• Fairplay

Har mitt ex rätt att komma in i mitt hem?

Har mitt ex rätten att använder barnens nykel för att komma in i mitt hem utan mitt vetskap av anledning att hämta barnens saker?

• Svar på tråden Har mitt ex rätt att komma in i mitt hem?
  • Anonym (Hmm)

Har ni gjort bodelning och har du löst ut hen? Varför har exet nyckel kvar?

• Anonym (...)

Är det exets före detta boende eller är det ditt egna nya? Hur gammalt är barnet och vad är det för saker som hämtas?

Jag kan tycka att det är ok om det är tex läxor eller utrustning till aktiviteter som man måste ha MEN tycker exet ska tala om att den behöver komma in och hämta vad det nu är.

• Nicke
    Anonym (Hmm) skrev 2016-03-16 22:57:53 följande:

Har ni gjort bodelning och har du löst ut hen? Varför har exet nyckel kvar?

Läs TS en gång till.
  • Anonym (Hmm)
    Niklas2k skrev 2016-03-16 23:26:48 följande:

Läs TS en gång till.

Därav frågan om bodelningen är gjord och klar...Det är rätt bra att veta innan kvinna svarar och ger ev. råd.
  • Fairplay

Bodelning är gjord och huset köpte jag skälv. Nykeln tillhör min son: han använder den när han bor hos mig

• Anonym (b)

det bestämmer så klart du. Sonen kan hämta saker han glömt ta med, men förstår fullkomligt om du inte vill ha exet där när du själv inte är hemma. 

• Kjell2
    Fairplay skrev 2016-03-17 07:11:19 följande:

Bodelning är gjord och huset köpte jag skälv. Nykeln tillhör min son: han använder den när han bor hos mig

Nej, du bestämmer.
  • cupcakemom

Låter ju helt sjukt.. I så fall kan väl sonen gå in och hämta grejer..

Både jag och mitt ex skjutsar om barnen glömt saker men vi går inte in.. Nån gång har jag hjälpt till att bara men då har jag bara står innanför dörren i hallen... Lika med exet... Skulle aldrig gå in själv....

I värsta fall får du väl se till att sonen lämnar sin nyckel när han åker till pappan. Och ev saker får hämtas när du är hemma

Svar på tråden Har mitt ex rätt att komma in i mitt hem?