• FruFlisan

Min man sen 18 år har börjar ta heroin. Behöver prata med någon då jag just fått veta.

När man trodde botten var nådd....fick igår veta att min man brukat heroin. Att det varit en av anledningarna till hans frånvaro, dels "ruset" och dels ångesten över vad han håller på med.

Jag är i chock!! Han har som skrivet innan vuxit upp under miserabla omständigheter och han satte högt värde i att han aldrig började med droger, inte ens när han bodde på gatan. Han har dessutom haft ett jobb där man gick kurser om droger och handskats med missbrukare.

Hur kunde han? Att man fortsätter när man väl fått smak fattar jag men första gången? När han vet precis hur djävulsk den drogen kan vara.

Jag har inte fått så mycket info än. Om när, hur, var tex. Hur ofta? Vem erbjöd första? Var får han skiten ifrån? När var första gången?

Jag har ju känt att något är fel....men aldrig, aldrig att jag trodde det här. Jag tror jag hade föredragit om han sagt att han hittat en annan kvinna faktiskt.

Någon med erfarenhet? Vad gör man mer än det uppenbara? Var söker man hjälp både för honom och mig?

Ja jag vill lämna honom men tror att vi måste få hjälp med det akuta problemet först så att han inte går längre. För våra barns skull.

Behöver mest stöd och bollplank just nu.

• Svar på tråden Min man sen 18 år har börjar ta heroin. Behöver prata med någon då jag just fått veta.
  • klyban

Har han varit skadad, opererat sig eller annan smärta?
    Undrar det är väldigt ovanligt att man hoppar på heroin i vuxen ålder, utan historia av andra opiater eller drogkonsumtion.

Och konsumtionen kontinuerlig, dvs han måste ta det varje dag eller annars får abstinens?

• FruFlisan

Glöm delvis det jag skrev. Det var amfetamin, visst illa men inte riktigt lika illa.
    Han tycker att det är väl inte så farligt. Han går ju på amfetamin varje dag iom sin adhd medicin....

• klyban
    FruFlisan skrev 2016-03-12 14:29:27 följande:
    Glöm delvis det jag skrev. Det var amfetamin, visst illa men inte riktigt lika illa. Han tycker att det är väl inte så farligt. Han går ju på amfetamin varje dag iom sin adhd medicin....

Det låter lite mer logiskt, men inte bra att självmedicinera, och detta på en redan läkarutskriven medicinering.
    Har han amfetamin som sin medicin, är är det någon av de derivaten typ ritalin?

Sen är att pipaiväg och ljuga, nått som inte är bra i ett förhållande.

• Drottningen70

Det första han behöver göra är att lägga in sig för en akut avgiftning och sedan vidare till beroendecentrum för behandlingsplanering. Kan dock vara svårt att få plats en lördag.

• FruFlisan
    klyban skrev 2016-03-12 14:54:23 följande:

Det låter lite mer logiskt, men inte bra att självmedicinera, och detta på en redan läkarutskriven medicinering.
    Har han amfetamin som sin medicin, är är det någon av de derivaten typ ritalin?

Sen är att pipaiväg och ljuga, nått som inte är bra i ett förhållande.

Han äter metamina och attentin vilket är en form av amfetamin.

Amfetaminet han tagit ute vet jag inte var det kommer ifrån men är inte samma som medicinen. Han försöker bara förminska drogen genom att säga så.
  • Anonym (trosan)

Rent amfetamin är inte farligt nånstans, ni är bara indoktrinerade att tro det. Så sluta vara så otroligt pk o stå upp för friheten att kunna få göra vad man vill av sitt liv - utan att straffas från alla håll o kanter!

• Anonym (Jag)
    Anonym (trosan) skrev 2016-03-12 15:59:24 följande:

Rent amfetamin är inte farligt nånstans, ni är bara indoktrinerade att tro det. Så sluta vara så otroligt pk o stå upp för friheten att kunna få göra vad man vill av sitt liv - utan att straffas från alla håll o kanter!

Spelar ingen roll, han har tillsammans med sin fru ett gemensamt ansvar för barnen, och han har dessutom ljugit för sin fru och försummat sin familj, riktigt illa oavsett drogbruk.
  • Anonym (trosan)
    Anonym (Jag) skrev 2016-03-12 16:02:37 följande:

Spelar ingen roll, han har tillsammans med sin fru ett gemensamt ansvar för barnen, och han har dessutom ljugit för sin fru och försummat sin familj, riktigt illa oavsett drogbruk.

Men alltså, hade hon reagerat lika om det var alkohol det handlade om? Hade han ens KUNNAT dölja ett alkoholmissbruk? Nej, därför att alkohol stinker o slår ut amygdalan så man blir ett svin. Av amfetamin kan man tänka djupare o längre o blir mer kärleksfull o omtänksam.
  • Anonym (trosan)

Inte konstigt han döljer det när lilla frugan är så anti o dömande.

• Drottningen70
    Anonym (trosan) skrev 2016-03-12 15:59:24 följande:

Amfetamin är faktiskt skadligare för både hjärna och organ än vad heroin är.
Svar på tråden Min man sen 18 år har börjar ta heroin. Behöver prata med någon då jag just fått veta.