Inlägg från: Anonym (Tungt men...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tungt men...)

Svårt att glömma

Jag är i samma ålder som dig och visst känns det hopplöst att en specifik person är "den enda rätta" när vederbörande inte vill. Men med det tankesättet som du har just nu, så är jag övertygad om att hon inte kommer vilja gå tillbaka till ert förhållande.

Varför har du så lågt självförtroende till att börja med? Om något så är det väldigt vanligt att den egenskapen får den andra i ett par att vilja gå därifrån efter en tid. Jag får intrycket av att hon verkligen försökt få dig på bättre humör, och det tycks hon ju ha lyckats med, men jag undrar vad du gjorde tillbaka? Hon kan mycket väl ha känt att inget av det hon gjorde fick dig att ta nya intiativ, men jag vet å andra sidan inget om er parrelation.

Och tanken att "hon är den enda rätta", antingen under raggningsstadiet eller efter ett förhållande, är tråkigt nog det mest avtändande, loser-karaktäristiska draget som en kille kan göra inför en tjej. Om hon lämnar förväntar hon sig att du ska kunna stå ut med det. Klarar du det kommer hon spendera resten av sin tillvaro med att fundera på huruvida hon gjorde rätt, vilket (kanske med väldigt liten sannolikhet i det här sammanhanget) vid tillfälle turligt nog kan leda till ett nytt försök. Upplever hon snarare att du är henne runt halsen framöver kommer hon snarare se dig som en pina och känna skam över ert tidigare förhållande, och då är du lika körd som en V40 med trasig koppling och kaputt motor.

Det enda rådet jag kan säga faktiskt fungerar för att lyckas glömma henne är att helt enkelt träffa nya tjejer. Gå ut på kvällarna, häng på dejtingsajter, börja plugga eller vad som helst. Det behöver inte vara så svårt eller seriöst för den delen. Tro mig, du behöver inte ens bli kär i en ny tjej för att glömma din gamla.

Lycka till! :)

Svar på tråden Svårt att glömma