• cupcakemom

Har mitt ex rätt att komma in i mitt hem?

Låter ju helt sjukt.. I så fall kan väl sonen gå in och hämta grejer..

Både jag och mitt ex skjutsar om barnen glömt saker men vi går inte in.. Nån gång har jag hjälpt till att bara men då har jag bara står innanför dörren i hallen... Lika med exet... Skulle aldrig gå in själv....

I värsta fall får du väl se till att sonen lämnar sin nyckel när han åker till pappan. Och ev saker får hämtas när du är hemma

• cupcakemom
    Drottningen70 skrev 2016-03-17 21:11:58 följande:

Hemfridsbrott, polisanmälan, olaga intrång.... Herregud ingen som tänker på vad en upptrappad konflikt orsakar barnet för skada här??

Sonen bor väl också där, och han kanske vill visa sin andra förälder sitt rum och bjuder in....

Ja fast då kan ju exet vänta tills mamman är hemma och fråga... Det gjorde jag när barnen ville visa sina rum hos pappan. Jag väntade tills pappan var hemma en dag. Likadant här när dottern fick ett nytt rum här.. Pappan kollade på rummet när jag var hemma.
  • cupcakemom

Men man behöver du kanske inte skrika polisanmälan direkt utan börja med att säga att det faktiskt inte är ok.. Han kanske helt enkelt inte tänkt sig för utan bara varit lite stressad och tänker jag hämtar grejerna när jag ändå åker förbi.. KU vet jag inre hur gammalt barnet är men att han inte har nyckel med frintilgång för att hämta glömda saker kan ju göra att han faktiskt skärper sig och tänker fler lite mer när han packar...

Mina var hopplös när jag och exet bodde bara 1 km ifrån varandra.... Dom glömde hela tiden... Ny har vi flyttat 12 km och i början skrev dom lista på vad som skulle komma ihåg att packa ner.. Det händer fortfarande att dom glömmer men det är sällan

Svar på tråden Har mitt ex rätt att komma in i mitt hem?