The sea refuses no river skrev 2016-03-18 11:05:19 följande:
Huruvida det går att använda illegala droger utan att falla i missbruk är en fråga, det är däremot inte den frågan som är relevant för trådstart. Angående det kan jag säga att självklart finns det ingen naturlag som säger att alkohol klarar de flesta men så fort det handlar om någonting annat så är det en annan historia. Det är såklart ett oerhört skevt tänkande. Jag har nyttjat illegala substanser i ungefär 10 år, psykedelier, gräs, amfetamin, ketamin, kokain.
Och hör och häpna - jag mår oerhört bra, har sunda relationer, är inte skadad på något sätt. Vaknar på morgonen som alla andra och jobbar på dagarna. Jag lever sunt och är väl medveten om min hälsa. Jag bor i utlandet och hänger ganska mycket i techno-svängen där det hela inte är särskilt tabu. Ja, man träffar trasiga människor ibland - precis som när man hänger i alkoholsammanhang och stöter på människor som dricker på ett knasigt sätt.
Så det är provocerande för mig att läsa dessa tunnelseende kommentarer som hävdar att jag lever i någon slags förnekelse. Det är kränkande att stjäla en annan människas verklighetsupplevelse och beskrivning. Tolkningsföreträde kallas det, och är inte en särskilt trevlig vana. Det innebär i princip att stänga sig inför förståelse av andra människor. Mycket fult.
När det kommer till TS, finns det däremot lite saker att ha i åtanke:
Han har varit oerhört skeptisk och enbart haft negativa upplevelser tidigare. Varför har han helt plötsligt vänt om helt och hållet och tycker nu att det inte är en så big deal?
Han har ADHD, right? Med vissa diagnoser bör man vara i synnerhet försiktig med berusningsmedel, och adhd är en av dem diagnoser som kan orsaka en tendens till missbruksproblem. Det är absolut ett varningstecken.
Han har dessutom ljugit och tar droger trots att han känner ångest inför det. Även detta är ett tecken på att det inte står riktigt rätt till.
Heja heja! Du skriver vad jag tänker <3