Deprimerad flickvän
Hej, ser att tråden är lagom gammal men vill ge mitt perspektiv då jag har haft en depression och är nu någorlunda över på "andra" sidan.
Innan jag konstaterade att jag hade en depression förstod jag inte alls hur krävande jag var för min pojkvän. Men efter att vi pratat och han fått mig att kontakta sjukvården och få till en samtalskontakt så sakta börja jag förstå.
Men under tiden som jag gick hos min samtalskontakt så.var jag inte mottaglig för så mycket närhet o kärlek då jag kände mig kvävd och instängd.
Att vara deprimerad är ingenting som jag ville visa för andra utan försökte dölja så mycket jag kunde när jag träffade andra. Hon har därför sin tuffa attityd utåt för att hålla masken uppe.
Idag är jag som sagt på andra sidan med flertalet bra dagar men emellanåt får dippar och allt bara känns skit.
Mitt enda råd till dig är att lita på henne när hon säger att hon älskar dig men inte visar för du är troligen hennes största stöttepelare. För att hon ska kunna bli bra så behöver hon dig. Lär känna hennes mönster när hon har bra resp dåliga dagar och anklaga henne inte för något som hon själv inte kan rå för som att hon inte ger dig den dagliga kärleken.