Inlägg från: Lyckygirl9999 |Visa alla inlägg
  • Lyckygirl9999

BF idag!

Någon mer som är beräknad idag eller i närheten? Vill bara att det ska dra igång nu!!

• Svar på tråden BF idag!
  • Lyckygirl9999
    Katriina81 skrev 2016-03-16 15:05:32 följande:

BF på måndag här! Inget har hänt än, men det trycker och ilar neråt, bebis är fixerad sedan länge och sjunkit djupt i bäckenet sa min bm, som själv trodde att det eventuellt kan komma igång innan BF. Annars blir jag igångsatt på må om bebisen inte vill komma innan. Känns inte så kul med en deadline...! Hoppas din kommer snart!

Jaha okej! Varför igångsättning? hoppas din också väljer att titta ut snart!
  • Lyckygirl9999
    Karpalo skrev 2016-03-16 16:15:28 följande:

BF imorgon. Inga som helst tecken på att nånting skulle vara på G..

Jag har inte heller några tecken, slemproppen har inte heller lossnat. Den enda jag känner är sammandragningar VÄLDIGT ofta, men inga som gör ont tyvärr..
  • Lyckygirl9999
    Karpalo skrev 2016-03-16 18:38:02 följande:

Samma här, har haft så de senaste 1-2 veckorna. Vissa dagar har det känts som om magen varit mer hård än mjuk.

Med ettan var det precis likadant, inte det minsta tecken förrän vattnet gick bf +10. Då var jag bara otålig, denna gång är jag så sjukt trött. Har varit hela grav egentligen. Senaste veckan har jag också fått grymt ont typ vid blygdbenet, troligen nån sorts foglossning. Blir inte många knop gjorda här hemma med andra ord :P

Okejokej.. Det här är första för mig så jag har verkligen ingen aning om hur någonting ska kännas! Spännande är det
  • Lyckygirl9999
    Katriina81 skrev 2016-03-16 19:07:58 följande:

Pga diabetes typ 1, man får inte gå över tiden då, i alla fall inte i Stockholm

Jaha okej! Får hoppas det drar igång av sig självt innan
  • Lyckygirl9999
    vikkey skrev 2016-03-16 22:52:25 följande:

BF fredag, så nära nu. Ikväll är första gången jag känt att "något är på gång", men inget som dragit igång.

Härligt med lite tecken! Vad kände du då? :)
  • Lyckygirl9999
    Karpalo skrev 2016-03-18 12:00:45 följande:

Imorse vaknade jag av ihållande molvärk, trodde nästan nåt var på gång. Tog en Alvedon o sen avtog det så småningom. Såå.. återstår att se..

Ja den där molvärken har jag hela nätterna.. Men fortfarande inga tecken utöver det tyvärr. Fick göra hinnsvepning hos barnmorskan igår, hoppas det kommer igång snart!
  • Lyckygirl9999
    Karpalo skrev 2016-03-19 09:04:27 följande:

Härligt! Här är den också på gång i bitar sedan igår. Tyvärr har jag ju hört om såna som den gått på 2-3 veckor innan nåt mer händer. Men så länge ska vi väl hoppas att vi slipper vänta :D

Haha ja jag läste det! Får hoppas att vi är med bland dem som det sätter igång för ganska snart efteråt
  • Lyckygirl9999

Lite hopp till oss: jag läste att någon barnmorska hade sagt: släpper slemproppen några veckor innan bf återbildas den nästan alltid, men släpper den efter vecka 40 är det nästan alltid ett tecken på att det kommer dra igång inom det närmsta dygnet hoppas..

• Lyckygirl9999
    Karpalo skrev 2016-03-19 16:51:10 följande:

Hoppas hoppas! Tyckte mig känna ett uns av mensvärk för nån timme sen men inget mer efter det. Kanske jag bara inbillade mig xD

Haha ja man blir tokig! Går bara runt och känner efter hela tiden
Svar på tråden BF idag!