Min man sen 18 år har börjar ta heroin. Behöver prata med någon då jag just fått veta.
När man trodde botten var nådd....fick igår veta att min man brukat heroin. Att det varit en av anledningarna till hans frånvaro, dels "ruset" och dels ångesten över vad han håller på med.
Jag är i chock!! Han har som skrivet innan vuxit upp under miserabla omständigheter och han satte högt värde i att han aldrig började med droger, inte ens när han bodde på gatan. Han har dessutom haft ett jobb där man gick kurser om droger och handskats med missbrukare.
Hur kunde han? Att man fortsätter när man väl fått smak fattar jag men första gången? När han vet precis hur djävulsk den drogen kan vara.
Jag har inte fått så mycket info än. Om när, hur, var tex. Hur ofta? Vem erbjöd första? Var får han skiten ifrån? När var första gången?
Jag har ju känt att något är fel....men aldrig, aldrig att jag trodde det här. Jag tror jag hade föredragit om han sagt att han hittat en annan kvinna faktiskt.
Någon med erfarenhet? Vad gör man mer än det uppenbara? Var söker man hjälp både för honom och mig?
Ja jag vill lämna honom men tror att vi måste få hjälp med det akuta problemet först så att han inte går längre. För våra barns skull.
Behöver mest stöd och bollplank just nu.