarade helt enkelt inte av att föra normala samtal. Jag och hon klarade det däremot och under en period hjälpte det dem att samarbeta eftersom konflikterna minskade.

Även efter att de återigen kunde samarbeta så var det mig hon kontaktade gällande mycket.
  • Brumma
    Anonym (a) skrev 2016-03-21 10:26:39 följande:

jag utgick från att hon skrev det varit lite spänt mellan mamman och henne. De kan väl prata alla tre om de är vana att göra det tex 

Hon har skrivit att hon och mamman har en hyfsad fungerande relation men att mamman och pappan inte har det alls :)

Därav att jag undrade varför det var bättre att pappan tog det när det inte fungerat hittills i kommunikationen dem emellan.
Svar på tråden Behöver andras input om hur hantera detta